News:

Apachefoorumi.net
Raikasta ja ravitsevaa sielunruokaa.

Main Menu

jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


jta

Päivitellääs nyt tätäkin välillä. Paljoa ei talven aikana ole tapahtunu mutta jotain pientä kuitenkin.

Hommasin uudemman Nivan pyyhkijänvarret kun niissä on jo tuo uudemman mallin koukkukiinnitys siinä toivossa että menisivät suorilta paikoilleen mutta mitäpä sitä hulluja. Ei tuo kartio mahtunu pyyhkijänvarteen ja ilman kartiota taas kiinnitysreikä oli liian iso eli sovittamaan joutuu. Piti ensin porata tuo reikä 12mm terällä kartion pienemmälle päälle sopivaksi ja sitten kartioterällä kairata sopivaksi. Sopivasti jäi naftiksi tuo niin tuli melko tiukka sovite kun viilapenkissä painasi kartion pakoilleen. Samalla tuli värkättyä nuo uudet suojat ilmanotto aukoille paikoilleen. Noissakin piti sisäpuolelle laittaa verkot josko vähän estäisivät ettei ole kaukalo täynnä lunta ja kesällä lehtikuusen havuja.




jta

Muutakin pientä saatu tehtyä eli huohottimelle värkänny adapteria että saa tehtyä oikein. Tuo putken pätkä on putkisokalla naputeltu paikoilleen ja pitää vielä tiivistää kemiallisella metallilla. Imusarjaan laitettu yksi ylimääräinen alipainelähtö hiilisäiliötä varten kun tuo vanhemman mallinen pönttö on alipaineella toimiva kun uudempaa ohjattaisiin sähköllä. Vaihdekepin nuppia vähän muokattu ja mittaristoon tehty koeversio lisä merkkivaloista. Myöskin jonkinlainen läjä osia haalittu.



Ja nyt saakin sitten varoa ettei karkaa auto kynsistä kun nösselitkin asennettuna. :psp:

nyyyps

Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

jta

Aliexpressistä noita ainakin saa. Oli sellanenkin malli mikä tulee renksuilla niskatukeen kiinni.


nyyyps

Juu, niskatukimallin tilasin itelleni. Ei ole tunnuksia nuihiin kiinanpalveluihin, kun kotimaasta yritän hommata sen mitä tarttee. Mitä ei saa ni ollaan ilman tai tehään ite.
Mutta tuon nyt tartten. Kaverilla tilluutin, lupasin hänelle samanlaisen. :psycho:

Voi tojotan superergonomisessa penkissä se niskatukimalli olla vain hyvä. ::coolsmoke:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

jta

Toissapäivänä takapyöränlaakerin vaihtelin vänkärin puolelle kun meinasi ulinaa pitää. Sitä kun ei ole ulosvetäjää tuolle laakerille niin menee aina rälläkällä pilkkomiseksi...



Tänään sitten innostuin sen verran että sain kattoverhoilua raotettua niin kävin sääteleen kattovalon paremmin kohdilleen. Samalla kun tallissa touhusin niin vaihtelin rekkarinvalot ledeiksi. S40 Volvon valot kävi lähes suoraan paikoilleen. Tarvinut kuin yksi kiinnitysreikä porata. Näkee nyt paremmin peräkontistakin kaivaa tavaraa kun ovat aavistuksen kirkkaammat kuin alkuperäiset...


jta

Innostuin ottaan nyt tuon hondurasin työnalle josko jo tälle kesää ottais taas ajoon. Ei se tuo pitkä seisonta ikinä tee millekkään vehkeelle hyvää. Oli etujarrut menny pehmiäksi vaan kun vaihto nesteet ja samalla ilmasi nuo niin tuli taas hyvät. Samalla sitten taaksekin vaihdoin nesteet. Tuli tutkittua tuokin että miksi ei kahvalämppäri pelannu toisella puolen niin oli ilmeisesti käyny vähän turhankin kuumana vastus kun näytti vähän palaneelta niin vaihtelin sitten molempiin uudet vastukset ja alkuperäiset kahvakumit paikoilleen.



Vaihtelin myös uudet bensaletkut kun jo pari vuotta sitten laski alleen vaan ei ihan noin helpolla päässykkään. Olihan nuo vanhat letkut jo melko kovaksi menny mutta bensa tulikin siitä jakotukin o-renkaan välistä eli ei muutakuin kaasarit irti ja erottaa ne toisistaan. Nyt kun nuo on pöydällä niin sama vaihtaa kaikki o-renkaat uusiin niin ei tarvi kohta purkaa uudelleen. Pieni vika mutta työläät vaihdettavat. Johan nuo onkin jo 32 vuotta vanhat että ihan hyvinhän nuo on kestäneet. Bensaletkukin oli kaasareiden päässä vielä alkuperänen. Uusi akku tähän pitää hommata kun ei ilman apuvirtaa jaksa muuta tehdä kuin startin solenoidia vain naputtaa.


IsoP

Mistä helkutista ne ennen teku bensaletkut että ne kesti loputtomiin? Toki nuo nykybensat taitaa olla hankalampia, mutta tuntuu että bensaletkuista uskalla käyttää muuta kuin Gates Barricadea  ::osmoke
Make tea not love

jta

Bensat on kyllä muuttunu melkosesti tässä reilun 30 vuoden aikana. Taisi vielä tuolloin olla lyijyllinen käytössä.  :psycho: Tää nykyinen etanolisotku on melkosta myrkkyä kumiosille. Jos mene kivikovaksi niin sitten pehmenee purukumiksi tai murenee. Gatesin letku on kyllä osoittautunu ihan hyväksi. Sitä ostin nytkin.

Tänään sai käytyä hakeen uudet o-renkaat. Olivat aavistuksen paksumpia mutta sen parempi. Melko napakasti istuivat nyt paikoilleen kun vaseliinin kanssa laittoi.



Ainakaan toistaseksi ei vuotanu mistään ja sai jopa koekäytettyä pyörää. Sitkeässä vaan oli käynnistyminen kun vanha bensa tekee kiusaa. Piti laittaa huono auton akku tuohon oman akun rinnalle että yleensä jaksoi lähtiä pyörittään mutta jotenkin tuntuu että jotain vikaa tuossa starttipuolella on. Tuntuu kuin startti vetäis liikaa sähköä kun nytkin käynnistyi siinä vaiheessa kun päästi napista irti. Pitänee varmaan vielä käyttää tuokin pois ja aukasta. Vähän tuota vikaa ollu siitä lähtien kun konerempan tein ja kunnostin tuon startin.


Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview