Yleistä keskustelua tietokoneista ja niiden komponenteista

Started by ukko, Thu 07.04.2011 09:15:37 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

jta

Itellä on niiden valmiiden asetusten kautta laitettu parhaaseen luotettavuuteen.

Ei muuten kovin kauaa mene tämänkään koneen käynnistymisessä vaikka on jo tovin aikaa kun käyttis asennettu ja aika paljon ohjelmia käynnistyy taustalla. Näin vanhaksi xp koneeksi voi sanoa että on hyvin rivakka käynnistyminen.

paavo

Aikaisemmin laitoin koneen lämpeemään, tein aamupalan ja sitten oli valmista.
Nyt riittää kun istuu tuoliin :okahvi:


=Juku=

Quote from: jta on Fri 31.01.2014 20:31:50 (UTC+0200)
Sama oli täälläkin. Kerkes melkeinpä kahvit keitelllä ennenkun kone käynnisty.
Aikalailla auttaa kun välillä siivoilee (ccleaner ja System Mechanic)

Me first (rules of traffic)

jta

Säännöllisesti siivoilin (ja siivoilen) ccleanerilla ja pidetään ohjelmat ajan tasalla.  :jepso: Vaan se ei auta loputtomiin kun kovo on hidas.


paavo

Huomaa tämän muissakin koneen toiminnoissa, kyllä se ruuti ja levy ratkaisee omalta osaltaan.
Ohjelmat aukeaa vittuilematta, eikä hyydy.

Eikä tälle mahda mitään, kyllä se hyvä mielikin on tarpeen ja sitä saa tästäkin irti.

jta

Piru kun saisi itekkin uusittua koneen. Huomaa että monessa asiassa alkaa jo paukut loppuun tästä. Tuntuu tää tulikettukin jo aika raskaalta mikä saattaa kyllä johtua siitä kun on noita lisäosiakin aika paljon mitä ei pysty edes poistaan.

paavo

Mä olen aika laiska latailemaan mitään aivan kokeilun vuoksi, oppinut välttämään turhaa tauhkaa.
Silti sitä vaan kertyy kun käyttä jotain nettitikkua ja sitä ja tuota ja se tarvii jonkun kilkkeen..
siitä sitä kertyy parissa vuodessa melkoinen läjä jarrua koneelle.

Tää on mun toinen kloonikone, ekan kasasi ulkopuolinen budjetti-budjetilla ja muut tässä välissä oli pakettikoneita.
Yllätyin miten helppoa oli koneen kasaus ja sai valita itse komponentit.
Nyt ei ole paluuta pakettikoneisiin, kasasi ne sitten kuka tahansa.

Kotelokin on jämy ja coolin näköinen, sitä jännitin eniten koska en ollut nähnyt nykyisiä kotelomalleja luonnossa.
Paljon isompikin kuin mikään pakettikone kooltaan (iso pippeli) ja kaapelointi käy nätisti ym. ym.

Jäähdytykseen on vaihtoehtoja vaikka kuinka.

jta

Sehän on windowsin yks ominaisuus että kerää tuota tauhkaa ajan mittaan.

Tuolle media koneelle pitäis löytää soppeli kotelo ku tuo htpc kotelo on aivan liian pieni. Ei saa ylimääräsiä puhaltimia niin meinaa käydä emo kuumana aika pienelläkin rasituksella.

paavo

Mä tosiaan yllätyin miten noihin koteloihin saa ropeleita ja johdotukset on valmiina kaikille sekä volttisäätimetkin niille.
En näe syytä kuristaa pakettia liian pieneen koteloon, eihän se hieman isompi koppa normaalissa kodissa niin häiritse.

Pikemminkin äänet saa eristysten ja alhaisten kierrosnopeuksien kanssa hiljaisiksi, eikä tää minunkaan virtalähde aivan helpolla edes käynnistä tuuletintaan.
Sekin on kai etua väljyydestä sekä powerin kehittyneestä tekniikasta.

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview