jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

jta

Tänään sitten aloin tuota vesivuotoa korjaileen daadasta. Oli se loppujen lopuksi tuo vesipumpulta lämppärin kennolle menevä putki joka vuoti kiinnikkeen kohdalta. Tullut joskus ennenkin vastaan että on hitsisauman vierestä murtunu. Löytyi purkuosista ehjä putki niin ei tarvinut nyt alkaa hitsaan tuota putkea kasaan. Hirveä homma vaan tässä mallissa tuon putken esille saaminen kun on eegeeärrät sun muut turhat saastevempeleet, alipaineletkut ja vesiletkut edessä niin piti purkaa imu/pakosarja pois että pääsi käsiksi tuohon. Vesisade vaan esti kasaamisen aloittamisen niin jäi se huomiseen. No sillä välin kun vettä satoi niin oli hyvää aikaa putsata imusarjasta liat pois ja pakosarjaan vaihtaa yksi katkennut pinnapultti.


jta

Tänään ei sade tullut keskeyttään hommia. Saatiin romut takaisin paikoilleen ja kaasarikin vaihdettua. Venttiilikopan joutui vaihtaan kun tuossahan ei ollutkaan tuota kaasuvivuston paikkaa ja ryyppyvaijerinkin joutui laittaan vaan nuopa ei iso homma ollut tehdä. Samalla kun venttiilikopan aukasi niin tarkistin vielä venttiilivälykset ja kahta joutui säätään. Sieveni vähän käyntiääni tuossa sepelimyllyssä. Aika hyvin tuntuu nyt pelaavan ja nyt käy jopa kiekkamittarin mukaankin alle 1000rpm kunnolla joutokäyntiä. Kaasuvivustoa joutuu varmaan vähän vielä säätään kun tuntuu äkkinäiseltä nuo ensimmäiset pari senttiä kaasusta.


jta

Tällä tavallisella kaasarilla tuntuu pelaavan aika paljon paremmin. Alhaalta heti vääntöjä enemmän eikä ala nykimään. Ykköskurkun tk-suuttimen voisi vaihtaa pykälää isommaksi (45 --> 50) kun meinaa nielasta hieman kun hetken käyny tyhjää ja painaa sievästi kaasua. Pitää vaan tuo tilata kun ei näitä isompia suuttimia ole mulla yhtään.

Kytkyttimen pääsylinteriin laittelin tänään uudet tiivisteet. Ei tuo ainakaan huonommaksi mennyt. Ajossa sitten näkee että vieläkö päästää läpi.

IsoP

Nuo taitaa olla vielä ihan järkeviä perus kaasareita ilman mitään hirveitä alipainehässäköitä joista seuraa vanhemmiten lähinnä epätoivoa, raivoa ja itsetuhoisuutta ellei tajua heittää niitä lampeen ajoissa  :psycho:
Make tea not love

jta

Juu ei näissä mitään isompia alipaine hässäköitä ole mutta olisihan tuossai tuo alipaineella toimiva kakkoskurkku vaan on nyt jousivoimalla aukeava. Jossain välissä modata tuo vipu että tulee kunnolla mekaaninen. Muistaakseni tämä daaz-ozon on weberin kopio. Tuota ainakin puoltais se kun esim. dgv:n suuttimet käy suoraan ja kaasuvipukin passasi daazista weberiin suorilta.


IsoP

Ne on idässä ottanee hyvästä mallia  :psycho: Parempi kyllä niin kuin jostain Varajetalipainehässäkkäkaasarista  :psp:
Make tea not love

jta

Jotain saatu taas aikaseks. Tekaisin katin paikalle suoran putken, maalasin maskin ja tekaisin loppuun tuon lisävalotelineen.

Putki


Romut hiekkapuhallettuna


Lisävaloteline


Maski maalattuna

PajakkiVasseli.com

Kätten töitä  :good:

Oisit kunnon karjapuskurin tehny kerralla  :psp:
Quote from: Hepskukkuu on Sat 12.04.2014 01:22:03 (UTC+0300)
Foorumi on kuin sima, kaikki käy osa on rusinoita ja passeli on vahingossa sekaan eksynyt luumu.... :think: :psp:

jta

Ovat aika nihilistejä tuon karjapuskurin suhteen henkilöautoissa. Muuten oisin saattanu vähän jykevämmästä tavarasta tehdäkkin.  ::hihsmoke

PajakkiVasseli.com

Quote from: Hepskukkuu on Sat 12.04.2014 01:22:03 (UTC+0300)
Foorumi on kuin sima, kaikki käy osa on rusinoita ja passeli on vahingossa sekaan eksynyt luumu.... :think: :psp:

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview