News:

Jätä aivosi narikkaan, ja astu peremmälle :moi:
Apachefoorumi ei vastaa narikkaan jätetyistä aatteista.

Main Menu

Yleistä keskustelua tietokoneista ja niiden komponenteista

Started by ukko, Thu 07.04.2011 09:15:37 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

paavo

Minäkin alan olemaan pappa, en minä jaksa tapella vaan haluan kaiken toimivana ja yhteensopivana.
8 on toisaalta opeteltava, mutta monella tapaa helppokin.

Kun hieman järjestelee niin laatikot on mieleisessä järjestyksessä ja yleisimmät sovellukst sun mut löytyy helposti.

Löylyttäjä

Johtunee tottumuksesta. Mac:iä pidetään helppokäyttöisenä, pc:ltä siirtyvä on hukassa niiden kanssa. Täysin ummikko oppisi luultavasti sopivasti valitun linukan nopeammin kuin windowsin :jees:

paavo

Poikkeaako mac i-padista? sen käyttö oli helppo omaksua. Androidissa oli enemmän vaikeuksia.

Linux on edelleen sellainen vihkiytymistä vaativa, eikä sitä voi suositella amatöörille missään nimessä.

Löylyttäjä

#153
Quote from: paavo on Sat 15.12.2012 22:47:14 (UTC+0200)
Poikkeaako mac i-padista? sen käyttö oli helppo omaksua. Androidissa oli enemmän vaikeuksia.

Linux on edelleen sellainen vihkiytymistä vaativa, eikä sitä voi suositella amatöörille missään nimessä.
Kai niissä on samankaltaisuuksia :think:

Alempaa väite ei oikein pidä enää paikkaansa, ummikolle ei ole eroa aloittaa linuxilla tai windowsilla. Kehitysmaihin suunnatut laitteethan on yleensä jollain linuxilla varustettuja ::hihsmoke

paavo

Taisin kompastua, eihän ummikolla ole enakkoluuloja :psycho:

Itse veikkaisin että i-tuotteet on kaikki samanlaisia macin kanssa, ei tosin ole kokemusta macista.
Padin käyttö tosiaan oli helppo omaksua ja Androidille miinusta.  Samoin Samsungin luurin heitin pojalle, ei istunut minulle.


nyyyps

Kyllä mie mielummin otan semmosen, että tiedän tarvittevani jotain, se ei tartte ku tökätä kiini tai asentaa ja se toimii kerralla. Mielenkiinto ei jaksa riittää siihen, että jos se ei toimikkaan niin googleta niinsaatananvitusti ja nussi koko päivä pikkupalikan takia.

Töitten takia olen kans naitettu vindous-maailmaan, kaikki pyörii officen ympärillä. Vanhempien koneessa kans työ sanelee, että winu pitää olla. Siinä vaiheessa ei ole mitään mielenkiintoa ruveta räpimään linuksien kanssa vain siksi, että sillon helppo surffata netissä ja "ainaki minun mokkula toimi heti kerralla", ja jaksaa tyytyä kompromisseihin siinä ettei tekstidokumenttien muotoilut siirry, ei saa tökätä kokoonpanoonsa mitä rautaa ikinä haluaa ja erikoisempaan käyttöön ohjelmia ei ole tai jos on, ne on niin torsoja verrattuna winukkamaailman versioihin.

Minä tahon tehokäyttää semmosessa ympäristössä, joka varmasti toimii. Linuksiskenessä on vain päättömästi miljoona eri koodarihippiporukkaa viemässä miljoonaa eri distroa miljoonaan eri suuntaan, ja jokaisella niistä on tosi vaivatonta asentaa ja mennä nettiin surffaamaan.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Jarre

Ei oo Ipad ja Imac samalla käyttiksellä, se logiikka on eri  :jees:

Ipad on niillä apps jutuilla samantapainen tiili käyttis, kun maceissa on samantapaan ikkunat ku vanhoissa windowsseissa  :jees:

Mutsille aikanaan asentelin linukan, ainoo mitä se ei oikein oppinu oli päivittäminen, tai sit ei vaan halunnu oppia.  :jees:
Carpe Natem

Betonishamaani

Note to self: Älä avaa Tuomarin triidejä. Mielessä pyörii nyt vain ihmistuhatjalkaiset, paskan syöminen ja höpsähtäneet lääkärisedät.

Quote from: NaiNeN on Thu 25.07.2013 19:38:41 (UTC+0300)
Mie eilen mietin että mitäköhän tuommonen vankilapsykiatri sanois Tuomarista  :think:



nyyyps

Kyllä ubuntu on tuonu jo ihmisille silmäkarkkimielikuvan linukasta. Konsolissa räpimättä kuitenkaan ei voi olla, kun asiat nyt eivät vain voi toimia helposti ja kerralla, ja sen takia linuksia kartellaan. Se ei ole valmis, ja kun keskitytään vain räpimään miljoona eri distroa jakoon sen sijaan että saadaan kunnollinen toimiva paketti, ei se uskottavuutta herätä.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

=Lutris=

Ennemmin huonoa huumoria kuin ei huumoria ollenkaan
Huonoa makua ja riman alituksia jo vuodesta 1964 lähtien
Paskan myivät
Paskaa huumoria jo vuodesta 1964

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview