News:

Apache IRC:
 #Apachefoorumi
@ irc.irchighway.net

Main Menu

jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

jta

Olipas tiukassa löytää se ö-paine anturi varaston perukoilta. Noita pitäisi olla useampikin kappale mutta ei mitään hajua että missä vaan onneksi edes se yksi löytyi niin sai tuon vaihdettua. Loppui se öjyn vuotaminen jo viimeinkin.

Nyt sitten onkin yhenlainen taistelu taas saada tuo jäähdytysjärjestelmä puhtaaksi. Ainakin kuudesti jo vaihtanu vedet eikä vielä ole kirkasta vaan aivan ruosteista. Mietin että oiskohan noista jäähdyttimen puhdistusaineista mihinkään vaan pesiskö suosiolla pyykkipulveri vedellä niinkuin nappiksessa tein. 

Melkoisen kuumaksi pääsee ainakin mittarin mukaan kone ennenkuin flekti lähtee päälle. Reilusti yli puolenvälin menee. Pari kertaa jo aikasemmin sammutinkin kun ei uskaltanu päästää lämpöjä ylemmäksi. Tuossa kuvassa mitä mittari näyttää niin ei vielä flekti pyöriny.


=Juku=

Sopivalta tietyömaalta saattaa saada solukumimattoa "asevelihintaan"

Me first (rules of traffic)

paavo

Toimiiko mittari varmasti oikein? Outoa jos lämmöt nousee noin korkeiksi teltassa tyhjäkäynnillä.
Mä olen hakenut itse sitä mattoa tehtaalta Inkoosta, sekundana saa halvalla ja varastomies tekee sekundaa jollei ole.

=Juku=

Minä veikkaan myös mittarivikaa. Kannattanee teipata johonkin kohti moottorin kylkeen toinen lämpömittari   :serlokkismoke:

Me first (rules of traffic)

jta

Tuota mittarin toimintaa itekkin epäilen mutta toisaalta puhalti tuo kyllä niin kuumaa sisälle että kättä poltteli niin kai tuolla kohtuu hyvät lämmöt on. Pitäis muistaa joskus tuosta mitsusta ottaa se obd-lukija pois niin saisi katella vähän tämänkin sielunelämää. Näkisi ne arvot mitä moottorinohjain antaa.


jta

Toisaalla tulikin jo sellainen vastaus mikä selittää paljon. Flekti lähtee pyöriin vasta 105 asteessa. Kohtuullisen kuumaksi saa sitten mennä.

paavo

Erikoista jos henkilökulkimeessa noin korkeaksi laskee.
Rekkamiehiltä kyselin kun Iveco nosti lämmöt lähelle sataa helteellä siirtoajossa.
Kuskit sanoi että hieman viritettynä Volvokin nostaa lämmöt yli satasen mutta ei tee vielä vahinkoa.

jta

Juu yleensä kuitenkin on alle 100 tuo lämpö millon flekti lähtee pyöriin. Kanttiksessakin muistaakseni 95. Moottoripyörässä on mulla 115 tuo flektin käynnistymislämpö ja sammuu 107.

=Juku=


Me first (rules of traffic)

Mustis

Quote from: jta on Sat 04.02.2017 22:04:06 (UTC+0200)

Nyt sitten onkin yhenlainen taistelu taas saada tuo jäähdytysjärjestelmä puhtaaksi. Ainakin kuudesti jo vaihtanu vedet eikä vielä ole kirkasta vaan aivan ruosteista. Mietin että oiskohan noista jäähdyttimen puhdistusaineista mihinkään vaan pesiskö suosiolla pyykkipulveri vedellä niinkuin nappiksessa tein. 


Mä huuhdoin jostain autosta ammoisina aikoina jäähdytysjärjestelmän seuraavalla metodilla:

Vettä ja kidesoodaa ämpärillinen (3 ämpärillistä meni)
Termostaatti pois
Porakonepumppu pumppaamaan kidesoodaveden koneeseen. Muistaakseni laitoin pumppuputken lämppärin letkuun, kun oli sopivan kokoinen ja liitin oli helpossa paikassa. Virtaussuunta oli lämppärin kennon kautta koneeseen ja toisesata kennon letkusta ämpäriin takaisin.
Kierrätin tätä lientä imemättä ämpäristä pohjalle valuvia mujuja takaisin kiertoon.

Taisi mennä pari uutta ämpärillistä soodavettä ennenkuin mujun irtoaminen loppui.

Lopuksi ajoin vielä toisinpäin hetken, kunnes mujun tulo lakkasi.

Pari ämpärillistä pelkkää vettä huuhdonnaksi.
Termari paikalleen ja lämppärin letkut kiinni.
Uudet glykolit koneeseen
tuloksena oli lämmöt kurissa ja lämppäristä riittävästi hönkää tupaan.

PerseVän VeREvvÄÄ!
:notworthy: :huraa: :notworthy:

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview