Post reply

The message has the following error or errors that must be corrected before continuing:
Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.
Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.
Other options
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview

Topic summary

Posted by Kastori
 - Mon 05.11.2018 18:30:49 (UTC+0200)
Täällä oli toinenkin fordi triidi...

Mites aprillia
Posted by jta
 - Tue 08.08.2017 22:10:09 (UTC+0300)
Jokos?  :think:
Posted by Susey
 - Wed 06.07.2016 07:44:29 (UTC+0300)
Homma on vielä vaiheessa :jepso:
Posted by paavo
 - Tue 05.07.2016 18:13:18 (UTC+0300)
Erektiokulmallahan se määritellään
Posted by jta
 - Tue 05.07.2016 17:57:05 (UTC+0300)
Niin no niin...
Posted by IsoP
 - Tue 05.07.2016 17:14:29 (UTC+0300)
Eikös se muka enää sitten teini ole  :psp:
Posted by jta
 - Tue 05.07.2016 17:09:25 (UTC+0300)
Niin no sekin vielä sen angstaavan teinin lisäksi.  ::hihsmoke
Posted by IsoP
 - Tue 05.07.2016 17:08:07 (UTC+0300)
Se oli tuleva rankoja ja se on melkein yhtä paha  :jepso:
Posted by jta
 - Tue 05.07.2016 17:07:00 (UTC+0300)
Ei tainnu vielä tuolloin sus olla rankoja.  :think:
Posted by IsoP
 - Tue 05.07.2016 17:03:18 (UTC+0300)
Se on rankoja niin ei se vielä  :nope:
Posted by jta
 - Tue 05.07.2016 16:38:45 (UTC+0300)
Saitko muuten stefat vaihdettua?  :bounce: @Susey
Posted by Susey
 - Wed 02.04.2008 17:21:51 (UTC+0300)
Kiitoksia, hyvät ohjeet löysit! :good:
Posted by jta
 - Wed 02.04.2008 00:03:54 (UTC+0300)
Quotelippa kirjoitti:
Jos vain stefojen vaihto,niin irroita etupyörä ensin tietysti niin että keula jää ilmaan.Irroita teleskooppi kerrallaan(siis vain toinen operaatiota varten)ja kun se on irti,puhdista se hyvin ja sormilla tunnustellen hipelöi putkea ettei ole teräviä kiven iskemiä siinä kromipinnassa,ne kannattaa hienolla viilalla varovasti poistaa.Öljyä putki ja nosta pölysuojat ylös pois,lähtevät ihan nostamalla ylös.Alta paljastuu sitten stefan lukitsin joka irtoaa esim ruuvimeisselillä herkästi,tosin varovasti ilman voiman käyttöä.sitten onkin enää stefa joka sekin irtoaa varovasti ruuvarilla kaivaen.Teleskooppia kannattaa pitää pystyasennossa ettei öljyä valu kun stefa on irronnut ja poistettu.Sitten vain uusi stefa hyvin öljyttynä ja putki hyvin öljyttynä tai vaseliinillavarovasti liuttaen paikoilleen.Orkkis stefat menevät yleensä helposti paikoilleen mutta jos ei niin sopivalla putkella ja sitä naputtelemalla sitten.Tarpeeksihan on se että se lankalukko menee paikoilleen uraansa varmasti.Sitten taas öljyten pölysuoja paikoilleen ja putki paikoilleen katsoen missä korkeudessa toinen on.Sitten vain toinen putki ja sama homma.
Toimen pide on aivan eri jos haluat purkaa ja putsata teleskoopin vaihtaen öljyt.Mitään vaikeaa siinäkään ei ole kunhan on huolellinen ja laittaa kaikki osat oikein takaisin.Tästä keulasta ei lennä mitään tuhatta ja sataa osaa pitkin lattiaa.
Koko homman ydin on siinä että on huolellinen varsinkin sen uuden stefan kanssa ettei se vaurioidu.Jos joutuu esim putkella avustamaan sen paikoilleen menemistä että voima osuu sinne stefan ulkoreunoille.
Ne kiven napsut ovat yleensä teleskoopin eteenpäin osoittavassa osassa.Ne on kuin kraatereita minikoossa,mini kuoppa kromissa ja reunat nousseet ministi ylös.Hienolla viilalla(miniviila) kevyesti hangaten ongelma poistuu.Sormella on hyvä tunnustella työn jälkeä.

Lainattu moottoripyörä.orgin sivuilta kun löytyi varsin hyvä suuntaa antava ohje.
Ja jos ei muutakuin tihkuu nuo stefat niin kannattaa ensin kokeilla puhdistaa stefa ohuella rakotulkilla (luokkaa 0.10-0.15 milliä) Eli pölysuoja pois ja öljyä stefan päälle sievästi tunget sen rakotulkin sinne stefan ja putken väliin ja vedät ympäri sen koko stefan. Ja varo naarmuttamasta putkea.

Niin ja vanhaa stefaa kannattaa käyttää apuna kun painaa sitä uutta stefaa paikoilleen niin ei tuu niin herkästi uudestakin rikkinäistä. Apriliasta ei itellä oo kokemusta mutta cbr:n etu pumput olen lyönyt lihoiksi muutamia kertoja. Ja kannattaa sitten tarkistaa asennusvaiheessa jarrulevyn asema paloihin nähden että ei jää hankaamaan. Tuotakaan en osaa sanoa että onko tarpeellinen apriliassa. Kannattaa muuten käydä kattoon tuon moottoripyörä.orgin merkkikohtasista aprilia osasto että oisko siellä tarkempia neuvoja. http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi
Posted by Susey
 - Tue 01.04.2008 22:51:18 (UTC+0300)
Apua, apua :bounce:
Posted by Susey
 - Mon 31.03.2008 22:29:09 (UTC+0300)
Piti tämmöinen pykätä, kun meni sormi suuhun tuon Aprilian kanssa..

Minkäslainen projekti tuo upside-down etuhaarukan stefojen vaihto on? Olisiko kenelläkään mitään näppärää ohjepakettia käsillä/korvien välissä.. Sivistäkää tietämätöntä, ei uskalla kuiviltaan sitä räjäyttää :bounce: