News:

Apachefoorumi.net
Admin tarjoaisi kävijöille kahvit, mutta huomasi ettei serveri tykkää nesteistä.

Main Menu

Politiikkaa, Politiikkaa Vol. II

Started by Jarre, Sat 16.03.2013 20:45:19 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jarre

Quote from: Señorita iCola on Fri 22.03.2013 10:16:33 (UTC+0200)
Ei siitä miunkaan mielestä rangaista tarvia vaikka tienaisi satatonnia, jos valmistuu ajallaan. Maksakoot sen kolme vuotta, tai mitä nyt valmistumisaika onkaan, ja sen jälkeen ei yhtään mitään jos opinnot venyy töitten takia.
Käsittääkseni 4-5 on se tavoiteaika  :jees:
Carpe Natem

Örtzi

Se on perseestä, että jos tienaat kesällä ns "normipalkan", niin et ole koko lukuvuotena oikeutettu opintotukeen, koska vuositienistit. Vaikka et töitä tekisikään opintoajalla. Harvalla meinaan on muuta kuin tuo kesätyö. Itse jouduin maksamaan -96 vuodelta 10 000 markkaa aikoinaan opintotukea takaisin, koska kesätyöt. Opiskeluaikana en ollu töissä. Tuohon mun opiskelu sitten päättyikin, ei tuollaista ollu varaa maksaa takas.
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.


Cesium

#42
Mulla riittää kesätyöt siihen, että saa vain kahdeksalle tai yhdeksälle kuukaudelle tuen, vaikka opintopisteitä vuodessa tullut sellainen reilu 80. Eli nuo rajat ovat hyvin kireät ja epäkannustavat. Tuon 8 kk tuen sais jo 40 opintopisteellä.

Kastori

herralan lapset opiskelkoot heltsingissä ja köyhemmät haja-asutus alueilla..  :yoppilas:

Jarre

Tosin se on kai vähän pakollinen se vuosiraja kun muuten porukka maksuttaa palkkoja ja muita urakoita sitten kesäkuussa muualla tehdystä työstä...  :think:
Mut kyllä kai niissä vähän korjaamista olis mut se että raja kokonaan pois on tosiaan omituinen ajatus... jos sais jollain tapaa sen että olis helpompi tarkistella että milloin työ on tehty ni kesäkuukausien rajathan vois poistaa kokonaan  :jees:

Quote from: Cesium on Fri 22.03.2013 12:55:52 (UTC+0200)
Mulla riittää kesätyöt siihen, että saa vain kahdeksalle tai yhdeksälle kuukaudelle tuen, vaikka opintopisteitä vuodessa tullut sellainen reilu 80. Eli nuo rajat ovat hyvin kireät ja epäkannustavat. Tuon 8 kk tuen sais jo 40 opintopisteellä.
Yleensä se menee että jos tekee kesällä töitä ni se menee helpohkosti ylitte  :jees:
Carpe Natem


Betonishamaani

Niin lähdette siitä oletuksesta, että ne palkat on jossain kirjoissa ja kansissa :serlokkismoke:
Note to self: Älä avaa Tuomarin triidejä. Mielessä pyörii nyt vain ihmistuhatjalkaiset, paskan syöminen ja höpsähtäneet lääkärisedät.

Quote from: NaiNeN on Thu 25.07.2013 19:38:41 (UTC+0300)
Mie eilen mietin että mitäköhän tuommonen vankilapsykiatri sanois Tuomarista  :think:



Jarre

No se on se ainoo mitä voi seurata, ei mua kiinnosta jos kaveri pimeenä tekee, tai saa vanhemmiltaan... näitä kun ei voi sillei rajata poies  :jees:
Carpe Natem

Örtzi

Miten tuo nyt on niin hankala seurattava? Jos mulla on 4 kuukautta työtä vuodessa ja lopun ajan olen työttömänä, niin kyllä mä ihan saan työttömyyskorvauksen työttömyysajalta. Vaikka olisin 7 miljoonaa tienannu sen 4 kuukauden aikana. Mites se sitten opiskelijalla on niin helvetin mahdoton järjestää? Työnantajalta kyllä saa lapun, että millä ajalla on palkkaa saatu.  :kahvi:
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.


paavo

Eikös tuon tienaamisen lisäksi vanhempien varallisuuskin vaikuta siihen.. mitä helvettiä vanhempien elämä liittyy
täysi-ikäisen opiskelijan toimiin?

[:]Kylkiluu[:]

Periaatteessahan vanhemman elatusvelvollisuus jatkuu yli lapsen täysi-ikäisyyden, jos lapsi opiskelee. Vaan harvan tiedän saaneen vanhemmiltaan mitään taloudellista apua, jos omillaan asuu, vaikka kuinka opiskelisi. Paska homma vaan se, että Kelan tukiin vanhempien tulot kuitenkin vaikuttaa.

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview