Post reply

The message has the following error or errors that must be corrected before continuing:
Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.
Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.
Other options
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview

Topic summary

Posted by jta
 - Sun 14.09.2008 21:51:03 (UTC+0300)
Paisuntasäiliön korkin voi avata ihan huoletta vaikka ois kuuma kone mutta jäähdyttäjän korkkia ei saa avata muutenkuin äärimmäistä varovaisuutta noudattaen eli mielellään iso rätti korkin päällä kun tahtoo se lähes kiehuva neste sieltä lennellä joka puolelle.

Jos siellä paisuntasäiliössä selvästi öljyä on eikä sitä sinne ole kaatamalla laitettu niin pahasti kansipahvi vialta kuulostaa. Ja jos se sylintereihin vetää vettä niin sen yleensä huomaa valkoisena savutuksena.

Talvella tuo ikkunoiden huurtuminen voi johtua myöskin ihan siittä että sisusta on imeny kosteutta ilmasta tai jostain tulee vettä sisälle ja siittä syystä huurtuu. Sisustan kuivatus auttaa tuohon.

Tuo nestevuoto kannattaa selvittää ensin ettei vaan vuoda joku letku sopivasti silleen ettei sitä huomaa.

Mainittit tuosta ettei flektin anturi pelannu ja pääsi koneen lämmöt nouseen. Joissakin autoissa voi palaa kansipahvi aika helpostikkin jos käy kuumana kone.
Posted by Atomisaattori
 - Sun 14.09.2008 15:19:45 (UTC+0300)
Ai niin..
Kerran jäi vanhasta Karhu-Sisusta vaihdekeppi käteen kesken ajon. Onneksi vaihde päällä ja vauhtia vasta vajaat 40kmh... ::hihsmoke
Posted by Atomisaattori
 - Sun 14.09.2008 10:53:01 (UTC+0300)
ite en haistanut mitään, kun poltin autossa niin siellä mikään muu haissut kuin tupakka..
Ihmettelin vain kun ei lämmennyt ajaessa ja lasit ei öisin jäätynet sisäpuolelta vaikka olivat märät..   ::nsmoke
Posted by paavo
 - Sun 14.09.2008 10:21:01 (UTC+0300)
Kennon vuotaessa kabiinissa leijailee sellainen imelä tuoksu
Posted by McCLANE
 - Sun 14.09.2008 02:03:09 (UTC+0300)
Quote from: fuckface on Sun 14.09.2008 01:59:58 (UTC+0300)
Quote from: McCLANE on Sun 14.09.2008 01:51:12 (UTC+0300)
Quote from: fuckface on Sun 14.09.2008 01:20:48 (UTC+0300)
ei kannata kuumana availla syylärin/paisuntasäiliön korkkia :nono: vuotavan lämppärinkennon huomaa laseihin kertyvästä suolaisenmakuseista  huurusta :jees:

mun mielstä se pakkasneste maistuu makealta  :think:
maku asia
niin, jos se maistuu muulle kuin "höyrylle" , niin kenno ehkä vuotaa.  :jees:  jos kyseessä ranskalainen auto, niin toden-näköistä :drag:

siis mie tarkoitn että puhs pakkasneste maistuu makealta, en oo koskaan sitä maistanut auton lasista, joka voine maitsua muulta
Posted by Pokerface
 - Sun 14.09.2008 01:59:58 (UTC+0300)
Quote from: McCLANE on Sun 14.09.2008 01:51:12 (UTC+0300)
Quote from: fuckface on Sun 14.09.2008 01:20:48 (UTC+0300)
ei kannata kuumana availla syylärin/paisuntasäiliön korkkia :nono: vuotavan lämppärinkennon huomaa laseihin kertyvästä suolaisenmakuseista  huurusta :jees:

mun mielstä se pakkasneste maistuu makealta  :think:
maku asia
niin, jos se maistuu muulle kuin "höyrylle" , niin kenno ehkä vuotaa.  :jees:  jos kyseessä ranskalainen auto, niin toden-näköistä :drag:
Posted by McCLANE
 - Sun 14.09.2008 01:51:12 (UTC+0300)
Quote from: fuckface on Sun 14.09.2008 01:20:48 (UTC+0300)
ei kannata kuumana availla syylärin/paisuntasäiliön korkkia :nono: vuotavan lämppärinkennon huomaa laseihin kertyvästä suolaisenmakuseista  huurusta :jees:

mun mielstä se pakkasneste maistuu makealta  :think:
maku asia
Posted by McCLANE
 - Sun 14.09.2008 01:49:49 (UTC+0300)
ei kannata avata syylärin tai jos on paisunta säiliö sitä korkkia kuumana, paineistettu systeemi, siksi paineisteettu että veden kiehumispiste on korkeampi 100 astetta, käsittääkseni. puskee kuumat vedet silmille jos ei osaa avata varovasti että ilma pääsee pikku hiljaa ulos. korkki pois kylmänä käytä lämpöseksi ja jos tulee kuplia säiliöön tai syyläriin, voipi olla palanut kansipahvi.
jos lämppärin kenno mennut niin autossa pitäis olla kostea pakkasnesteeltä tuoksua ilma ja lasin sisäpinnassa töhnää tai jotain .
pakkasnestehän ei kuivu niinkuin vesi, tai haihdu, se pakkasneste jää pitkäksi aikaa lasin sisäpintaan, huomaa kyllä.

jos se jäähdytys vesi on hieman harmaata tai ruskean harmaata ja tuntuu kovinkin liukkalta, öljy taitanee päästä sinnepäin ja yleensä vesi menee öljyn sekaan jollion öljykin on harmaata.
vesipumppu vuotaa ja jättää auton alle jäljen jos parin viikonkin välein pitää vettä lisätä, mutta voipi se vesi mennä suoraan pakoputkesta pihalle merkkejä jättämättä. hankala sanoa mitään varmaa kun ei itse pääse kyseistä autoa tutkimaan
Posted by Löylyttäjä
 - Sun 14.09.2008 01:49:03 (UTC+0300)
Quote from: Shadowen on Sun 14.09.2008 01:08:58 (UTC+0300)
Pitääpä testata tuota, kai sen uskaltaa avata kuumana? autokoulussa sanottiin ettei saa kuumana avata kun saattaa roiskauttaa kuumat vedet käsille?

Talvisin on kyllä jostainsyystä alkanut olemaan ikkunat jäässä sisäpuoleltakin, kesäaikaan ei kyllä huurretta ole laseissa..

Mutta, voisiko tuo, jos kansipuolella on vikaa, sitten aiheuttaa tuon pahan polttoaineenkulutuksenkin? Tai sen, että jäähdytinneste on jotenkin sellaista öljyistä? Sanoivat tuosta asiasta huollossa kun vaihtoivat tuulettimen anturia kun se ei toiminut ja nosti lämpömittaria yli sataseen, että pitäisi tutkia mistä se öljyisyys johtuu, mutta ei miulla köyhällä ole rahaa kuin välttämättömiin huoltoihin, eikä aina niihinkään, pitäisi varmaan viedä öljynvaihtoonkin kun on tasan vuosi mennyt edellisestä kerrasta.

Jos öljyt ja jäähdytinnesteet pääsee sekoittumaan niin luultavasti kannessa vika :jees:
Posted by Pokerface
 - Sun 14.09.2008 01:20:48 (UTC+0300)
ei kannata kuumana availla syylärin/paisuntasäiliön korkkia :nono: vuotavan lämppärinkennon huomaa laseihin kertyvästä suolaisenmakuseista  huurusta :jees:
Posted by Shadowen
 - Sun 14.09.2008 01:08:58 (UTC+0300)
Pitääpä testata tuota, kai sen uskaltaa avata kuumana? autokoulussa sanottiin ettei saa kuumana avata kun saattaa roiskauttaa kuumat vedet käsille?

Talvisin on kyllä jostainsyystä alkanut olemaan ikkunat jäässä sisäpuoleltakin, kesäaikaan ei kyllä huurretta ole laseissa..

Mutta, voisiko tuo, jos kansipuolella on vikaa, sitten aiheuttaa tuon pahan polttoaineenkulutuksenkin? Tai sen, että jäähdytinneste on jotenkin sellaista öljyistä? Sanoivat tuosta asiasta huollossa kun vaihtoivat tuulettimen anturia kun se ei toiminut ja nosti lämpömittaria yli sataseen, että pitäisi tutkia mistä se öljyisyys johtuu, mutta ei miulla köyhällä ole rahaa kuin välttämättömiin huoltoihin, eikä aina niihinkään, pitäisi varmaan viedä öljynvaihtoonkin kun on tasan vuosi mennyt edellisestä kerrasta.
Posted by paavo
 - Sat 13.09.2008 22:28:20 (UTC+0300)
Viittaa kansi vaivaan tai vuotavaan syyläriin. Mahdollisesti vuotava lämppärin kenno jos volkkari.

-aja auto lämpimäksi ja avaa paisuntasäiliön korkki, jos siellä on lauma dudeja uimassa niin tulee painetta purkkiin  ja kansipahvi tai kansi on halki.
-sisälle tuleva glykolin haju huuruisten lasien kera on merkki vuotavasta lämppärin kennosta.
Posted by Shadowen
 - Sat 13.09.2008 22:23:12 (UTC+0300)
Quote from: kulli paavo on Sat 13.09.2008 22:06:31 (UTC+0300)
Nää vikakertomukset on mielenkiintoisia ratkoessa, sekä kuultaessa lopullinen ratkaisu. :jepso:

Varmaan mielenkiintoisia nämä miun kertomukset. mie kun en autoista ja niiden tekniikasta tiedä mitään että mikä mikäkin osa on eikä tuttavakaa jaksa enää selitellä ::nsmoke Sen tiedän että jäähdytinnestettä pitää lisäillä parinviikon välein.
Posted by paavo
 - Sat 13.09.2008 22:13:58 (UTC+0300)
Olikos se vitos rellu se sateenvarjo kahvallinen? Kerrran käytiin kyliltä poimimassa ryyppyillan jälkeen omistajan autoa niin jäi vaidekahva käteen ::osmoke
Posted by kenny
 - Sat 13.09.2008 22:08:05 (UTC+0300)
Kaveri lähti ajelemaan 205 pösöllä... Ei päässyt kovinkaan pitkälle, kun tömähti ojan pohjalle.
Tuli ratti kädessä autosta pihalle   :psycho: