News:

Jätä aivosi narikkaan, ja astu peremmälle :moi:
Apachefoorumi ei vastaa narikkaan jätetyistä aatteista.

Main Menu

jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

jta

Nivaa varmastikkin tarkoitat. En kyllä muista että mitä kaikkea olet noista kertoillut. Noista samaroista ja 110 en odota mitään kovin mairittelevia kommentteja.

Pokerface


jta

Tänään laittelin nuo puskurit loppuun eli maalailin sinkkimaalilla ne kromilistat ja etupuskurin maalailin mustaksi. Aika hiton paljon fiksumman näköinen nyt.

Kromilistat


Takapuskuri


Etupuskuri


Sen verran otti tänään takapakkia tämä projekti että taisi flekti hajota kun tuolla maikkulan nesteellä kahvilla kävin. Pois lähtiessä kaveri halusi käydä koeajolla kun on itelleenkin Ladaa kattelemassa eikä ole aikaisemmin Ladalla ajanut niin tuon koeajon jälkiin pysähdyttiin parkkiin ja jätettiin auto käyntiin kun tarkoitus oli lähtiä pian liikkeelle. Pari sykliä flekti kävi päällä mutta sitten aloin katteleen että kun alko vettä valuun reilusti ja sammutin auton niin raju kiehunta vain kävi. Pukkasi nesteet pihalle ja lämmöt lähellä punarajaa. Taisi kiehua normaalia herkemmin kun melkein puhtaat vedet koneessa vielä kun en ole vaihtanut uusia nesteitä ennenkuin se yksi nestevuoto löytyy. Säikähdys oli kova kun ei meinannut heti lähtiä uudelleen käyntiin että nytkö meni kansipahvi tai kansi. Tuossa samassa tuli erikoinen ilmiö kun virrat laittoi päälle että kiekkamittari alko elään omaa elämäänsä eli kävi välillä tapissa ja välillä pysyi 4000 kohdalla ja välillä putoili nollille. Samoiten alko välillä itekseen solenoidisuuttimet naputtaan samanlailla kuin tumppaisi koneen sammuksiin.

Kuitenkin kun kone jäähtyi niin kaikki alkoi taas pelaan normaalisti ja lähti käyntiinkin ihan normaalisti ja kävi hyvin eli ilmeisesti mitään ei rikki mennyt. Kaverilla oli kuitenkin vesiastia matkassa niin käytiin hakeen hanasta vettä ja kaadeltiin kolmisen litraa vettä jäähdyttimeen ja todettiin että noiltakin osin kaikki kunnossa eli ei vuotoja jne. Testailin flektiä niin ei lähtenyt pyörimään vaikka johdot yhdisti anturilta. Rele vain naksahteli sulakerasiassa. Ajattelin että olisiko tuo rele mennyt mutta kokeilin vaihtaa releitä ristiin ja yhdistin johdot uudelleen vaan ei siltikään lähteny pyöriin. Rele vain naksuu. Pitää huomenna vielä sulakkeet käydä läpi vaikka ehjät ne kyllä oli ja kokeilla vielä uudella releellä ja jos ei pelaa niin kokeilla antaa suoraa virtaa flektille että pystyy sulkeen mahdollisen sulakerasiavian vielä pois ja testaan että onko tuo flekti oikeasti mykkä.

Hetken kokeilin vielä käyttää ja totesin että ei tunnu vikaa olevan ja ajelin tuon kotio. Ajoviima jäähdyttää riittävästi niin ei lämmöt noussu normaalia korkeammalle.

IsoP

Hyvä että selvisit säikähdyksellä keittämisestä  :good: Ei nuo flektit kovin usein taida pimentyä, mutta joskus se ikä niilläkin tulee täyteen. Tietysti hapettunut sulake voi temppuilla, johto olla poikki tai ties mitä.

Transitissa ihmettelin ja ihmettelen edelleen kun tupakansytyttimeen laitettava haaroitin polttaa sulakkeen. Vaihdoin sulakkeen ja kaikki toimi kun jätti sen haaroittimen pois. Oletin tietysti että se on oikosessa. Purin ja totesin että ei ole mitään mikä näyttää oleva vialla ja vielä mittasinkin. Ei oikosulkua. Silti kun sen tökkää tupakansytyttimeen niin sulake palaa :sdfg: Siinä autonpuolessakaan ei mitään ole mikä sen äkkiä katsoen selittää, mutta joku omituinen ongelma siinä nyt on ja joskus sen vielä selvitän  :psycho:
Make tea not love

jta

Noissa tup.syteissä on joskus tullu vastaan sellainen että pääsee se maa osuun tietyissä tilanteissa virtaan. Muistaakseni oli joku handsfreen laturi kaverilla tuollanen. Kaveri vain ihmetteli että aina kipinät sinkoilee kun laittaa töpselin paikoilleen. En vain enää muista tarkalleen että miten se pääsi ottaan kiinni kun alkaa tuostakin jo vuosi olemaan kun tuota ihmeteltiin.

Tänään sai vaihdettua mazdaan huonot talvirenkaat alle niin saa käydä puratuttaan nuo paremmat pois vanteilta ja muuhun käyttöön. Samalla laittelin akun lataukseen kun tuossa tyhjää tuo akku itekseen.

Tutkin myös tuota flektiä daadasta tänään. Kokeilin vielä huvikseni laittaa johdot yhteen anturilta niin tuohan pärähtikin taas pyörimään eli flekti ainakin on ehjä. Noiden aikasempien oireiden vuoksi otin sitten sulakerasian irti ja aloin tutkiin että mitä se on syöny kun on tyyppivikana näissä että juotokset pettää.  Niinhän tuolta löyty murtuneita ja murtumassa olevia tinauksia. Muutakuin sulakerasia pöydälle ja kolvi kuumaksi. Tympeästi vain kahdessa kerroksesa levyt niin piti ensin juotella tinaukset auki että sai levyt irti toisistaan niin pääsi käsiksi molempiin puoliin. Hyvä että käytinkin kun oli tuollakin juotoksia särki. Kakkos sulakkeeltakin oli toinen pää irronnut lähes kokonaan piirilevyltä. Lähestulkoon kaikki juotokset piti käydä läpi kun tinailin uusiksi kaikki mitkä näytti vähänkään epäilyttävältä.



Tuntui ainakin nyt tuon jälkiin pelaavan taas niinkuin pitää.


jta

Tänään kattelin että mihinkäs saisi lisävalojen katkasijan ja mittariston alapuolelta löytyikin ihan soppeli paikka. Sen verran vaan paksu tuo pehmuste tuossa kohtaa että piti upottaa tuo katkasija mutta oikestaan tulikin aika siisti asennus noin. Harmi kun jälkeen päin huomasin että olisikin pitäny laittaa vaakaan tuo katkasija niin olisi sopinut tarvittaessa useampikin katkasija tuohon.



Kattoverhoilunkin käyttelin pois kun piti saada porattua kattoon antennille paikka. Olikin yllättävän helppo ottaa alas tuo mutta ei vain mahtunut tulemaan pois auton sisältä. No saipa tuon kuitenkin sen verran pois edestä että pysty touhuileen. Harmi kun ei nyt ollu tuota äänieristettä isommissa palasissa. Olisi voinut kattoonkin laittaa. No pitää käyttää joku toinen kerta uudelleen tuo verhoilu pois. Aika vähän oli tuo kattokaan ruosteessa. Edellisessä kanttilampussa oli paljon pahemmin ruostunut vaikka samanikäsiä nämä. Tuo valkosen kanttiksen kuva otettu melkolailla 7 vuotta sitten.

Valkonen kanttis




Motonetin kromatun antenninkin laittelin paikoilleen.


Joutui vain lopetteleen vesisateen takia hommat kesken niin ei kerinny vielä laittaa lälläriä paikoilleen ja oli vielä tarkoitus laittaa takapenkin alle ne äänieristeet.

paavo

Kesää on jäljellä ,mutta remontoi kuin viimeistä kesäpäivää. :psycho:

Lidukkaa mukaillen...

jta

 :psycho: Kun kerrankin on taas intoa tehdä jotain niin pitää silloin tehdä.  ::hihsmoke Pitkään oli että ei saanu edes niitä pakollisiakaan tehtyä. Vielä kun saisi tämän innon jatkumaan tuon tallissa olevan kanttiksen kanssa.

paavo

Tuttu tunne, pakko ja joku innostus saa painimaan kohteen kuin kohteen kimpussa uskomattomalla innolla.

jta

Tänään saatiin sentään lälläri + oheistarvikkeet masenneltua paikoilleen ja sille sähköt. Samalla virittelin radiollekkin virta/maa johdon jo valmiiksi. Peräkärryynkin vaihtelin jo kesärenkaat kun oli vielä nastat alla.


Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview