www.projektio.fi karttapalvelu ja kotisivut alk 50€ + palvelinkulut

Started by Sambe, Mon 05.01.2009 15:02:35 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sambe


www.projektio.fi on uusi karttapalvelu, josta voi tilata kaikenlaisia erikoiskarttoja sekä vaikkapa latuprofiileita hiihtokilpailuihin yms. Laadin laadukkaita karttoja mm. väitöskirjan tekijöille heidän aineistostaan, yritysten sijaintikarttoja..tai karttoja mistä tahansa..vaikkapa Kazakstanin maataloudesta. Sivustolla on mallikarttoja esimerkiksi teemakartasta, golf-kartasta sekä keskustelufoorumi.

Sivuston alkuperäinen idea oli siis tuollainen karttapalvelu. Tekaisin yritykselleni kotisivut nopeasti ns. wysiwyg-editorilla valmista sivupohjaa käyttäen..ja tämän jälkeen sain kyselyitä, että josko tekisin muillekin kotisivuja halvalla kun kuulemma niin hienot tein. Päätin sitten tarttua markkinarakoon...ja olen sittemmin alkanut ihan mainostamaan että teen kotisivuja hintaan alk 50 € (sis alv) + palvelinkulut ja domainkulut.
www.saasto.fi - Yli 130 vinkkiä polttoaineen säästöön ym. ym.

Lexa

Ei tahdo mielellään lytätä toisten tekemisiä, mutta ei tuo kyllä 50€ arvonen suoritus ole.... Ei ole tuo tanaan.fi :kään sen enemmän. :sorry:

Varsinkaan kun lähdekoodissa loistaa RVSiteBuilder. :kahvi:
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

Sambe


Juu..kritiikki on aina tervetullutta..siitähän sitä voi oppia....mutta luulenpa että ei kukaan ala tekemään itse html:ää koodaamalla kotisivuja ainakaan hintaan 50e  :nopsu:   

Ja monille pienille yritykselle on se ja sama mitä sivun lähdekoodissa lukee kun vaan saavat toimivat sivunsa halvalla nettiin...ja sitten seuraavaksi spammattua mainoksen vaikkapa tänne Apachelle..  :drag:

www.saasto.fi - Yli 130 vinkkiä polttoaineen säästöön ym. ym.

Lexa

On sulla ihan hyvä idea siinä, ei sikäli - ja jos saat sivuja kaupaksi, aina parempi sinulle. :good:

Kuitenkin, tuohan on cPanelin mukaan monessa paikassa saatavissa ilmaiseksi käyttöön tuo rvsidebuilder, ja sillä on lopultansa melkoisen yksinkertaista väsätä template -pohjaisesti sivut. Kuten tiedät varmasti. Joten se mikä tuon heikkous on, on mielestäni juuri se, että käytännössä kuka tahansa voi tehdä tuon saman itselleen in no time.

Kunnon bisnestä tehdäksesi, suosittelisin keksimään jotain mikä erottaisi sinut niistä muista jotka pystyy samaan. :jees:

Ja ihan oikeaa kritiikkiä antaisin sen verran, että sivujen skaalautuvuutta eri resoluutioihin kannattaa miettiä (viitaten tuohon alalaidassa olevaan tanaan.fi -mainosbanneriin joka pienemmällä resolla levittää sivun yli näytön levyiseksi) ja tekstin kokoa ja asettelua miettimällä saattaisi sivusta saada vieläkin ammattimaisemman ja silmäystävällisemmän. Kenties.
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

paavo

Itse tekoon sen verran, että moni voisi rempata asuntoaan itse, silti palveluja ostetaan pieniinkin tarpeisiin.
Muuten en osaa kommentoida netin ihmeellisyyksiä. :jepso:


Lexa

Quote from: kulli paavo on Mon 05.01.2009 16:04:48 (UTC+0200)
Itse tekoon sen verran, että moni voisi rempata asuntoaan itse, silti palveluja ostetaan pieniinkin tarpeisiin.
Muuten en osaa kommentoida netin ihmeellisyyksiä. :jepso:
Juu, se mitä tuossa lähinnä tarkoitinkin oli se - että jos itse saa sudittua ikkunan karmit sinne päin, niin miksi maksaa saman tasoisesta työstä ulkopuoliselle. Kyllä sitten odotetaan että se ulkopuolinen tekee parempaa jälkeä, jos siitä maksetaankin.
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

paavo


Sambe

Quote from: LexA on Mon 05.01.2009 16:06:09 (UTC+0200)
Quote from: kulli paavo on Mon 05.01.2009 16:04:48 (UTC+0200)
Itse tekoon sen verran, että moni voisi rempata asuntoaan itse, silti palveluja ostetaan pieniinkin tarpeisiin.
Muuten en osaa kommentoida netin ihmeellisyyksiä. :jepso:
Juu, se mitä tuossa lähinnä tarkoitinkin oli se - että jos itse saa sudittua ikkunan karmit sinne päin, niin miksi maksaa saman tasoisesta työstä ulkopuoliselle. Kyllä sitten odotetaan että se ulkopuolinen tekee parempaa jälkeä, jos siitä maksetaankin.

Netti on täynnä ihmeellisyyksiä  :puke:   Mutta väitän kyllä osaavani (ainakin tällä mikäsenytolikaan rvs-sitebuilderilla)..tehdä siistejä yksinkertaisia sivuja, joihin asiakkaat ovat olleet hyvinkin tyytyväisiä. Asiakkaissani on ollut varmasti minua paljon älykkäämpiä ihmisiä, jotka varmasti vähän perehdyttyään osaisivat tehdä samanlaiset sivut kuin minäkin. Mutta monet maksavat mielellään sen 50€ mieluummin kuin alkavat perehtymään tähän nettiin ja rvs-sitebuilderiin.

Esim. itsellä menee ehkä yksinkertaisiin sivuihin noin 2 tuntia....ja esim. jonkun parturikampaajan ei kannata itse alkaa edes tekemään sivuja, sillä hän käärii varmasi siinä kahdessa tunnissa tuplasti isommat tulot tekemällä jollekin neitokaiselle permanentin...

Itse asiassa perussivut tekee hyvinkin äkkiä..mutta webbisivuja tehdessä eniten aikaa kuluu  kaikenlaiseen kuvien muokkaukseen oikean kokoisiksi/muotoisiksi ja niiden asemointiin...Tämä on se kaikkein vaikein osa sitebuilderia käytettäessä...

www.saasto.fi - Yli 130 vinkkiä polttoaineen säästöön ym. ym.

Lexa

"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

nyyyps

Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview