Kyyhkynnopea kaista

Started by nyyyps, Fri 11.09.2009 15:42:58 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nyyyps

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Kirjekyyhky+voitti+laajakaistan+Etel%C3%A4-Afrikassa/1135249250555

QuoteKirjekyyhky voitti laajakaistan Etelä-Afrikassa

11.9.2009 12:49
A A

Helsingin Sanomat
Kirjekyyhky rökitti sähköpostin nopeudessa

Video: Kirjekyyhky rökitti sähköpostin nopeudessa

Kirjekyyhky voitti laajakaistan tiedonsiirtokisassa Etelä-Afrikassa, kertoo Tietokone-lehti.

Kisan taustalla on it-yritys, joka kyllästyi Etelä-Afrikan suurimman operaattorin hitaisiin laajakaistanopeuksiin.

Vuoden ikäisen kirjekyyhky Winstonin kyytiin laitettiin neljän gigatavun muistikortti. Kyyhky lensi vajaan sadan kilometrin matkan tunnissa ja kahdeksassa minuutissa. Datan siirtämiseen muistikortille ja takaisin tietokoneelle kesti noin tunnin. Yhteisaika neljän gigatavun tiedonsiirrolle oli kaksi tuntia ja seitsemän minuuttia.

Samassa ajassa laajakaistayhteys oli saanut siirrettyä vasta neljä prosenttia samasta aineistosta.

Kirjekyyhkynkään nopeus ei ollut huimaava: Winstonin tiedonsiirtonopeus oli noin puoli megatavua sekunnissa, mikä vastaa hidasta laajakaistaa.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Lexa

:lach:

Tosin puoli megatavua sekunnissa on laajakaistalla vielä nykyään melko helvetin nopeeta - että ton kirjottaja ei oo ihan tienny mistä puhuu....
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

nyyyps

Quote from: LexA on Fri 11.09.2009 15:52:28 (UTC+0300)
:lach:

Tosin puoli megatavua sekunnissa on laajakaistalla vielä nykyään melko helvetin nopeeta - että ton kirjottaja ei oo ihan tienny mistä puhuu....
Varsinki, ku koko maailma tuntuu sekottavan megatavua ja megabittiä ihan huolettomasti samaksi asiaksi.
Ei mullakaan kyllä tipu yleensä 30-50 kiloa nopeampaa Yhtään Mikään.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Lexa

Ihan parhaat nopeudet mitä ikinä olen oikeasti mitannut on ollu jotain 0,9 megaa sekunnissa. Mutta noin normaalisti sellasiin nopeuksiin ei yllä ikinä (vaikka mulla 8 meganen ADSL onkin. )
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

nyyyps

Tämmösinä hetkinä se jänskättäis ottaa tuo kotitalouskuitu, kun satanen liittymä luvataan tähän kämppään kolmella kympillä kuussa. Eihän tavallinen ihminen vain tartte sitä määrää kaistaa Yhtään Mihinkään.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.


Susey

Quote from: LexA on Fri 11.09.2009 16:00:42 (UTC+0300)
Ihan parhaat nopeudet mitä ikinä olen oikeasti mitannut on ollu jotain 0,9 megaa sekunnissa. Mutta noin normaalisti sellasiin nopeuksiin ei yllä ikinä (vaikka mulla 8 meganen ADSL onkin. )

Taloyhtiön verkossa BitTorrent sisään 2,6 Mbps :jees: Upit sitten max 60 kbps.. :think:

Arathon

Quote from: Susi on Mon 14.09.2009 14:47:53 (UTC+0300)
Quote from: LexA on Fri 11.09.2009 16:00:42 (UTC+0300)
Ihan parhaat nopeudet mitä ikinä olen oikeasti mitannut on ollu jotain 0,9 megaa sekunnissa. Mutta noin normaalisti sellasiin nopeuksiin ei yllä ikinä (vaikka mulla 8 meganen ADSL onkin. )

Taloyhtiön verkossa BitTorrent sisään 2,6 Mbps :jees: Upit sitten max 60 kbps.. :think:
mautonta  :jees:
Tule hyvä kakku.

Susey

Quote from: Arathon on Mon 14.09.2009 16:23:32 (UTC+0300)
Quote from: Susi on Mon 14.09.2009 14:47:53 (UTC+0300)
Quote from: LexA on Fri 11.09.2009 16:00:42 (UTC+0300)
Ihan parhaat nopeudet mitä ikinä olen oikeasti mitannut on ollu jotain 0,9 megaa sekunnissa. Mutta noin normaalisti sellasiin nopeuksiin ei yllä ikinä (vaikka mulla 8 meganen ADSL onkin. )

Taloyhtiön verkossa BitTorrent sisään 2,6 Mbps :jees: Upit sitten max 60 kbps.. :think:
mautonta  :jees:
Kyllä nimittäin pelit latautuu iloisesti :jees:

nyyyps

Quote from: Susi on Tue 15.09.2009 08:30:25 (UTC+0300)
Quote from: Arathon on Mon 14.09.2009 16:23:32 (UTC+0300)
Quote from: Susi on Mon 14.09.2009 14:47:53 (UTC+0300)
Quote from: LexA on Fri 11.09.2009 16:00:42 (UTC+0300)
Ihan parhaat nopeudet mitä ikinä olen oikeasti mitannut on ollu jotain 0,9 megaa sekunnissa. Mutta noin normaalisti sellasiin nopeuksiin ei yllä ikinä (vaikka mulla 8 meganen ADSL onkin. )

Taloyhtiön verkossa BitTorrent sisään 2,6 Mbps :jees: Upit sitten max 60 kbps.. :think:
mautonta  :jees:
Kyllä nimittäin pelit latautuu iloisesti :jees:
Juu, mikään ei ole niin mukavaa, kuin että flash-pelit latautuvat nopeasti ja niitä pääsee selaimessa sutjakkaasti pelaamaan. Ei kai niitä pelejä muuten edes voi ladata. :psp:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Susey

Quote from: omglolnoob on Tue 15.09.2009 12:39:38 (UTC+0300)
Quote from: Susi on Tue 15.09.2009 08:30:25 (UTC+0300)
Quote from: Arathon on Mon 14.09.2009 16:23:32 (UTC+0300)
Quote from: Susi on Mon 14.09.2009 14:47:53 (UTC+0300)
Quote from: LexA on Fri 11.09.2009 16:00:42 (UTC+0300)
Ihan parhaat nopeudet mitä ikinä olen oikeasti mitannut on ollu jotain 0,9 megaa sekunnissa. Mutta noin normaalisti sellasiin nopeuksiin ei yllä ikinä (vaikka mulla 8 meganen ADSL onkin. )

Taloyhtiön verkossa BitTorrent sisään 2,6 Mbps :jees: Upit sitten max 60 kbps.. :think:
mautonta  :jees:
Kyllä nimittäin pelit latautuu iloisesti :jees:
Juu, mikään ei ole niin mukavaa, kuin että flash-pelit latautuvat nopeasti ja niitä pääsee selaimessa sutjakkaasti pelaamaan. Ei kai niitä pelejä muuten edes voi ladata. :psp:
Niinpä, ei tarvitse odottaa montaa tuntia että pääsee ware........korjaan, flashpelejä pelaamaan :jepso:

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview