Turvavyö faktaa.(valistusta;-)

Started by heguli.tre, Fri 09.10.2009 06:52:17 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Juggernauter

Kysymys onki että miten oot pösöllä päässy 150 ja miksi  :psp:

spuge

Ei ollut Pösö,en ajanut itse ja humalaisen kuskin usko omiin ajotaitoihin liian hyvä :sorry:

unikeko

Quote from: Memme on Fri 09.10.2009 09:18:33 (UTC+0300)
Mun tietääkseni nykyisin taxikuskinkin on pakko pitää turvavyö kiinni :think:

Meillä oli entisellä asuinpaikkakunnalla 2 taxikuskia naapureina.
Nykyisin ne ottaa kyytiin tuosta kylältä ja heittää meidät kotiin (tai kaupalle) ilmaiseksi (kun ovat tulossa samaan suuntaan kuin mekin). Kysyin kerran että "miten se nykyisin on, pitääkö kuskikin turvavyötä vai ei"? Sanoi että kyllä se on pakollista nykyisin..
En sitten tiedä miten nuo liittojen jutut eri paikkakunnilla on..
Aivan tarkkoja jos ollaan...
Taksikuskin on pidettävä turvavyötä ajaessa yksin tai alle 18v ikäisiä lapsia, tai kyseessä on tavaralähetys (näitäkin on)
Taksikuskin ei tarvitse pitää vyötä kun on "muunlaista" kyyditettävää (aikuisia ihmisiä)


Kerran tein sen erehdyksen, että pidin vyötä... kassa läks, (huimat 150euroo) pariin tuntiin en pystyny kunnolla hengittämään ku kurkku oli niin saatanan kipee, viikon näky turvavyön jäljet kaulassa.
sen jälkeen ollu semmonen kammo noita kuristusliinoja kohtaan että käytän vain edes jokseenkin tutussa seurassa, tai malliksi jos on lapsia autossa, ja tämäkin muiden turvallisuuden takia.
Yksin liikkuessa en käytä... mielummin sitte kuolen.
kun keskustelet idiootin kanssa, katso ettei hän tee samoin


Jumalan rauhaa
moottori pauhaa

Memme

No tuossa tapauksessa varmasti tulee jonkin näköinen inho turvavöitä kohtaan  :jees:

Mä olen tehnyt silleen että jos vyö hiertää kaulaa niin pistän päälleni poolopaidan tai jonkun muun pehmikkeen (leikkaan vaikka vanhasta t-paidasta toisen puolen irti ja ompelen sen turvavyön ympärille).
Ja tuleehan nykyisin uusien penkinpäällisten mukana sellaiset n. 25cm pitkät pehmusteet turvavöihin  :jees: Ne saa pistää haluamalleen kohdalle tarrakiinnityksellä. Meidän autossa sellaiset on.

spuge

Tietysti se vyö jälkensä jättää törmäystilanteessa mutta ainakin mun mielestä se on pieni hinta siihen nähden että makaa kolminkerroin jossain puun ympärillä tai kroppa etsii mettässä tuulilasiin jäänyttä päätä.


μ

Quote from: Memme on Fri 09.10.2009 20:31:02 (UTC+0300)
että jos vyö hiertää kaulaa

Eikö autossa ole yhtään säätämisvaraa? Yleensähän sitä "seinässä" olevaa kiinnikettä saa siirreltyä ylös/alas sopivalle korkeudelle. Vai muuten vaan lyhyt ihminen ettei säädötkään auta?

nyyyps

Quote from: μ on Fri 09.10.2009 20:46:46 (UTC+0300)
Quote from: Memme on Fri 09.10.2009 20:31:02 (UTC+0300)
että jos vyö hiertää kaulaa

Eikö autossa ole yhtään säätämisvaraa? Yleensähän sitä "seinässä" olevaa kiinnikettä saa siirreltyä ylös/alas sopivalle korkeudelle. Vai muuten vaan lyhyt ihminen ettei säädötkään auta?
Onhan näissä nykysissä muoviautoissa varmaanki, mutta oikeaa peltiä jos on ympärillä ja nostalgia-arvoa, niin vaikea kauhalla vaatia ku lusikalla annettu. :think: :psycho:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Memme

Vähän riippuu auton vuosimallista.. Joskus jopa merkistä.
Ei kaikissa vanhemmissa autoissa ole sitä säätövaraa. Ja mä olen 170cm pitkä mutta silti kohdalle sattuu joskus sellainen auto että vaikka onkin säätövara se perkules hiertää silti  :jees:
Sen takia olen sitten itse tehnyt ne pehmusteet vöihin  :jepso:

μ


nyyyps

Mie olen ite persjalkanen pitkäselkänen, etten missään penkissä osaa oikein istua, varsinki niska-hartiaseutu on aina huonosti.
Ilman turvavöitä en autossa osaa olla, tuntuu että leijun penkistä irti. :psycho:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview