News:

Jätä aivosi narikkaan, ja astu peremmälle :moi:
Apachefoorumi ei vastaa narikkaan jätetyistä aatteista.

Main Menu

jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

jta

Enemmän uskoisin että vaikuttaisi tyhjäkäyntiin tuo ilman hörsiminen mutta ei tuokaan pois suljettua tietenkään ole. Pitäis muistaa joskus tuo obd-lukija käydä hakeen pois tuosta mitsusta niin pääsis katteleen antureiden tietoja. Epäilyt menee itellä tuon kaasuläpän asentotunnistimen suuntaan kun on tuo käytös vähän epämääräinen kaasupolkimen alkuvaiheilla.

Korollassa ilmeisesti ollu juuttuvakurkkuinen tuo kaasari ja tuo neulahan vaikuttaa just tuolle alueelle.

=Juku=

Quote from: jta on Mon 13.02.2017 23:44:51 (UTC+0200)
Sitä vielä mietin että voiko huono maadoitus aiheuttaa tuota kun tuo akun maakenkä on sellainen ettei se ole käytännössä oikein mitenkään kiinni akussa.
Jos auto käynnistyy, ei luulisi tuon maatoksen käyntiä kiusaavan, mutta se flektin päällemeno hieman viittaa siihen, että jännite putosi niin alas, että kipinöitä jäi välistä   :serlokkismoke:

Me first (rules of traffic)

nyyyps

Se neula oli joku säätöneula, onneksi oli pudonnut koneen päälle eikä ajaessa puonnu ties minne kylille. :psycho:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

jta

Tuttua tuo säätöruuvien katoaminen kesken matkan. Joskus seosruuvi tippunut vaan sekin oli onneksi pysyny kuitenkin matkassa runkopalkin päällä.  :psycho:

Quote from: =Juku= on Tue 14.02.2017 14:44:01 (UTC+0200)
Quote from: jta on Mon 13.02.2017 23:44:51 (UTC+0200)
Sitä vielä mietin että voiko huono maadoitus aiheuttaa tuota kun tuo akun maakenkä on sellainen ettei se ole käytännössä oikein mitenkään kiinni akussa.
Jos auto käynnistyy, ei luulisi tuon maatoksen käyntiä kiusaavan, mutta se flektin päällemeno hieman viittaa siihen, että jännite putosi niin alas, että kipinöitä jäi välistä   :serlokkismoke:
Tai sitten ei tk-moottori pysyny matkassa.  :think: Mutta joo johonkin sähköön vähän viittaa kun isommalla kuormituksella alkaa tyhjäkäyntikin vaelteleen. Pitäiskin jossain välissä mittoa tuo lataus.

Ledskukkuu

Huvitgava kun mersussa se valojen välkkyminen tuntui käynnissäkin.

Ja kevyellä kaasulla pienillä vaihteilla auto nykytti vilkkumisen tahtiin.  :psylach:
Parempi myöhään jos ei silloinkaan.


jta

Tällä kertaa ei mitään isompia saatu aikaseksi kuin että putsailin enimmät öljyt ja kurat tuosta moottorin kyljestä ja vaihtelin tulpat ja tulpanjohdot. Ja laittelin tietenkin puolan kunnolla paikoilleen. Vanhat tulpat oli ihan hyvässä kunnossa mutta ei vissiinkään ole olleet kunnolla kiinni ainakaan siitä päätellen kun olivat paksun lian päälle kiristetty ja kun oli tiivisteen ja tulpan rungon välissäkin hiekkaa/öljyä.

En tiedä että oliko sykolokinen vaikutus mutta tuntui että kierrosherkkyyttä tuli lisää ja tyhjäkäynti parani hieman. Kuitenkaan ei ollut vaikutusta tuohon kierrosten humpaamiseen. Tps-sensorin käytin irti ja kokeilin hieman eri asentoon sitä sen verran mitä ruuvinreiät antoi myöten niin toisessa laidassa tyhjäkäynti alko elään ihan omaa elämäänsä eli välillä kaasutteli itekseen ja piti tyhjäkäyntiä korkealla ja toisessa laidassa ei temppuillut vaan kävi nätisti tyhjää mutta kierroksilla temppuili.

Tuossa samalla huomasin että taitaa alkaa bensapumppu sanoon työsopimusta irti kun kuulosti pitävän vähän kiljuvaa ääntä kun ensimmäisen kerran käytti virrat päällä. Käydä hakeen biltemasta painemittari ja tarkistaa tuokin asia. Tai oikeastaan ensin tarkistaa etteihän mulla satu tuollaista mittaria jo olemaan valmiina.

Muutama kuvatus.

paavo

Vähempi tehnyt koneremppoja tai katsellut konehuoneita, mutta erikoiset pulterin kannat kannessa.
Olen tottunut enempi kolokantoihin.

jta

Nuo on tässä jo uudenmalliset eli tuossa 2002 seudulla on näissä alkanu vaihtuun torx-mallisiin. Vanhat on kuusiokololla. Tuota samaa ihmetteli tuolla daada foorumillakin yksi että miten tässä on jo tuollaiset kun yleensä näissä vielä ollu vanhan malliset.

paavo


jta

Juu et ollut.  :psycho: Ite kun olen tottunut vielä noihin normaaleihin 6-kantaisiin niin on nuo kuusiokolotkin vielä haitekkiä.  ::hihsmoke Mazdassa oli 12-kantaiset.

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview