News:

Apachefoorumi.net
Raikasta ja ravitsevaa sielunruokaa.

Main Menu

jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.


jta

Alkanu nyt se lämppärin kennolle menevä putki vuotaan kunnolla. Norona valuu vesi alle kun auton sammuttaa. Ilmankos tuo alko lämpöjä nosteleen lauantaina kun kotio ajelin kun sai kolmisen litraa lisätä vettä koneeseen. Nyt on pakko kyllä samalla vaihtaa se moottorin tukikumi parempaan käytettyyn ettei pääse kone heiluun niin paljon. Tuo taitaa olla syynä siihen että ratkeaa tuo putki. Paha vain kun taas meinaa vesisateita lupailla että missä välissä pääsee tuota taas rassaan.

jta

Eipä ollut ratkennu tuo putki mutta ylimääräinen reikä näkyi siinä olevan. Joko en tuota vaihtaissa huomannu tai sitten tullu itekseen. Ilmankos ei pysyny nesteet sisällä.



Kaivelin vielä varaosista yhden putken joka oli ehjä niin nyt tuntuu jo pysyvän nesteet koneen sisällä. Nyt voisi alkaa uskaltaan jo laitella kunnolliset jäähdytinnesteet koneeseen. Pelkkää vettä nyt ollu kun vuotanu sen verran pahasti ettei ole kannattanu glykolia lisäillä. Onpahan ainakin tullu nyt jäähdytysjärjestelmä huuhdottua kunnolla. Voisi oikeastaan vielä käyttää puhdistusaineen koneessa.

Tekiskö samanlailla kun nappiksessa eli astianpesuaineet koneeseen kiertään hetkeksi.  :think:

jta

Käytin tuon lopun jäähdyttimen puhdistusaineen mitä varastossa oli ja huuhtelin kunnolla jäähdytysjärjestelmän ja laittelin kunnolliset nesteet koneeseen pelkän veden sijasta. Melkoisen samea vesi vielä lähti vaikka on jo aika moneen kertaan huuhdeltu puhtaalla vedellä kun joutunu laskeen noita vesiä pois koneesta jo vähän useammin. Vaihdoin samalla uuden lämppärinhanan kun entinen oli jo aika jumissa ja liikkui pykälittäin. Nyt liikkuu vipu hyvin kevyesti ja tuntuu menevän hana kiinnikkin asti ettei puhalla kokoajan lämmintä.

jta

Vaihtelin tänään paremmat renkaat alle. Alko nuo vanhat oleen sellaiset että 60 vauhdilla ajoi vesirapakkoon niin alko jo tempoon siihen malliin että kohta karkaa pito. Samalla pesasin nuo vanteet mitkä oli alla. Harmi kun en älynnyt ottaa kuvaa ennen pesua mutta reilun kahdeksan vuoden liat noissa vanteissa oli eli vaseliinia, jarrupölyä, hiekkaa ynnä muuta hölynpölyä eli aika mustat olivat sisäpuolelta. Nyt ei enää ihan niin mustat.



Samalla aloin noita valoja sääteleen vähän ylöspäin kun näyttivät liian alas niin hoksasin että aavistuksen oli ottanu toinen valoliitin lämpöä. Umpioon tulevassa liittimessä taas oli kontaktit melko ruosteessa. Hieman kirkastui valot kun nuo putsasi ja vahtoi uuden liittimen.



Tarkistin toiseltakin puolen liittimet niin sinne olikin vaihdettu jo uusi liitin mutta tuokin oli kytketty vähän sinne päin. Jatkoabikoilla laitettu ja johdot lähti kevyesti vetämällä irti. On kyllä vihonviimesiä liittimiä nuo. Piti nuokin uusiksi tehdä. Kirkastui tuollakin puolen valo.



paavo

Vanhemmissa autoissa liittimet tuppasi käryämään, nykyään en ole sellaiseen törmännyt.
Elektroniikka toisenlaista vai liittimet parantuneet?

jta

Onhan ne varmaan parantuneet nuo liittimetkin. Maa vikaa tuossa ainakin oli ollu kun oli maajohto mikä oli käyny kuumana.

Ledskukkuu

Pitäisiköhän itselläkin releyttää nuo auton omat valot. :serlokkismoke:

Sais samalla laitettua vaihtokatkasijan, että saa lähivalot jäämään pitkillä päälle jos innostuu pari lisävaloa lisää laittamaan. :serlokkismoke:
Parempi myöhään jos ei silloinkaan.

jta

Tuossa tallissa olevassa projektissa pitäisi yrittää kehitellä kans tuollanen systeemi että sais jäämään lyhyet päälle pitkien kans kun ei tule H4 polttimot siihen enää.

Ledskukkuu

Yksinkertaisimmillaan diodi pitkän johdosta lyhyen valon johtoon.
Parempi myöhään jos ei silloinkaan.

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview