Alle 3,5-tonniset punnitaan neuvolassa

Started by omglolnoob, Tue 08.04.2008 16:53:17 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

IsoP

Minä olen sekaisin ilman että yritän ymmärtää lakitekstejä  :psp:

Ammattiajolupaa ei kai yksityinen tarvitse? Firmalla on sitten se 3550kg kokonaismassalla rekisteröity paku joka sen vaatii kaikilta kuljettajilta :angry2:

Kuljettaahan omalla autolla ei saa kuin omia rojuja, mutta missä se raja menee? Jos myyn pihamaalta ylikokoisen puutarhatontun pois ja lupaan sen toimittaa uudelle omistajalle joka on sen jo maksanut ennakkoon, niin vaatiiko se jo liikenneluvan?  :psp:
Make tea not love

=Juku=

Quote from: IsoP on Mon 15.05.2017 19:52:53 (UTC+0300)
Kuljettaahan omalla autolla ei saa kuin omia rojuja, mutta missä se raja menee? Jos myyn pihamaalta ylikokoisen puutarhatontun pois ja lupaan sen toimittaa uudelle omistajalle joka on sen jo maksanut ennakkoon, niin vaatiiko se jo liikenneluvan?  :psp:
Jos kysyt verottajalta, niin ainakin siitä kuljettamisesta pitää maksaa vero  :crazy:

Me first (rules of traffic)

paavo

Mulla oli nuo autot työkoneita yrityksen nimissä, sisu oli kuorma-autonakin joitain vuosia.
Katsastuksessa ei kiinnostanut koskaan vuosia pyörinyt kiekko.
Kumma juttu on siinä että sisussa ei koskaan tarkastettu mun muistin mukaan piirturin toimintaa
ivecossa sitävastoin joka kerta tekivät piirturista erityisen tarkastusraportin. :think:

Sisu oli-81 ja Iveco-97  olisko noi luvut se ratkaiseva ero.

jta

Tuossa ei pitäisi olla eroa kun samat määräykset koskee kumpaakin.  :think: Jolppihan näistä varmasti tietäisi paremmin.

Quote from: IsoP on Mon 15.05.2017 19:52:53 (UTC+0300)
Minä olen sekaisin ilman että yritän ymmärtää lakitekstejä  :psp:

Ammattiajolupaa ei kai yksityinen tarvitse? Firmalla on sitten se 3550kg kokonaismassalla rekisteröity paku joka sen vaatii kaikilta kuljettajilta :angry2:

Kuljettaahan omalla autolla ei saa kuin omia rojuja, mutta missä se raja menee? Jos myyn pihamaalta ylikokoisen puutarhatontun pois ja lupaan sen toimittaa uudelle omistajalle joka on sen jo maksanut ennakkoon, niin vaatiiko se jo liikenneluvan?  :psp:
Yksityinen ei pätevyyksiä tarvitse. Mutta jos sä kuljetat tavaraa rahaa vastaan niin vaatii myöskin ammattipätevyydet ja periaatteessa liikenneluvan koska yli 2000kg painoinen ajoneuvo. On tää Suomi kiva maa...

maija

Hm.
Jos vie asiakkaalle tavaraa, niin ei poliisin sitä tarvi tietää, että asiakas on sen maksanut jo.
Sanoo vaan, että omaani kuskaan.
Niinkuin Paavo työkalujansa.
:think:


paavo


Ledskukkuu

Tehneet niinkin että kauppaan vieneet kasviksia niin vasta kaupalla myyneet ne :psycho:
Parempi myöhään jos ei silloinkaan.

IsoP

Quote from: Ledskukkuu on Sun 21.05.2017 20:44:37 (UTC+0300)
Tehneet niinkin että kauppaan vieneet kasviksia niin vasta kaupalla myyneet ne :psycho:

Silloinhan se on omaa tavaraa jos siitä ei ole mitään sopimusta  :jepso: Ei taida riittää tässä että laskussa on että "tuote on myyjän omaisuutta, kunnes se on kokonaan maksettu"  :psycho:
Make tea not love

Ledskukkuu

Quote from: IsoP on Sun 21.05.2017 21:49:02 (UTC+0300)
Quote from: Ledskukkuu on Sun 21.05.2017 20:44:37 (UTC+0300)
Tehneet niinkin että kauppaan vieneet kasviksia niin vasta kaupalla myyneet ne :psycho:

Silloinhan se on omaa tavaraa jos siitä ei ole mitään sopimusta  :jepso: Ei taida riittää tässä että laskussa on että "tuote on myyjän omaisuutta, kunnes se on kokonaan maksettu"  :psycho:
:jepso: :jepso:
Parempi myöhään jos ei silloinkaan.

IsoPahaJolppi

 :think: Äkkiseltään ei tule muuta eroo mieleen miks sisussa ei ole ollut erillistä tarkkarilappua on varmaan se että sisussa on mekaaninen piirturi varmaan ollut, ja siinä piti olla se punareunanen tarra siellä piirturin sisällä että se oli ruunattu.
Ivecossa taasen lienee ollut sähköinen tulo piirturille ja siitä tulee erillinen todistua missä näkyy ne anturitiedot yms.
Eikä ne vissiin enää nykyisin liimaile niitä tarroja, kun kone tulostaa kuitenkin sen lapun, niin sillä sitten leimalle...

Edit: JA semmonen huomio, että jos paino nousee yli 3,5 tonnin, millä tahansa ajoneuvola, niin pitää noudattaa ajo/lepoaikoja, myös jos M1G luokan autoon laitetaan is peräkärry perään, sitä en tiedä miten sitä valvotaan, mutta koskee kuitenkin...
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview