Kotiviini, -olut ja -kilju

Started by Kiljutron, Sat 04.01.2014 18:17:50 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nyyyps

Quote from: Kiljutron on Fri 12.08.2016 12:54:52 (UTC+0300)
Quote from: nyyyps on Thu 11.08.2016 09:10:24 (UTC+0300)
Quote from: Kiljutron on Wed 10.08.2016 23:58:32 (UTC+0300)
Quote from: nyyyps on Sun 14.02.2016 20:41:13 (UTC+0200)
Ei sitä tartte ku tekee kuivaa. ::teinismoke

Ominaismassamittaria voidaan pitää luotettavana vain puhtaalle veden ja alkoholin seokselle. Jos liuoksessa on mitä tahansa muuta nesteen tiheyteen vaikuttavaa, ominaismassamittari ei kerro totuutta, mutta laimeissa liuoksissa antaa suunnan.
Ominaispaino mitattuna ennen ja jalkeen kaymisen antaa aika tarkan kuvan alkoholimaarasta.  :okahvi: Aika hyvin voidaan olettaa etta muut kuin sokeri, ei havia kaymisessa.
No tuolla lailla ku kahen pisteen kalibroinnilla, ni pääsee jo jonku verran kärylle. ::prosmoke
Ite mittaan aina vähintään nuo 2 kertaa. Useampia kertoja jos haluan tietää miten nopeasti hiiva käy
Jos dataa on riittävästi, on paremmin kärryillä. :jepso:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

nahkaparturi

Nyt olisi useampi kilo colorado crystalia, cookie maltia ja suklaamallasta sekä kaveri luomuyllätyshumalia, mitähän jännää näistä keittelisi? :serlokkismoke:
So, you found out you're not a business man after all.
Just a man.
An ancient race.

All the love in all the world
Is not enough to save my soul tonight
-Lemmy

Kiljutron

Quote from: nahkaparturi on Sat 27.08.2016 21:54:41 (UTC+0300)
Nyt olisi useampi kilo colorado crystalia, cookie maltia ja suklaamallasta sekä kaveri luomuyllätyshumalia, mitähän jännää näistä keittelisi? :serlokkismoke:
Oliko tarkoitus ihan mäskätä vai tehdä pelkkä aromiuute?

nahkaparturi

Quote from: Kiljutron on Mon 29.08.2016 11:40:10 (UTC+0300)
Quote from: nahkaparturi on Sat 27.08.2016 21:54:41 (UTC+0300)
Nyt olisi useampi kilo colorado crystalia, cookie maltia ja suklaamallasta sekä kaveri luomuyllätyshumalia, mitähän jännää näistä keittelisi? :serlokkismoke:
Oliko tarkoitus ihan mäskätä vai tehdä pelkkä aromiuute?
Mäskätä tietenkin.
So, you found out you're not a business man after all.
Just a man.
An ancient race.

All the love in all the world
Is not enough to save my soul tonight
-Lemmy

Kiljutron

En ole itsekkään tehnyt muuten kuin mäskäämällä.


Kiljutron

Yleensä sanotaan että kristallimaltaita tulisi olla korkeintaan 10% mallaspohjasta.

Olen kuitenkin itse maistanut hyviä oluita, joissa on ollut tuntuvasti enemmän (yli 20%).

Viimeisessä omassa oluessa oli 11% tummaa kristallimallasta ja vajaa 20% vaaleaa ruismallasta. Loput pilsner-mallasta. Se oli ainakin tosi toimiva seos.  :drinking:

Soothsayer

Quote from: Kiljutron on Thu 01.09.2016 12:32:14 (UTC+0300)
Yleensä sanotaan että kristallimaltaita tulisi olla korkeintaan 10% mallaspohjasta.

Olen kuitenkin itse maistanut hyviä oluita, joissa on ollut tuntuvasti enemmän (yli 20%).

Viimeisessä omassa oluessa oli 11% tummaa kristallimallasta ja vajaa 20% vaaleaa ruismallasta. Loput pilsner-mallasta. Se oli ainakin tosi toimiva seos.  :drinking:
Mitä ihmettä teetkö kiljua..? :angry2:
Total knockout

Kiljutron

Quote from: Soothsayer on Wed 14.09.2016 18:22:29 (UTC+0300)
Quote from: Kiljutron on Thu 01.09.2016 12:32:14 (UTC+0300)
Yleensä sanotaan että kristallimaltaita tulisi olla korkeintaan 10% mallaspohjasta.

Olen kuitenkin itse maistanut hyviä oluita, joissa on ollut tuntuvasti enemmän (yli 20%).

Viimeisessä omassa oluessa oli 11% tummaa kristallimallasta ja vajaa 20% vaaleaa ruismallasta. Loput pilsner-mallasta. Se oli ainakin tosi toimiva seos.  :drinking:
Mitä ihmettä teetkö kiljua..? :angry2:
Sitäkin, mutta enimmäkseen olutta. Nimimerkki on harhaanjohtava  :psycho:


Kiljutron


Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview