News:

Apachefoorumi.net
Admin tarjoaisi kävijöille kahvit, mutta huomasi ettei serveri tykkää nesteistä.

Main Menu

Mikä digikameramalli ja miksi?

Started by jiidee, Sat 29.07.2006 21:55:00 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jiidee

Suosituksia ja miksi suosittelisit hankkimaan jonkin juuri tietyn digikameramallin?
Vääksyn ukkomiesyhdistys & Reilu kerho ry tarjoaa ilmaisen mammografian ( :oho: )

jiidee

Pikseli-lehdessä oli esitelty pari numeroa sitten Fuji F30, mahtavan herkkä (ISO3200) kamera hintaluokassaan...
Vääksyn ukkomiesyhdistys & Reilu kerho ry tarjoaa ilmaisen mammografian ( :oho: )

Hanzuu

#2
Meillä on Canon Powershot A620 ja meille se on hyvä,monipuolinen ja hyvät säädöt,makrokuvauksen mahdollisuus on plussaa  :jepso: Myös tuosta kääntyvästä näytöstä tykkään.

Aikoinaan testivoittaja omassa sarjassaa ja hintakaan ei niin kamala etteikö haluis maksaa...

http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital/Powershot_A620/index.asp?ComponentID=306237&SourcePageID=26181#1

*vaihdoin linkin*
Kun olen hyvä, olen tosi hyvä. Mutta kun olen paha, olen tosi mahtava!


jiidee

Omasta kaapistakin löytyy yksi A-sarjan Canoni, olihan sekin testivoittaja aikoinaan, mutta hämäräkuvauksessa se ei tuota Fujia voita...sanoo tietokonenörttien testit mitä vaan :) Hyvä kapine on ollut...
Vääksyn ukkomiesyhdistys & Reilu kerho ry tarjoaa ilmaisen mammografian ( :oho: )


Hanzuu

Kyllä meidän canonilla saa yökuvauksella otettua niin hyviä kuvia ettei edes arvaa niiden olevan pimeässä otettuja  ::hihsmoke Parempi toi canon on ku hp:n reuhka joka nyt on lasten leikeissä  ::nsmoke Jokainen tyylillään...digijärkkäri olis aika kovasana  :jepso:
Kun olen hyvä, olen tosi hyvä. Mutta kun olen paha, olen tosi mahtava!

jiidee

Pitkillä valotuksilla saa millä tahansa kameralla hämärässä (ei pimeässä kuvia)...mutta jos canonin herkkyys loppuu ISO400-ISO800:n tienoille, niin Fuji jatkaa vielä ISO3200:aan saakka, säätövaraa löytyy samoin kuin järkkärissä (tätä on alkanut arvostaa vasta nyt kun järkkärillä on tullut 10000 kuvaa kuvattua).

Se on vain tavallisilla ihmisillä jokin inhoreaktio erikoisempia kameramerkkejä kohtaan...nörtit noita ominaisuuksia osaa arvosta...
Vääksyn ukkomiesyhdistys & Reilu kerho ry tarjoaa ilmaisen mammografian ( :oho: )

Kastori


Hanzuu

Silti mie tykkään,vaikka kuin olisin muka maksanut brandista  ::nsmoke  Miehen sisko on valokuvaaja ja eipä se ole moittinut tuota meidänkään ostosta,ainut mitä epäili niin oli paristojen(kyllä,toimii paristoilla)kestoa. Ostettiin uudet akkuparistot ja tiheällä kuvauksellä kestää viikon,muuten kaksi tai kolmekin. Akkupatterit ostettiin sellaiset jotka on tarkoitettu juuri näihin kameroihin sun muihin jotka todella syö virtaa...Canonin järkkärillä kuvattiin ennen digin tuloa ja sekin pieksi kilpailijat 10-0 :jepso:

Kun olen hyvä, olen tosi hyvä. Mutta kun olen paha, olen tosi mahtava!

jiidee

hanzuu: hyviä pelejä ne on, kun oon itekin vastaavilla kuvannut yli 3 vuotta, siis A-sarjan Canoneilla. Canonin 300d:tä ja 350d:tä on tullut kokeiltua muutaman kerran, mutta ne on rimpuloita kun verttaa vanhoihin kunnon filmijärkkäreihin...mitä näitä on AV-1 ja AE-1.

Valoisalla säällähän millä tahansa kameralla saa kuvia, mutta kun otetaan sisätiloissa, niin herkkyyttä pitää nostaa...Canonissa se on ISO400 tai ISO800 maksimi, mutta sekin ilmoitetaan alakanttiin eli Canonin ISO400 onkin ISO600 eli vähän parempi. No herkkyyden nosto aiheuttaa rakeita, jolloin jos kilpailijalla ei rakeita ole vielä ISO800-1600 -lukemissakaan, niin se tekee kamerasta paremman mitä tietokonenörttilehtien testaajat eivät bittisilmillään huomaa. Tuo herkkyys aiheuttaa vielä sen, että jos on pilvinen sää ja suljinajat eivät normaalisti riitä pysäyttämään liikettä, niin voidaan nostaa herkkyyttä eli vaikka ISO800, jolloin saadaan nopeammat suljinajat ja jopa vinttikoiran juoksusta on mahdollista saada kuva.

Tuon Fujin erikoisuus on juuri se kykeneminen ISO3200-herkkyyteen, joka on verrattavissa 3-4 kertaa kalliimpiin järjestelmäkameroihin ja sen mahdollistaa Fujin SuperCCD-kenno. Olin joskus itsekin Canon-uskovainen, mutta nyt tiedän että se on turvallinen valinta ensikameraksi, koska ei ne yleensä huonoja ole. Sen jälkeen voi valita kameran sen perusteella mitä tarvitsee.
Vääksyn ukkomiesyhdistys & Reilu kerho ry tarjoaa ilmaisen mammografian ( :oho: )

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview