News:

Apachefoorumi.net
Admin tarjoaisi kävijöille kahvit, mutta huomasi ettei serveri tykkää nesteistä.

Main Menu

Huoltotriidi

Started by Susey, Mon 31.03.2008 22:29:09 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Susey

Piti tämmöinen pykätä, kun meni sormi suuhun tuon Aprilian kanssa..

Minkäslainen projekti tuo upside-down etuhaarukan stefojen vaihto on? Olisiko kenelläkään mitään näppärää ohjepakettia käsillä/korvien välissä.. Sivistäkää tietämätöntä, ei uskalla kuiviltaan sitä räjäyttää :bounce:

Susey


jta

#2
Quotelippa kirjoitti:
Jos vain stefojen vaihto,niin irroita etupyörä ensin tietysti niin että keula jää ilmaan.Irroita teleskooppi kerrallaan(siis vain toinen operaatiota varten)ja kun se on irti,puhdista se hyvin ja sormilla tunnustellen hipelöi putkea ettei ole teräviä kiven iskemiä siinä kromipinnassa,ne kannattaa hienolla viilalla varovasti poistaa.Öljyä putki ja nosta pölysuojat ylös pois,lähtevät ihan nostamalla ylös.Alta paljastuu sitten stefan lukitsin joka irtoaa esim ruuvimeisselillä herkästi,tosin varovasti ilman voiman käyttöä.sitten onkin enää stefa joka sekin irtoaa varovasti ruuvarilla kaivaen.Teleskooppia kannattaa pitää pystyasennossa ettei öljyä valu kun stefa on irronnut ja poistettu.Sitten vain uusi stefa hyvin öljyttynä ja putki hyvin öljyttynä tai vaseliinillavarovasti liuttaen paikoilleen.Orkkis stefat menevät yleensä helposti paikoilleen mutta jos ei niin sopivalla putkella ja sitä naputtelemalla sitten.Tarpeeksihan on se että se lankalukko menee paikoilleen uraansa varmasti.Sitten taas öljyten pölysuoja paikoilleen ja putki paikoilleen katsoen missä korkeudessa toinen on.Sitten vain toinen putki ja sama homma.
Toimen pide on aivan eri jos haluat purkaa ja putsata teleskoopin vaihtaen öljyt.Mitään vaikeaa siinäkään ei ole kunhan on huolellinen ja laittaa kaikki osat oikein takaisin.Tästä keulasta ei lennä mitään tuhatta ja sataa osaa pitkin lattiaa.
Koko homman ydin on siinä että on huolellinen varsinkin sen uuden stefan kanssa ettei se vaurioidu.Jos joutuu esim putkella avustamaan sen paikoilleen menemistä että voima osuu sinne stefan ulkoreunoille.
Ne kiven napsut ovat yleensä teleskoopin eteenpäin osoittavassa osassa.Ne on kuin kraatereita minikoossa,mini kuoppa kromissa ja reunat nousseet ministi ylös.Hienolla viilalla(miniviila) kevyesti hangaten ongelma poistuu.Sormella on hyvä tunnustella työn jälkeä.

Lainattu moottoripyörä.orgin sivuilta kun löytyi varsin hyvä suuntaa antava ohje.
Ja jos ei muutakuin tihkuu nuo stefat niin kannattaa ensin kokeilla puhdistaa stefa ohuella rakotulkilla (luokkaa 0.10-0.15 milliä) Eli pölysuoja pois ja öljyä stefan päälle sievästi tunget sen rakotulkin sinne stefan ja putken väliin ja vedät ympäri sen koko stefan. Ja varo naarmuttamasta putkea.

Niin ja vanhaa stefaa kannattaa käyttää apuna kun painaa sitä uutta stefaa paikoilleen niin ei tuu niin herkästi uudestakin rikkinäistä. Apriliasta ei itellä oo kokemusta mutta cbr:n etu pumput olen lyönyt lihoiksi muutamia kertoja. Ja kannattaa sitten tarkistaa asennusvaiheessa jarrulevyn asema paloihin nähden että ei jää hankaamaan. Tuotakaan en osaa sanoa että onko tarpeellinen apriliassa. Kannattaa muuten käydä kattoon tuon moottoripyörä.orgin merkkikohtasista aprilia osasto että oisko siellä tarkempia neuvoja. http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi

Susey




IsoP

Make tea not love


IsoP

Se oli tuleva rankoja ja se on melkein yhtä paha  :jepso:
Make tea not love


IsoP

Make tea not love

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview