Apuja- kone hidastui äkisti ?

Started by Ressukka, Fri 21.02.2014 17:23:11 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paavo

Kyllähän se pöly laskeutuu näyttikseen ja muihin komponentteihin jäähystä riippumatta.

Susey


paavo

No mulla se näyttiksenkin päällä lepäävä kakku sotki konetta, jäähyhän on prossulle. ::osmoke

jta

Nesteellähän pystyy jäähyttään käytännössä lähes kaikki komponentit. Emolevyn piirit ja muistit sun muut. Voi olla että mustan väärin mutta joskus tainnu nähdä kovollekkin omia blokkeja.

Susey

Tosiaan ihan jokaisen lämpöä tuottavan komponentin jäähdytyksen voi toteuttaa nesteellä.. Ei se neste välttämättä pelkässä prossussa kierrä :jepso:


jta

Vaikka usein näkeekin että on pelkkä prossu nesteen piirissä. Liekkö tuo sitä perua kun on helpoin ja halvin toteuttaa. Ja useimmiten noiden muiden jäähyjen lisääminen vielä kun poistaa takuun.

Susey

Pelkkiä prossujäähyjä saa tosiaan valmiina paketteina, muut vaatii itse näpertelyä, siksi näkee useimmiten pelkän prossun päällä nestejäähyn. Sitten jos haluaa oikeasti koko koneelle nestejäähyn niin saa rakennella itse osista.. :jepso:

Ite kyllä näperrän ihan ilmajäähdytteisen kun joskus kunnon koneen kasaan, olen yhden sellaisen laitteen kanssa tehnyt tuttavuutta joka ei pidä mitään ääntä ja ruutia on niin maan vitusti vaikkei koneessa kierrä nesteen häivääkään ::lsmoke

jta

Mikäs siinä. Laadukkaat isot tuulettimet ja kotelossa hyvä ilmanvaihto niin ei turhia metelöi kun saa passiivijäähyjäkin käyttää. Ja hyvä äänieristys kotiloon.

Susey

Oikein kiinnitetyt, laadukkaat ja isot tuulettimethan ne tosiaan on pääasia :jepso:

paavo


Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview