Sakotusrajat ja seuraamukset

Started by =Juku=, Tue 31.01.2012 13:45:06 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

=Juku=

Poliisiradiossa sakko, rikesakko ja kirjallinen huomautus:

http://www.poliisiradio.fi/poliisi/poliisiradio/home.nsf/archive/2A191C1EE53A7743C225798400531831

nopeudesta peltipoliisi vähentää automaattisesti 3 km/h tai jos nopeus yli 100 km/h 3 %

sitten
3 - 7 km/h ylinopeus => kirjallinen huomautus
8 - 20 km/h             => rikesakko  (70 - 112 € ) *
yli 20 km/h              => päiväsakkoja *

* Jos vuodess 3 sakkoa tai 2 vuodessa 3 sakkoa, lähtee seuraavasta kortti kuivumaan

Jos kaveri ajoi, älä maksa sakkoa, koska se kirjautuu sinulle!

Me first (rules of traffic)

PajakkiVasseli.com

Mä kyllä nämä tiedän varsin mainiosti. :psp:

Päteehän noihin vielä sitten poliisien harkinnanvaraisuus.Eli voivat lieventää/koventaa seuraamuksia esim liikennemäärän,kelin,onko valoisaa vai pimeää yms..... :jees:
Quote from: Hepskukkuu on Sat 12.04.2014 01:22:03 (UTC+0300)
Foorumi on kuin sima, kaikki käy osa on rusinoita ja passeli on vahingossa sekaan eksynyt luumu.... :think: :psp:

IsoPahaJolppi

Jos kyse on peltipoliisin nappaamasta kuvasta niin siinä ei ole mitään harkinnanvaraisuuksia, niissä katotaan vaan nopeuksia, Livevalvonnassa on mukana harkintavara, ja tietty yleensä niinpäin, että sakko kovenee....  :jees:
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

PajakkiVasseli.com

Mitä mulle on peltipoliisista on tullut,niin ihan paikallisella poliisiasemalla olen käynyt "kuulusteluissa" ja ihan samaantapaan pystyy neuvottelemaan kuin tien päällä poliisien kanssa.
Quote from: Hepskukkuu on Sat 12.04.2014 01:22:03 (UTC+0300)
Foorumi on kuin sima, kaikki käy osa on rusinoita ja passeli on vahingossa sekaan eksynyt luumu.... :think: :psp:

Pokerface

Sulla onkin kanta-asiakaskortti, saat bonusalennusta joka viidennestä sakosta   :psp:


PajakkiVasseli.com

Pitäs muuten kävästä ennen perjantaita laitoksella.Taas. :psp:
Quote from: Hepskukkuu on Sat 12.04.2014 01:22:03 (UTC+0300)
Foorumi on kuin sima, kaikki käy osa on rusinoita ja passeli on vahingossa sekaan eksynyt luumu.... :think: :psp:

IsoPahaJolppi

Quote from: passeli on Tue 31.01.2012 20:57:46 (UTC+0200)
Mitä mulle on peltipoliisista on tullut,niin ihan paikallisella poliisiasemalla olen käynyt "kuulusteluissa" ja ihan samaantapaan pystyy neuvottelemaan kuin tien päällä poliisien kanssa.
:think: niinno,  jos sinne poliisilaitokselle vaivautuu menemään, niin voihan siellä neuvotella. Ja jos on tuttuja toisella puolen pöytää niin se on aina helpompaa. Mitä noita nyt on tullut tähän talouteen ( 1 mulle ja 1 rouvalle) niin ei oo muuta kun ilmoitettu, että laittakaa lappu tulemaan ostiin, mitä niitä selkeitä ylkkiä kiistämään.
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

Cesium

Kuva kannattaa käydä laitoksella kattomassa, eihän sitä voi muuten muistaa kuka ajoi autoa sinä päivänä.

PajakkiVasseli.com

Tottakai.Mukavahan toi on välillä käydä haastelemassa poliisien kanssa.Tiedä vaikka varoituksella päästävät. ::hihsmoke
Quote from: Hepskukkuu on Sat 12.04.2014 01:22:03 (UTC+0300)
Foorumi on kuin sima, kaikki käy osa on rusinoita ja passeli on vahingossa sekaan eksynyt luumu.... :think: :psp:

=Juku=

http://www.tekniikkatalous.fi/blogit/innovaatiot/miksi+emme+kayttaisi+luottamusinnovaatioita+lakien+sijaan/a910444?fail=f
Tekniikka ja talous kauppaa toisenlaisia porkkanoita

"Tehtiin kokeilu, jossa "peltipoliisi" rekisteröi kaikki tietyn paikan ohi menevät autot. Ylinopeutta ajavat saavat sakot aivan normaalisti mutta heidän maksamansa sakot muodostavat potin, joka arvotaan nopeusrajoituksia noudattaneiden kesken. Tämä idea kommunikoitiin autoilijoille laajasti ja huomattiin sen vähentävän nopeuksia tavalliseen päivään verrattuna merkittävästi. Jälleen kerran hieno oivallus, joka perustuu muuhunkin kuin pakkoon ja säädöksiin.

Edward be Bono kertoo esimerkkinä miten muutetaan ihmisten käyttäytymistä autojen parkkeeraamiseen liittyen. Yleensä ratkaisuna on parkkipaikkojen tekeminen maksulliseksi, parkkimaksujen ja parkkisakkojen nosto, parkkipirkkojen lisääminen. Yhdessä kaupungissa kokeiltiin onnistuneesti toisenlaista taktiikkaa: autoja sai parkkeerata niin pitkäksi aikaa ilmaiseksi kuin halusi, mutta autoon piti jättää ajovalot päälle. Nerokas, halpa keino saada ihmiset hakemaan autonsa nopeasti pois kaduilta. "

Me first (rules of traffic)

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview