News:

Apache IRC:
 #Apachefoorumi
@ irc.irchighway.net

Main Menu

jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

jta

Eilen vaihtelin ajovalojen korkeudensäätimen samaraan. Pois otto oli aika helppoa kun surutta vaan leikkasi vanhat letkut poikki ja repi pois. Takaisin laitto ei ollutkaan niin helppoa. Lähinnä se itse säätömotikan laitto kojelautaan oli se haastavin osuus kun ei meinannu mutteria saada paikoilleen millään. Vaan saatiin tuo kuitenkin paikoilleen niin nyt on taas toimiva säätö. Käydä jossain välissä sitten säätämässä valojen korkeus kohdalleen jotain levyä vasten.

Samalla kun oli taas ilmanputsarin kotelo irti niin säädin hieman kytkimen vaijeria että on poljin jarrupolkimen tasalla. Ei tarvi enää nostaa polvea rattia vasten jotta saa kytkintä painettua.



Niin ja taas alkaa tuo tps-anturi temppuileen. Samat oireet tulleet takaisin kuin mitä oli aiemminkin. Käyttää taas tuo obd-lukija kiinni ja kattoa että minkälaista käppyrää sieltä tulee. Ihmettelinkin ajaessa että on alkanu pintakaasulla pienillä kierroksilla ajaissa ikäänkuin pudottaan moottorijarrulle. Tutkia vielä ettei ole läpän säätöihin koskettu ja vaijerin säätö myöskin tarkistaa. On kaasupoljin aika paljon alempana kuin muut polkimet.

jta

Itse anturi on kunnossa mittausten perusteella. Vaikka meinaakin hyytyä ajossa pintakaasulla niin käppyrä näyttää normaalilta. Alkaa ilmeisesti suhde syveneen auton kanssa kun tämä alkaa jo kertoileen että mikä vaivaa.  :psycho: Vihdoinkin sytytti vikavalon ja antoi koodin P0122 eli tps jännite alhainen. Lisänä kertoo tuolle koodille että oikosulku maihin niin pitääpä alkaa tutkiin johdotusta. Tuossa olikin aika tiukalla nuo johdot ja punottu vielä siten että oli jyrkällä mutkalla. Liekköhän sitten osittain poikki tuo johto mistä tulee jännite anturille. Kaivella vielä että mikä johto noista on se mikä antaa jännitteen.

jta

Niin joo tuo uusi anturi laukesi käsiin kun yritin sitä mittailla tuossa sunnuntaina autossa paikoillaan ollessa. Laitoin vanhan anturin takaisin ja nollasin vikakoodit niin nyt paremmin pelaa tuolla vanhalla kuin uudella osalla. Ei nyi lähellekkään samanlailla. Nyt on olis ukrainasta tulossa kontaktiton anturi. Jännä että nyt muuttui odottaviin vikakoodeihin tps jännite korkea ja lämpötila-anturia herjaa. Vikavaloa ei kuitenkaan vielä polta. No seuraillaan tilannetta kun tulee nyt tuolla ajeltua kun kanttis on vuorostaan telakalla.

Kanttikseen vaihtelin tänään startin ja jarrutehostajan letkun. Samalla vaihdoin uuden huijarin latauksen herätejohtoon. Täydelläkin kuormalla pysyy nyt jännite 13,2 voltissa tyhjäkäynnillä ja kierroksilla nousee 14,04volttiin kun ilman huijaria jännite kierroksillakin oli vain vähän päälle 13 volttia.
Jossain välissä aukasta tuo irrotettu startti että mikä siellä oikein maksaa. Pyörii kyllä käsissäkin niin kevyesti ettei ole siitäkään kiinni etteikö jaksaisi pyöriä. Nytkin ennen vaihtoa niin jäi miettiin hetken ennenkuin alkoi pyörittään. Tällä nykyisellä startilla ei jää miettimään. Olin jo niin optimistinen että laitoin jo pohjapanssarinkin takaisin paikoilleen että enää ei tarvitse tuonne kajota.

=Juku=


Me first (rules of traffic)

Ledskukkuu

Parempi myöhään jos ei silloinkaan.


jta

Quote from: =Juku= on Sat 01.04.2017 03:17:49 (UTC+0300)
Eipä tule aika pitkäksi kun omistaa Samaran :pässi:
Yleensäkään tämän merkin kanssa.  ::hihsmoke Miettiny välillä että kuinkahan tylsää elämä olisi jos omistaisi jonkun perus harmaan ja mauttoman corollan millä ei tarvis tehdä muutakuin ajaa.

=Juku=


Me first (rules of traffic)

IsoP

Make tea not love

jta

Kaukana ahkerasta... Jotain kuitenkin saatu touhuttua ettei ole ihan äksänä makaamiseksi mennyt.

Quote from: =Juku= on Sun 02.04.2017 02:42:22 (UTC+0300)
http://telehallintokeskus.fi/
Nyt menee pahaksi. 😁
Kerkesinkin jo foliohattuilla tuota.  :foliopipo:

nyyyps

Jos vaihtoehto oli tilata piuha australiasta tai että mie tinaan sen keittiön pöydällä, niin kokeilin sitä keittiön pöytää.
Pitäis kolvin kärkiä hommata.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview