News:

Apachefoorumi.net
Parasta Parsaa Jokaiseen Yöttömään Yöhön.

Main Menu

jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ledskukkuu

Parempi myöhään jos ei silloinkaan.

jta


https://www.youtube.com/watch?v=xuywUEdkvTM

Herkempi saattaisi jo rasvata köyttä tämän kans. Ei taas menny niinkuin elokuvissa. Aluksi en meinannu saada käyntiin sitten millään tuota. Kaasariin huikkaa niin aina hörähteli ja lopulta lähti käyntiin vaan sammui heti kun loppui bensa kaasarista. Muutaman kerran kun sai tuollain käymään niin jäikin lopulta käyntiin. Ajattelin että jes nyt kone kuumaksi ja äkkiä konttorille. No pääsin mä tuohon aidan toiselle puolelle asti. Ei muutakuin kaasari auki kun ei tuo kerta bensaa saa. Kohokammio tyhjä ja pohjalla jotain ihmeellistä törkyä. Ei muutakuin putsaten ja paineilmalla puhdistaen ja kaasari kasaan. No nythän tuo lähti käyntiin vaan kävi humpaamalla. Onneksi se kuitenkin tasoittui ja alko käymäänkin ihan hyvin. Ei muutakuin ilmanputsari paikoilleen ja konttorille.

Katsastusmies hyppäsi autoon ja lähti testiradalle ja odotukset korkealla kun auto ilmestyi oven eteen vaan siinä alko sitten käymään huonosti ja lopulta sitten sammui haliin eikä käyntiin sitten millään. Aikamme yritettiin houkutella tuota käyntiin vaan ei. Jätettiin sitten pakokaasut mittaamati mutta käytiin muuten jarrut ja alusta lävitte. Siinä nosturilla vielä kokeiltiin pilottia antaa niin kävi aina niin kauan kun suihkutteli ainetta kaasariin. No joka tapauksessa muuta vikaa ei löytynyt eli jarrut meni kirkkaasti läpi ilman isompia heittojakaan ja ei väljääkään ollu missään eikä tuo uusia reikiäkään löytänyt mistään. Jotain positiivistä sentään. Auto pukaten pihalle parkkiin ja soittoa isännälle että tuuhan köyden kans hakeen. Alkaa tuleen jo tapa tästä.

Kohta lähtiä pihalle ja ottaa tuo kaasari taas vaihteeksi auki ja kattoa että mitä se nyt on syöny. Sen verran tuolla pihalla kuitenkin näki että on taas kaasari kuiva. Neulaventtiilille asti kuitenkin bensa tulee.

paavo

Aika jännä, tuleeko sitä bensaa sitten liian vähän sinne, vaikka tuleekin?

jta

#403
Päivällä kokeiltiin että bensaletku irti ja starttausta niin hyvin ruikki bensaa. Jää johonkin tuohon bensaletkun liittimen ja neulaventtiilin väliin bensa kun päivälläkin ennen asemalle menoa oli kohokammio tyhjä. Tänään ei kerinny tuohon enää paneutua kun tuli muuta hommaa mutta pitää tuo neulaventtiili käyttää irti ja kattoa ettei sinne ole pesiytyny sopivan kokonen roska joka ei tule läpi.

Hokasin tänään että tuossahan onkin penkinpäälliset paikoillaan. Riipasin pois että näkee missä kunnossa on vakiopäälliset niin tuolla oli vielä toisetkin päälliset alla. Aika surkean näköinen tuo alkuperänen penkki. Hyvin likainen.



Jotain ihmeellistä töhnää oli päivällä tuolla kohokammion pohjalla. Kuva on vähän huono mutta kai tuosta jotain näkee.



Katsastuslappua.


paavo

Nythän sillä saa ajella jo aika pitkään noinkin.


jta

Tulee ihan kohtuullinen leima jos tässä kuukauden sisään saa tuon päästöistä läpi. Vielähän tuolla ei saa kuin konttorille.

paavo

Eikös tuossa ole 7.7 asti aikaa ja lukee pidä ajossa mukana ::osmoke

Sen kun kaahaat jos käy.

jta

Ei saa kuukautta ajoaikaa kun on yliajalla katsastettu. Jos olis käytetty leiman voimassa oloaikana niin sitten ois saanu kuukauden ajoaikaa. Tää ois pitäny katsastaa 30.8.2009 mennessä että ois saanu sen kuukauden.

paavo

Niin taisi olla, itse olen ajellut tietäen ja tietämättäni katsastamattomilla.

jta

#409
Nyt alkaa vaikuttaan jo hyvältä. Käytin vielä kerran kaasarin kannen levällään. Putsailin neulaventtiilt sun muut kanavat. En kyllä mistään löytänyt mitään roskaa. Sen verran tein muutoksia että nostin vähän bensanpintaa ja vaihdoin tuon pumpulta kaasarille menevän letkun ja laitelin siihenkin väliin suodattimen että näkee tuleeko bensaa. Hyvin näkyi bensa virtaavan ja lähti jopa käyntiinkin ja pysyi käynnissä. Kylmänä on pientä käynti ongelmaa kun tuo ryyppy ei taida pelata vieläkään ihan oikein. Tuntuu että yrittää lähteä liian aikaisin pois päältä niin meinaa sammuilla kylmänä jos ei kaasulla pidä käynnissä. Tuohon täytyy vielä paneutua jossain välissä. Lämpimänä kuitenkin tuntuu toimivan ihan hyvin.

Nyt kun sai tuon polttoainepuolen (toivottavasti) pelaan niin loppu illan keskityin tuonne takakontin puolelle. Putsailin vielä puhtaalla vedellä loput hiekan pölyt pois ja samalla pyyhkäisin enimmät liat pois kontin matostakin ja laittelin jo osittain paikoilleen. Laittelen tuon loppuun kunhan saa vetokoukulle sähköt tehtyä. Samalla laittelin nuo työkalulaukun kiinnityslenkit kiinni kun oli molemmat irronnu pistehitseistä.



Asentelin samalla vetokoukullekkin tuon 7- ja 13 napaisen pistorasiankin paikoilleen. Huomenna sitten vielä tehdä kytkennät.


Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview