News:

Jätä aivosi narikkaan, ja astu peremmälle :moi:
Apachefoorumi ei vastaa narikkaan jätetyistä aatteista.

Main Menu

Kotiviini, -olut ja -kilju

Started by Kiljutron, Sat 04.01.2014 18:17:50 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Kiljutron

Quote from: paavo on Thu 13.02.2014 08:17:28 (UTC+0200)
http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/riihimaen-vangit-kehittivat-oman-kiljukoneen/2802200
Jotkut uhosivat tekevänsä tuota intissä, mutta ole kuullut kenenkään oikeasti tehteen.

Vähän hassu tuo otsikko. Minä olen kutsunut itse tehtyä viinaa pirtuksi tai pontikaksi. Kilju on pelkästään käymisteitse tuotettu.  :think:

paavo


=Juku=

#33
Ponuahan se on. 
Paras viritelmä, jonka olen elämäni aikana nähnyt, oli höyrylaivan pannun kyljessä ollut messinkinen (hyvin kiilloitettu) säiliö, josta lähti kupariputki pitkin laivan ulkolaitaa. Hyvin jäähtyivät höyryt sen 5 m matkalla, joka tuota putkea oli. Höyrystyminenkin oli niin hidasta, että konemestari sai vain 2 kahvikupillista liki 90 prosenttista työpäivän aikana 
::hihsmoke

Me first (rules of traffic)

paavo

Eikös silläkin pysynyt hyvässä työvireessä, onhan se lippuviinaksi muutettuna monta huikkaa.


=Juku=

Quote from: paavo on Thu 13.02.2014 18:18:12 (UTC+0200)
Eikös silläkin pysynyt hyvässä työvireessä, onhan se lippuviinaksi muutettuna monta huikkaa.
Varsinainen ammattihappo. Koskaan ei päältä näkynyt, mutta lakkasi puhumasta jos pelkäsi sössöttävänsä.
Hommansa hoiti, kun vasteaika saattoi toteutetulle semaforikomennolle olla 5 - 10 sek (kippari tiesi, ettei äkkikäskyjä voinut antaa)

Me first (rules of traffic)

Kiljutron

Mikä oli ponun raaka-aine? Joku halpa viini tai kilju?  :think:

paavo



Esinahka-Einari


Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview