News:

Apachefoorumi.net
Admin tarjoaisi kävijöille kahvit, mutta huomasi ettei serveri tykkää nesteistä.

Main Menu

jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

jta

Kylläpä se kaasari sinne pikkuhiljaa alkaa asettuun. Sai kaasuvaijeri ongelmankin ratkaistua. Sai alkuperäisen pallinivelen sulatettua ja puristettua vaijeriin kiinni niin ei tarvitse edes tuota muokata ja ladan bensaletkun kannakkeesta sai hyvän telineen mihin saa tuon kaasuvaijerin vielä kiinni. Voi olla että saa vähän vahvistaa tuota ettei kovin taipuile. Ryyppyvaijerillekkin löytyi hyvä paikka kojelaudasta. Pitää vielä kattoa sille sopiva reitti mistä vetää konehuoneen puolelle.

Pesin tuon kaasarin hyväksi ja laittelin huoltosarjan ja kattelin miljoonapussista sopivamman pääsuuttimen kun takuuvarmasti tuo alkuperäinen on liian pieni. Kakkosen pääsuuttimen kun olisi löytänyt vielä isomman niin olisi ollut parempi vaan eipä tähän hätään löytynyt. Samalla modasin tuostakin kakkoskurkun aukeaan ilman alipainetta. Huomenna vielä kasata loppuun tuo ja säätää vivustot kunnolla.


paavo


jta

It's alive! *mielipuolista naurua*

Sai tänään kasattua kaasarin loppuun ja vivustot säädettyä viimesen päälle kunnolla. Kaasari paikoilleen, letkut kiinni ja ylimääräiset lähdöt imusarjasta tukkoon ja hetken sahaus niin lähtihän tuo käyntiin. Sai ainakin perussäädöt noin korvakuulolta ja hajuaistin perusteella kohdilleen niin ei tuo ainakaan huonommin käy käy pierupurkilla. Kierroksiakin tuntuu ottavan varsin herkästi. Huohottimen letku vielä jostain kehitellä ja ilmansuodatin kaivella tuohon. Koeajolla vielä käydä niin tietää että pitääkö vielä alkaa suutinten kanssa jumppaamaan.

Ryyppyvaijerillekkin löytyi johtosarjan läpiviennistä hyvä reitti konehuoneen puolelle. Päävirtakatkasijan vieressä on tuon ryypyn nupikka.




jta

Tänään yritin lähtiä päivällä koeajolle tuolla vaan nyt kävi se mitä pelkäsinkin. Koitin käyntiin niin lähti käyntiin hyvin vaan lähes välittömästi alko tukehtuun eikä ryyppyä kestäny laittaa päälle ollenkaan ja ilman ryyppyäkin kävi huonosti. Ilmanputsarin kansi pois ja katoin niin valuu bensaa solkenaan kaasariin kun auto kävi. Pumpun tuotto on liian kova niin ei neulaventtiili pidä.

Sattumalla törmäsin auton omistajaan varaosaliikkeessä kun ilmanputsaria hain niin se kävikin tuomassa sähkösen bensapumpun niin ei tarvi alkaa vanhan pumpun kanssa tiivisteillä/välilevyillä paineita sääteleen. On tuota autoa varten sen jo 2014 hommannu. On se hyvä etten ole ainoa jolla saattaa kestää osien asentelut.  :psycho:

jta

Tänään saatu pumpulle sähköt vedettyä ja hienosti naputtelee.

Ei nyt oikein kykene ymmärtään että missä vika. Sillon kun moottori ei käy niin neulaventtiili pitää hyvin vaan kun täräyttää moottorin käymään niin heti alkaa laskeen läpi. Bensapintaakin kokeiltua laskea. Laittelin pumpun johtoihinkin pari diodia niin on nyt 13 voltin jännite pumpulla. Ilman diodeja on 14,3 volttia. Ei kehtais laitella enempääsäkään noita tuonne. Kokeilla vielä vaihtaa neulaventtiili kun nuo venttiilit missä on ollu tuo kumirengas siinä kärjessä niin on olleet vähän kyseenalasia jo ihan ladan vakiopumpullakin. Olihan tuossa sarjassa viallinen tuo kiihdytyspumpun takaiskuventtiilikin mikä päästi molempiin suuntiin läpitte.


jta

Tänään pääsi jo ihan sotkeen kätensä tuon leikkurin kanssa. Loppui jo aamusta leikkaaminen kun kaikki alueet oli käyty jo läpi.

Eilen alko tuleen ongelmia lämpöjen kanssa niin syynä oli kulunut laturinremmi mikä luisti. Tuo remmi kun pyörittää samalla vesipumppua ja flektiä. Sai tilapäisesti tuon pelaan kun kiristi remmin vaan tänään laitettiin uudet remmit (laturi/ilmastointi) ja samalla vaihtelin öljyt + suodattimen ja pa-suodattimen. Oli tuo laturinremmi kulunut jo melko ohkaseksi uuteen verrattuna ja toinenkin remmi halkeillu ja palojakin puuttui. Samalla laittelin nippoihin lisää rasvaa ja teroittelin terät. Selvisi samalla sekin miksi tuo piti sellaista vähän romisevaa ääntä. Oli keskimmäinen terä jo lähes irti. Käytin myös auki nuo kotelot missä on nuo leikkuuterien hihnat puhdistelin painepesurilla kun ilmeisesti ei ollu viime syksynä tuota pesty.


jta

Borgwardiakin taas ihmetelty. Nyt se syyllinen löytyi. Nyt kun kokeilin hakea kaasarin säädöt kohdilleen uudelleen niin loppui holvaaminen. Tyhjäkäyntiruuvia sai nyt kääntää monta kierrosta kiinni päin niin loppui ylimääräisen bensan tulo ja samalla sai nyt hakea seosruuvilekkin säädöt kohdilleen. Tällä kertaa ei tarvitse hakea kohtaa missä päästöt on pienimmillään vaan riittää kun auto käy hyvin. Tästä kun ei päästöjä tarvitse mitata.

Nyt sitten aloittaa suutinjumppa kakkoskurkulle kun täyskaasulla nykii rajusti kun on vielä vakio 162 suutin. Pikkukierroksilla pelaa aika hyvin.

paavo


Ledskukkuu

Minä mietin, että pitäiskö valmetista tarkistaa venttiilien välykset. Rakotulkki ptäisi uus, entiset ruostuneet jo. :psycho:
Parempi myöhään jos ei silloinkaan.

jta

Liian vähän käyttäny kun kerenneet ruostuun.  :psycho:

Quote from: paavo on Thu 31.05.2018 21:35:00 (UTC+0300)
Melkonen työmyyrä sinäkin koneiden kanssa :psycho:
Mukavahan noiden kanssa on värkätä sillon kun ei ole jatkuvaa. Kuitenkaan kiinnosta olla kokoaikaa kädet rasvassa.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview