Volkswagen triidi

Started by peter, Sat 02.10.2010 11:35:25 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

paavo

Isä teki hetki sitten ratkaisunsa Passatin alkaessa oireilla.
Korjaus oli arvailua ja hinta samoin.
Jätti auton sinne ja läksi pois Avensiksella.

jta

Quote from: IsoP on Sun 21.02.2016 18:40:04 (UTC+0200)
Serkullakin on Passat ja on ollut levällään parisen kuukautta. Turbo hajos reilun 200tkm jälkeen ja sitten oli turbonmyyjä sanonut että hiukkassuodatin pitää vaihtaa samalla koska vähänkin tukkoinen pönttö tekee vastapainetta pakopuolelle ja särkee uudenkin ahtimen. Sitten vielä vaatii jotain uudelleenohjelmointeja kun nuo vaihtaa ja vielä hankalia vaihdettavia muutenkin kun ovat niin ahtaasti. Onhan se jo useamman vuoden vanha, mutta olis tainnut halvemmalla päästä jos olis paaliin pistäny  :psp:
Tää 60-luvun tekniikka kuulostaa loppupeleissään ihan hyvältä kun tarkemmin ajattelee....

KH

Quote from: jta on Mon 22.02.2016 00:19:09 (UTC+0200)
Quote from: IsoP on Sun 21.02.2016 18:40:04 (UTC+0200)
Serkullakin on Passat ja on ollut levällään parisen kuukautta. Turbo hajos reilun 200tkm jälkeen ja sitten oli turbonmyyjä sanonut että hiukkassuodatin pitää vaihtaa samalla koska vähänkin tukkoinen pönttö tekee vastapainetta pakopuolelle ja särkee uudenkin ahtimen. Sitten vielä vaatii jotain uudelleenohjelmointeja kun nuo vaihtaa ja vielä hankalia vaihdettavia muutenkin kun ovat niin ahtaasti. Onhan se jo useamman vuoden vanha, mutta olis tainnut halvemmalla päästä jos olis paaliin pistäny  :psp:
Tää 60-luvun tekniikka kuulostaa loppupeleissään ihan hyvältä kun tarkemmin ajattelee....

Mulla on 60-lukulaisessa ysäritekniikkaa jossa 2000-lukulaista ruiskunohjausta :drool: Ite kone on, ilman muotoilun yksityiskohtia esim kansissa ja imusarjaa, sama kone ku 60's puolivälistä eteenpäin ollu Ford Windsor -moottorisarjaan kuuluva 289 jota seurasi sama 302 mikä nyt on. Sarjan tais alottaa 260cid kasi, en muista oliko siinä vaan pienempi isku/poraus mutta tais olla vähän eri juttu vielä se ku nää kaks. :think:

Mut hyvää, helppoa ja halpaa tekniikkaa. :jees:
Quote from: paavo on Mon 10.11.2014 15:54:29 (UTC+0200)
Maailma tuhoutuu omaan mahdottomuuteensa näiden idioottien ansiosta.

Ledskukkuu

On nuo palaset aika kauan pyörineet tuolla koneessa.  :think:
Parempi myöhään jos ei silloinkaan.

IsoP

Quote from: KH on Mon 22.02.2016 06:51:44 (UTC+0200)
Quote from: jta on Mon 22.02.2016 00:19:09 (UTC+0200)
Quote from: IsoP on Sun 21.02.2016 18:40:04 (UTC+0200)
Serkullakin on Passat ja on ollut levällään parisen kuukautta. Turbo hajos reilun 200tkm jälkeen ja sitten oli turbonmyyjä sanonut että hiukkassuodatin pitää vaihtaa samalla koska vähänkin tukkoinen pönttö tekee vastapainetta pakopuolelle ja särkee uudenkin ahtimen. Sitten vielä vaatii jotain uudelleenohjelmointeja kun nuo vaihtaa ja vielä hankalia vaihdettavia muutenkin kun ovat niin ahtaasti. Onhan se jo useamman vuoden vanha, mutta olis tainnut halvemmalla päästä jos olis paaliin pistäny  :psp:
Tää 60-luvun tekniikka kuulostaa loppupeleissään ihan hyvältä kun tarkemmin ajattelee....

Mulla on 60-lukulaisessa ysäritekniikkaa jossa 2000-lukulaista ruiskunohjausta :drool: Ite kone on, ilman muotoilun yksityiskohtia esim kansissa ja imusarjaa, sama kone ku 60's puolivälistä eteenpäin ollu Ford Windsor -moottorisarjaan kuuluva 289 jota seurasi sama 302 mikä nyt on. Sarjan tais alottaa 260cid kasi, en muista oliko siinä vaan pienempi isku/poraus mutta tais olla vähän eri juttu vielä se ku nää kaks. :think:

Mut hyvää, helppoa ja halpaa tekniikkaa. :jees:

Ruisku on hyvä keksintö kyllä  :jepso: Huolettomampi kuin kaasari puhumattakaan polttoaineen kulutuksesta ja muusta. Katalysaattorin kanssakin on oppinut elämään, mitta siitä uudemmat juttut menee jo yli hilseen  :psp:

Pitkään noissa jenkkikoneissa pysyi lohkot ja muut asiat samoin, mutta mitä sitä toimivaa muuttamaan  :psycho: Toisaalta olihan Opelin CIH-koneetkin tuotannossa 30-vuotta aina tuonne 90-luvun puoleen väliin.
Make tea not love


IsoP

Quote from: Hepskukkuu on Mon 22.02.2016 13:12:40 (UTC+0200)
On nuo palaset aika kauan pyörineet tuolla koneessa.  :think:

Mistä heräsi tälläinen epäilys? Olisko sitten mahdollista se että ne olis jonkin aiemman vaurion purut jotka nyt vasta tulee pihalle?
Make tea not love

KH

Quote from: IsoP on Mon 22.02.2016 13:33:37 (UTC+0200)
Quote from: KH on Mon 22.02.2016 06:51:44 (UTC+0200)
Quote from: jta on Mon 22.02.2016 00:19:09 (UTC+0200)
Quote from: IsoP on Sun 21.02.2016 18:40:04 (UTC+0200)
Serkullakin on Passat ja on ollut levällään parisen kuukautta. Turbo hajos reilun 200tkm jälkeen ja sitten oli turbonmyyjä sanonut että hiukkassuodatin pitää vaihtaa samalla koska vähänkin tukkoinen pönttö tekee vastapainetta pakopuolelle ja särkee uudenkin ahtimen. Sitten vielä vaatii jotain uudelleenohjelmointeja kun nuo vaihtaa ja vielä hankalia vaihdettavia muutenkin kun ovat niin ahtaasti. Onhan se jo useamman vuoden vanha, mutta olis tainnut halvemmalla päästä jos olis paaliin pistäny  :psp:
Tää 60-luvun tekniikka kuulostaa loppupeleissään ihan hyvältä kun tarkemmin ajattelee....

Mulla on 60-lukulaisessa ysäritekniikkaa jossa 2000-lukulaista ruiskunohjausta :drool: Ite kone on, ilman muotoilun yksityiskohtia esim kansissa ja imusarjaa, sama kone ku 60's puolivälistä eteenpäin ollu Ford Windsor -moottorisarjaan kuuluva 289 jota seurasi sama 302 mikä nyt on. Sarjan tais alottaa 260cid kasi, en muista oliko siinä vaan pienempi isku/poraus mutta tais olla vähän eri juttu vielä se ku nää kaks. :think:

Mut hyvää, helppoa ja halpaa tekniikkaa. :jees:

Ruisku on hyvä keksintö kyllä  :jepso: Huolettomampi kuin kaasari puhumattakaan polttoaineen kulutuksesta ja muusta. Katalysaattorin kanssakin on oppinut elämään, mitta siitä uudemmat juttut menee jo yli hilseen  :psp:

Pitkään noissa jenkkikoneissa pysyi lohkot ja muut asiat samoin, mutta mitä sitä toimivaa muuttamaan  :psycho: Toisaalta olihan Opelin CIH-koneetkin tuotannossa 30-vuotta aina tuonne 90-luvun puoleen väliin.
No mitäpä sitä muuttamaan jos ne koneet on perustoiminnaltaan hyviä. Halvempia osia ja halvempia valmistaa vaan ku ovat samoja. '52 Buickin mittarinvaijeri meni heittämällä Letukan TH700 lootaan, samoten '83 Ford LTD:n AOD-laatikon mittarinvaijeri meni tökkäämäällä oman auton mittariin :jees:


Ruiskut on hyviä ku voi säätää miten haluaa, jokasella osa-alueella eikä vaan "mutulla" niinku kaasarilla on. Tosiaan muutenki huolettomampi ku kaasari, toki kaasarikonekki olis ihan jeespoks kuhan on kaikki kunnossa :jees:
Quote from: paavo on Mon 10.11.2014 15:54:29 (UTC+0200)
Maailma tuhoutuu omaan mahdottomuuteensa näiden idioottien ansiosta.

IsoP

Kaasari on ihan hyvä kun se on kunnossa. Toisaalta se epätoivon määrä kun yrität vanhaa Pierburgia saada toimimaan, se on jotain elämää suurempaa se epätoivo  :psp:
Make tea not love

KH

Tämä, olipa se kaasari mikä vaan. Kaveriksi vielä väljä jakaja ni on siinä työmaa vaikka kone olis todella hyvässä tikissä ::hihsmoke
Quote from: paavo on Mon 10.11.2014 15:54:29 (UTC+0200)
Maailma tuhoutuu omaan mahdottomuuteensa näiden idioottien ansiosta.

jta

Quote from: KH on Mon 22.02.2016 13:58:12 (UTC+0200)
Ruiskut on hyviä ku voi säätää miten haluaa, jokasella osa-alueella eikä vaan "mutulla" niinku kaasarilla on. Tosiaan muutenki huolettomampi ku kaasari, toki kaasarikonekki olis ihan jeespoks kuhan on kaikki kunnossa :jees:
Laajakaistalambaada avuksi niin kyllä kaasarinkin saa säädettyä aika hyväksi lähes koko alueelle (ei tarvi sitä mutu-tuntumaa) mutta vaatii vaan aika paljon perehtymistä että mikä suutin vaikuttaa mihinkin ja miten. Ruisku kaikessa monimutkaisuudessaan kuitenkin helpompi säädettävä.

Axtec-kaasari rikkinäisillä alipaineletkuilla  :drool: *Tähän se konekuskin arkea video*

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview