Nyt tarvittaisiin dataneron apua kovo/käyttis ongelmassa.

Started by Arsemaisteri, Sat 16.05.2009 16:39:28 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arsemaisteri

Pahoittelen että tein tälle ihan oman topikin, täällä varmaan on ihan oma itke tänne koneongelmasi triidi mutta tarvitsisin neuvoja pikaisesti. Täällä tämä kysymys tuskin myöskään hautautuu piiloon  :sorry:

EDIT: Pahoittelen samantien myös mahdollisia typoja joita teksi varmasti sisältää, koska en osaa kirjoittaa tällä läppärin näppäimistöllä kovin tarkasti. Ihme näppäin asetteluja näissä läppäreissä  ::osmoke

Minulta kusahti koneesta näytönohjain tuossa viime viikonloppuna, sain hankittua uuden ohjaimen joten se ongelma on korjattu. Ajattelin kuitenkin että asentaisin nyt samalla myös windowsin uudelleen, eli tyhjentäisin kovon kokonaan ja aloittaisin ihan puhtaalta pohjalta. Ongelmaksi on nyt kuitenkin noussut se että xp ei anna minun asentaa windowsia uudelleen. En pysty formotoimaan kovoa koska se on ainoana kovona käytössä, ja windowsin asennuksen alustus valittaa että kovoa ei muka löydy tai että se olisi poissa. Kovo on kyllä toiminnassa ja siinä ei ole mitään vikaa, olen tarkastanut sen kaikilla mahdollisilla diagnostiikka ohjelmilla, ja mikään niistä ei löytänyt siitä mitään vikaa. Edes windowsin oma palautuskonsoli ei tunnista kovoa, vaan käskee tutkimaan sen virheiden tai hajoamisen varalta ja käskee kytkemään siihen virran.

Eli osaako kukaan neuvoa tuon minun varsin sekavan selityksen perusteella neuvoa miten ihmeessä minä saan kovon tyhjäksi ja uuden windowsin asennettua. Nykyisessa on jostain syystä asetukset varsin sekaisin, jouduin kirjoittamaan tämänkin viestin kaverin läppärillä  :parku:

Tässä vielä muutama kuva tuosta mitä äsken yritin selostaa, kuvahan puhuu paremmin kuin tuhat sanaa  :jepso:


nyyyps

Ensimmäisenä tulee mieleen, että koneella näkyisi olevan XP Home, vaan mikä näkyy olevan tuolla tuo XP Pro asennus ekassa kuvassa. Asennusohjelma itessään sitten näkyy asentavan XP Home. En tiiä onko se haittana pahasti.

Jos kovolta on tosiaan kaikki varmuuskopioitava kopioitu talteen, ja sulla on kaikkien apulaitteiden ajurit olemassa, niin ei muuta ku antaa paukkua uutta asennusta. Ite muistaakseni teen valitsemalla "Asenna XP painamalla Enter", sitten ku se kysyy osiota, niin valitten sieltä poista osio, joskus poistan useammanki ja osioin uudessaan. Mutta ilmeisesti tuossa vaiheessa kun osiota pitäisi valita, se herjaa, ettei kovalevyä löydy?

Jos koneessa on IDE-levyt, kannattaa tarkastaa jumpperoinnit. Onhan se antiikkista tekniikka, mutta ite uudelleenasennellessani tätä antiikkista konetta joudun ottamaan kaikki asemat irti ide2-väylästä, että boottaus cd:ltä onnistuu. :psycho:

Hitto, mie olen jaaritellu jo paljon, mutten ollenkaan asiaa. :psp:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Arsemaisteri

#2
Kovo on SATA liitännällä koneessa, ja olen tarkastanut että kovossa on kiinni kaikki kaapelit. Vika ei siis ainakaan siinä puolessa ole.

Minulla tulee tuo kovoa ei löydy virheilmoitus jo heti kun yritän laittaa koneen asentamaan jotain käyttistä, eli siis heti tämän kohdan jälkeen:


Asennus työntää tämän virheilmoituksen molemmista uudesta asennuksesta ja korjaavasta asennuksesta. Tuo professional asennus lukee tuolla sen takia kun kokeilin saisiko sen tehtyä windowsin kautta, mutta siinäkin se heittää erroria eli homma ei onnistu myöskään sitä kautta.
Koneen boottauksen yhteydessä levyltä asennettaessa se heittää tätä erroria


ja windowsin kautta asennettaessa se heittää tätä erroria ensimmäisen boottauksen yhteydessä kun asennus yrittää jatkaa windowsin asentamista



EDIT:
Quote from: omglolnoob on Sat 16.05.2009 16:49:28 (UTC+0300)
Ensimmäisenä tulee mieleen, että koneella näkyisi olevan XP Home, vaan mikä näkyy olevan tuolla tuo XP Pro asennus ekassa kuvassa. Asennusohjelma itessään sitten näkyy asentavan XP Home. En tiiä onko se haittana pahasti.
Ainiin ja tuo johtuu siitä että koitin asentaa tuon professionalin ja koitan hommaa myös vanhalla perus home basic versiolla. Kumpikaan ei pääse noita kahta erroria pidemmälle, eli en pääse edes valitsemaan kovojen osiota tai sitä että minkä kovon haluan alustaa.

nyyyps

Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Arsemaisteri

Quote from: omglolnoob on Sat 16.05.2009 17:08:38 (UTC+0300)
Jso command promptissa pyöräyttäää chkdsk, mitä se sanoo?
Se ei löytänyt kovosta yhtään mitään vikaa, ajoin myös yhden toisen disk checkkerin ja sekään ei löytänyt kovosta mitään vikoja. Epäilen että vika on nyt windowsin asetuksissa tai sitten biosissa on jotain vikana, vaikka jos vika olisi biosissa niin luulisi että windowskaan ei saisi kovoa käyttöönsä  :think:


Tanuki--

Olen idiootti, joten käyttäsin ainoaa tapaa, jokna osaa, eli asentaisin tikulle Damn Small Linuxin, Puppy-linuxin tai ehkä Recovery is Possible-linuxin ja sanoisin bashille, että 'dd if=/dev/zero of=/dev/sda1'

peter

Second, XP does not yet have native support for SATA, so it ain't plug&play.
You need to hit F6 during the installation of XP and feed the XP installer a
floppy with SATA drivers on it. It must be a floppy. If the drivers came
on a CD, you must copy them to a floppy. Be sure to copy everything in te
SATA driver directory.


http://www.tomshardware.com/forum/150134-45-sata-windows-find-hard-drive

Arsemaisteri

Quote from: peter on Sun 17.05.2009 11:43:44 (UTC+0300)
Second, XP does not yet have native support for SATA, so it ain't plug&play.
You need to hit F6 during the installation of XP and feed the XP installer a
floppy with SATA drivers on it. It must be a floppy. If the drivers came
on a CD, you must copy them to a floppy. Be sure to copy everything in te
SATA driver directory.


http://www.tomshardware.com/forum/150134-45-sata-windows-find-hard-drive
Pystyyköhän tuon tekemään cd asemalla, koska minulla ei ole koneessa ollenkaan disketti asemaa. Driverit kyllä löytyy  :think:

Lexa

Voithan aina kokeilla. :think:

Tai liittää sata-kovon IDE väylään jos se tukee sitä? :think:
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

79atanos

#9
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/680038

Tuosta saattaa olla apua.

EDIT
Vähän alemmas skrollaamalla Ennen levyimagen tekemistä integroi tarvittaessa SATA-ohjaimen ajuri C:\XP kansioon (katso alempaa kohta SATA-ohjaimen ajuri).

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview