News:

Jätä aivosi narikkaan, ja astu peremmälle :moi:
Apachefoorumi ei vastaa narikkaan jätetyistä aatteista.

Main Menu

Telkkariprobleema??

Started by Masa, Tue 08.01.2008 08:59:32 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Masa

Kävin kaverilla katselemassa sen uutta taulutv:tä ja piti sit laittaa siihen videot kiinni.
Noh telkkari on uusi ja videot jostain vuodelta -90.
Ihan normaalisti laitoin scartilla telkkuun videot kiinni, mutta eipä tuo telsu niitä tunnista.
Kysymys kuuluukin, onko aika ajanut kamun vanhoista videoista ohitse, eli onko tuo signaali vuosien saatossa muuttunut jotenkin?
Tuo tv on LG:n 32LT75, eli digivirittimellä ja kovalevyllä varustettu malli, mut kaverini haluaisi katsella vanhoja vhs-kelojaan vielä siitäkin.

Tänään taidan ottaa dvd-soittimen mukaani sinne ja kokeilla toimaisko se  :think:
Kaikki muu on paskaa, paitsi kusi !


Tosi huono karaokelaulaja

Lexa

Tarviiko tunnistaa?

Ei kaikkien signaali mene automaattisesti töllön tietoon. Kokeile vaihtaa suoraan EXT1 tai EXT2 tms. kanavalle, mihin sitten kytkitkin videot, ja kokeile tuleeko signaali läpi. Jos ei tule, voi olla kyse väärästä kytkennästä (Esim. 2 scart -liitännästä vain toinen tukee laitteen käyttämää signaalia tms.) tai väärästä/vioittuneesta piuhasta. :think:
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

paavo

Sit on vielä noi signaalit, pukkaako video mitä ulos ja pitääkö olla täyskytketty scart.

Masa

Ohjeen mukaan laitoin scartin kiinni telsuun ja ainakin edellisen telsun kanssa tuo on toiminut.
Uuden telsun kaukosäätimestä valitsin av-1 tuloliitännän, koska tuo scartti siinä on kiinni.
Mustakin tää on käsittämätöntä ja siksi se jäikin vaivaamaan  :think:

Ja tuo scartti on muistaakseni rgb. Koska sellainen varaosajohto on ja nehän yleensä on rgb:tä


Oma telkkarini kyllä tunnistaa ihan ilman mitään valintaakin, että mistä tulee signaalia. Ei tartte kuin lätkäistä joko dvd tai digiboksi käyntiin ja tv tunnistaa tuon suoraan.

No kokeilen tänään tolla mun dvd-soittimella sitä, kun mennään käymään jatkamaan harjoituksia tuon telkkarin kanssa  :jepso:
Kaikki muu on paskaa, paitsi kusi !


Tosi huono karaokelaulaja

Lexa

Ainahan on sitten olemassa se "vanhanaikainen" keino, mikäli töllö sattumalta tukee myös analoogista signaalia?
Eli antennijohdon järjestys vaan nurin, ensin videoon, videosta ulos ja töllöön, ja videoon nauha pyörimään ja eikun hakemaan analogista kanavaa jolla nauhuri kuvaa lähettää. :jees: ( Ihan 100% laitteista ei tuohon pysty, mutta suuri osa).

"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!


Masa

Tuollainen ratkaisu kävi myös mielessäni ja telsun ohjekirjassakin oli tuosta mainintaa  :jepso:
Kaikki muu on paskaa, paitsi kusi !


Tosi huono karaokelaulaja

Masa

Sain telsun ja videon toimimaan  :jepso:

Pakko myöntää, että minä, joka olen aina täydellinen, olin itse sohlannut tuon scartin kanssa.
Eilen huomasin katsoessani videon takakantta, että siellähän oli toinenkin scart-paikka.
En vaan ollut sitä huomannut tv-tason pimeydessä, koska tuo toinen liittimen paikka oli sininen ja selkeästi erottui ja toinenhan oli tietysti musta.

:sorry: :lach:
Kaikki muu on paskaa, paitsi kusi !


Tosi huono karaokelaulaja

Diver

Quote from: Masa on Wed 09.01.2008 10:55:26 (UTC+0200)
Sain telsun ja videon toimimaan  :jepso:

Pakko myöntää, että minä, joka olen aina täydellinen, olin itse sohlannut tuon scartin kanssa.
Eilen huomasin katsoessani videon takakantta, että siellähän oli toinenkin scart-paikka.
En vaan ollut sitä huomannut tv-tason pimeydessä, koska tuo toinen liittimen paikka oli sininen ja selkeästi erottui ja toinenhan oli tietysti musta.

:sorry: :lach:
:hahaa:



Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview