News:

Apachefoorumi.net
Admin tarjoaisi kävijöille kahvit, mutta huomasi ettei serveri tykkää nesteistä.

Main Menu

Lujaa Lada laatua!

Started by reanimator, Fri 17.08.2007 20:03:21 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

jta

Ja heti ekassa kappaleessa oli jutussa jo iso virhe. 2101 ei tosiaankaan ole kantti-ladaksi kutsuttu. 2105 malli taas oli ensimmäinen kantikas.

IsoP

Ei ole Nivasta kokemusta, mutta ainakin sen valmistusmaassa pakkasia riittää joten voi olettaa että toimis kovillakin pakkasilla moitteetta  :jepso:
Make tea not love

nyyyps

En muista, että kertaakaan olis matkan varrelle jääny. :think:
Yks kerta ajettiin kuutamon valossa kymmenisen kilsaa, uusi tiskikone kyytissä. Takapenkit oli kaajettu ja met kaksi kakaraa (vai oliko meitä jo kolme) sen koneen kans sikaosastolla. :bounce:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

jta

Koskaan ei ole matkalle jättäny oli keli mikä hyvänsä eli perille on päästy.

Tänään oli joku Lada juttu Oulu-lehden moottori & liikenne osiossa.


IsoP

Kampi tai penikkastartti vielä niin saa käyntiin vaikka olis akku hyytyny  :psycho: Tai inertiastartti kuten lentokoneissa. Ja eikös panssarivaunuissa muinoin ollut ihan kampikäyttöinen inertiastartti  :serlokkismoke:
Make tea not love


jta

Kampi on ihan hyvä ja kunhan on päälle 9V jännitettä niin riittää käynnistykseen.

IsoP

Onhan se Kraz vähän isompi kone ja siinäkin on kampi  :psycho: Ladan lämmityslaite lienee myös ihan tehokas. Uazin lämmityslaitehan antaa lämmintä ennen kuin startti ehtii pysähtyä  :psp:

Valmetin 800 oli pyöräkuormaajista lämpimin mitä olen koskaan todistanut. Siinä oli ajateltu että ei koppiin palellu, kun lämppärissä oli kaksi kennoa peräkkäin ja niillä olis varmaan hyvin perus henkilöauton jäähdytyksen kesähelteilläkin hoitanut. Muistan kun meillä meni siitä lämpötilansäädin jumiin ja pakkasta oli jotain 30 ja tein lumitöitä ovi auki ja silti hikeä puski  :psp:
Make tea not love

paavo


=Juku=

Tutullani on Lapissa pysyvänä kulkupelinä Niva. Väittää, että hyytyneen akun voi hämätä laittamalla sarjaan puolalle sähköpaimenen pariston. Taitaa riittää sytytysvirralle  :serlokkismoke:

Me first (rules of traffic)

jta

Ei kyllä hajuakaan sähköpaimenen patterin volteista mutta teoriassa miksipäs ei olis mahdollista kun antaisi puolalle lisävoltteja.  :think: Jostain aika vasta muistelisin lukeneeni että jollain 12V patterilla ohittaa puolan esivastuksen niin voi saada sen muutaman elintärkeän voltin enemmän puolalle ja sais auton käyntiin.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview