Vähän jotain muuta kuin autoja.

Started by villisika, Wed 02.12.2009 20:57:59 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jta

Siitä sarvipään kohdalta onkin helpoin lähtiä oikealle ja ympyrään tai sitten sen parkkialueen läpi sinne ympyrään. Tuossa tiistaina kun piti seikkailla tuollapäin niin surutta hyödynsin sitä parkkialuetta kun piti ajella kirkon ja keskustan väliä. Suotta koukki ison tien kautta.

Vaan eikös ne nyytinmurtajissa testailleet tuota pelkästään oikealle kääntymistä ja taisivat saada siinäkin aika positiivisia tuloksia aikaan.  :think:

=Juku=

Täällä on yhdellä "pirun pitkällä" suoralla sulkuviiva koko matkan. Kauppakeskuksen pihalta tulijat eivät monestikaan viitsi käydä kilometrin päässä olevalla ympyrällä kääntämässä. Tuon tajuaisi jos olisi jatkuva liikennevirta, mutta päätellen muutamasta yksisuuntaisesta kadusta ja niistä johtuvista kiertoteistä, noiden suuntien laatijalla ei ole pienintäkään liikennetajua tai sitten psykopaatti.

Me first (rules of traffic)

nyyyps

Tuota Rovaniemeä olen ihmetellyt, kun ne valoristeyksiä laittavat sinnillä joka paikkaan, vaikka ympyrä toimisi paljon paremmin. Eteläpään rampilla saisi olla ympyrät, samaten se väliaikanen ympyrä toimii siellä vanhan sillan kieppeillä paremmin ku siihen tulevat valot. Samaten se missä ennen oli vapaudentielle ja vierustielle ristaus, on korvautunu nyt T-risteykseen päättyvällä poistumistulpalla, joka ruuhkautuessaan vituttaa, ja toimisi paremmin ympyränä.
Rovaniemellä on monta paikkaa, joissa liikenne tulppautuu kiireisempänä aikana ja ympyrät silloin vetäis paremmin. Ei tarttis jonottaa kahen risteyksen takana kolmia valoja.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Jarre

Mulla on käsitys että kääntöympyrä maksaa rakentaa joku 2-3 kertaa enemmän ku valoristeys... :think:
Carpe Natem

paavo

Erikoista, onhan siinä kaapelointia ja muuta työtä sekä kait aika kallis tekniikka.


=Juku=

Koskaan ei tiedä teknisen lautakunnan suhdetta sähköasennusliikkeeseen.  :serlokkismoke:

Me first (rules of traffic)

=Juku=

Onko tuo lailla kiellettyä elukkapornoa kun julkisesti toi näytille?


Me first (rules of traffic)

paavo


Susey

Quote from: Jarre on Sun 12.02.2017 12:01:13 (UTC+0200)
Mulla on käsitys että kääntöympyrä maksaa rakentaa joku 2-3 kertaa enemmän ku valoristeys... :think:
Pohjatyöthän tuossa maksaa kaikkein eniten, se valojen ja ohjauksien tekniikan hinta uppoaa jo siihen kun ympyrä vaatii huomattavasti enemmän tienpohjaa, se ei ole kovin edullista.. :jees:

=Juku=

Quote from: Susey on Sun 12.02.2017 20:17:57 (UTC+0200)
Quote from: Jarre on Sun 12.02.2017 12:01:13 (UTC+0200)
Mulla on käsitys että kääntöympyrä maksaa rakentaa joku 2-3 kertaa enemmän ku valoristeys... :think:
Pohjatyöthän tuossa maksaa kaikkein eniten, se valojen ja ohjauksien tekniikan hinta uppoaa jo siihen kun ympyrä vaatii huomattavasti enemmän tienpohjaa, se ei ole kovin edullista.. :jees:
Toisaalta myöhemmin ympyrä ei vaadi sitten sen kummempaa huoltoa kuin muukaan tiealue (ellei joku oikaise)

Me first (rules of traffic)

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview