News:

Apachefoorumi.net
Kuin kupillinen tuoretta spermaa.. etova, lämmin ja täynnä elämää.. 

Main Menu

Yleistä keskustelua tietokoneista ja niiden komponenteista

Started by ukko, Thu 07.04.2011 09:15:37 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lexa

Suunnittelukäyttöön on ainakin nVidialla ihan omat tuotteensa, eivät ole tarkoitettu pelikorteiksi.
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

Lexa

Quote from: IsoP on Sat 10.05.2014 17:49:54 (UTC+0300)
Quote from: Lexa on Sat 10.05.2014 08:58:29 (UTC+0300)
Jos joku on oikeesti utelias, niin ohessa on CPU-Z rapsa mitä kaikkea tää sisältää.

Ei noista paljoa ymmärrä, mutta jostain toisten koneiden päivityksistä yli jääneistä romuista koottu selvästi  :psp: Pelkän prossun hinnalla olisi saanut tavalliselle ihmiselle tehokkaan pöytäkoneen oheislaitteineen  :psycho:
Juu. :psycho:

Asus Sabertooth X58 Intel X58 LGA1366 ATX-emolevy, n. 195 € 
Antec Twelve Hundred ATX-kotelo pelaajille, ilman virtalähdettä, n. 160 € 
Antec CP-1000 1000W ATX -virtalähde, n. 150 € 
Noctua NF-P12 Silent 120mm tuuletin, 5 * n. 27 € = n. 135 €
NZXT Sentry 2 LCD Fan Controller, kosketusnäytöllä, n. 40€

Intel i7 990X -prossu, n. 1000 €.
Noctua NH-U12P SE2 -prosessorituuletin, LGA1366, n. 80 € 

Kingston HyperX 12 GB (3x4 GB) DDR3 1600 MHz CL9 XMP T1 Series -muisti, n. 100 € 

Kingston HyperX 3K 120 GB SSD 2.5" Kit -kovalevy, n. 150 €
Western Digital Caviar Black 500 GB SATA 6 Gb/s 7200 RPM 32MB  -kovalevy, n. 100 €
Seagate Barracuda 500 GB 7200 RPM SATA3 16 MB -kovalevy, n. 140 €

Asus BC-12B1LT Blu-ray Combo 12X Black Sata -lukeva Blu-ray ja kirjoittava DVD -asema, n. 80 €   

Creative Sound Blaster X-Fi Titanium FATAL1TY PRO SERIES äänikortti PCI Ex16, n. 125 € 
Asus GTX660-DC2OCPH-2GD5 NVIDIA GeForce GTX660 2048 MB näytönohjain, n. 180€

Kingston USB 3.0. Media Reader -muistikortinlukija, n. 20 € 

APC PH6VT3-GR Home/Office SurgeArrest ylivirta-/ukkossuoja, n. 30 € 

+ Langaton näppis, langaton hiiri, webcam, läjä HDMI-kaapeleita, läjä optisia kaapeleita, kotiteatterivahvistin ja 42" full HD "näyttö". :psp:

Siitä sitten ynnäilemään... :psp:

Kuva on huono kännykuva, mutta lätkäsen tähän kuitenkin. :psycho:
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

IsoP

Quote from: Lexa on Sun 11.05.2014 07:46:28 (UTC+0300)
Suunnittelukäyttöön on ainakin nVidialla ihan omat tuotteensa, eivät ole tarkoitettu pelikorteiksi.

Ne olis varmasti hyviä kyllä, mutta taitaa mennä jo liioittelun puolelle  :psycho: Nuo kevyehköt 3D-jutut cadilla pyörii vähemmälläkin ja Blenderin opiskelu on sen verran vaiheessa että en laske sen varaan mitään  :psp: Jos Blenderin käyttö joskus avautuu niin hyvin että tuollaisen ohjaimen tarvitsee niin ostan sen sitten ilomielin  :jepso:

Ilmeisesti nuo suunnittelukäyttöön tarkoitetut kortit on enemmän OpelGL-painotteisia kuin pelikortit  :think: En tosiaan mitään pelaa niin sinänsä menetettävää ei olis. Jos joku väittää mun pelaavan facebookissa niin se NNN pelaa mun nimissä  :psp:

Quote from: Lexa on Sun 11.05.2014 08:23:53 (UTC+0300)
Quote from: IsoP on Sat 10.05.2014 17:49:54 (UTC+0300)
Quote from: Lexa on Sat 10.05.2014 08:58:29 (UTC+0300)
Jos joku on oikeesti utelias, niin ohessa on CPU-Z rapsa mitä kaikkea tää sisältää.

Ei noista paljoa ymmärrä, mutta jostain toisten koneiden päivityksistä yli jääneistä romuista koottu selvästi  :psp: Pelkän prossun hinnalla olisi saanut tavalliselle ihmiselle tehokkaan pöytäkoneen oheislaitteineen  :psycho:
Juu. :psycho:

*sisuskalut*

Mulla taisi prossu viimeksi maksaa n.160€ ja muutenkin hankala keksiä mitä mulla tässä olis parempaa  :psycho: Ehkä tämä 24" Eizo ColorEdge on kuvankäsittelyyn vähän parempi valinta  :serlokkismoke:
Make tea not love

IsoP

Siis tuohon mun alkuperäiseen pähkäilyyni muistin määrä vs. parempi GPU niin se taitaa olla niin monimutkainen juttu ettei sitä pirukaan selitä tässä tyhjentävästi  :serlokkismoke: Googletustulosten mukaan paremmuus vaihtelee eri pelien mukaan ja jopa erilaiset asetukset muuttaa tilannetta.
Make tea not love

Lexa

Joo, mihinkään graafisesti tarkkaan työhön tää Grundigin 42" ei oo paras valinta - mutta pelikäyttöön, ja yleiseen viihdekäyttöön "olohuone" -asetelmassa tää on just soppeli :jees:
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!


Lexa

Quote from: IsoP on Sun 11.05.2014 09:34:37 (UTC+0300)
Siis tuohon mun alkuperäiseen pähkäilyyni muistin määrä vs. parempi GPU niin se taitaa olla niin monimutkainen juttu ettei sitä pirukaan selitä tässä tyhjentävästi  :serlokkismoke: Googletustulosten mukaan paremmuus vaihtelee eri pelien mukaan ja jopa erilaiset asetukset muuttaa tilannetta.
Niin, no yleispätevä vastaus tähän olisi että muistin kohdalla kaikessa käytössä enempi ja nopeampi parempi, mutta sitten ne GPU:n ominaisuudet vaikuttaa suuresti a) siihen saako siitä muistista vastaavaa hyötyä, ja b) siihen mihin kortti oikeasti kykenee. Eli itse painottaisin GPU:n valintaan, ja työkäyttöön kortti jossa olisi kuitenkin sitä muistiakin vähän enempi kuin kyseisen kortin minimi.
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

Susey

Kohta pitää ruveta pelikoneen sisuskaluja suunnittelemaan, onhan tuossa tuo lista mutta kattelee saisko samalla rahalla jo parempaa ku puol vuotta sitten :jees:

Susey

Monta viikkoa jo tässä ihmetellyt kun välillä toimii hiiri helvetin huonosti. Oon pessyt hiirimattoa, puhdistanut hiirtä, vaihtanut softaa, poistellut ylimääräisiä ohjelmia, vaihtanut USB-porttia, siirtänyt vastaanotinta ja mikään ei auta. Nyt sitten sattui reititin jumittamaan, käynnistin sen uudelleen ja siitä alkoikin aivan mielettömän huono hiiripäivä ja tuo hypähteli aivan tajuttomissa loikissa eteenpäin. Tästä päättelin että vika saattaisi olla langattomassa netissä, no minä sitten laittamaan langattoman netin pois ja kas, hiiri toimii täydellisesti, ei nykäisyn nykäisyä. No sitten selvittelemään että entä jos langaton hiiri ottaa häikkää WLANista, ja joku neropatti siellä kirjoitteli että vaihda kanavaa siitä reitittimestä. Koitin läpi 3 kanavaa, ja nyt viimeisellä löytyi sitten sellainen että hiiri jopa toimiikin. Älytöntä :pokeri:

Jarre

Carpe Natem

Handuusi

Before you can see the light, you must die.

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview