News:

Apachefoorumi Twitterissä:
https://twitter.com/apachefoorumi

Main Menu

Tiedepalsta

Started by Señorita iCola, Fri 23.09.2011 10:33:38 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lexa

"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

nyyyps

Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Dimmu Burger

Itse asiassa Einstein selitti tuon icsun ongelman aika hassusti.

Oletetaan että on valonsäde A ja henkilö LI. Vaikka LI liikkuu 100 000km/h ja joku pyyhkäsee figgarilla icsun takaa, valo ei ohita icolaa 200 000km/h vaan icola huomaa mittalaitteistaan että valo liikkuu silti 300 000km/h niinkun sen kuuluu. Eli valonnopeus on vaan katsojasta kiinni. Periaatteessa 80km/h ajava autoilijakin liikkuu ajassa eteenpäin mutta ero on niin pieni ettei sitä huomaa.

Tuossa:

http://www.youtube.com/watch?v=V7vpw4AH8QQ
Kauniit naishenkilöt, ottakaa yhteyttä yksityisviestitse.

Hyvä suunnistaja ei eksy. Jos ei tiedä missä ollaan, mennään kotiin.

Njof njof :psp:

jem

Quote from: Dimmu Burger on Fri 23.09.2011 16:25:05 (UTC+0300)
Itse asiassa Einstein selitti tuon icsun ongelman aika hassusti.

Oletetaan että on valonsäde A ja henkilö LI. Vaikka LI liikkuu 100 000km/h ja joku pyyhkäsee figgarilla icsun takaa, valo ei ohita icolaa 200 000km/h vaan icola huomaa mittalaitteistaan että valo liikkuu silti 300 000km/h niinkun sen kuuluu. Eli valonnopeus on vaan katsojasta kiinni. Periaatteessa 80km/h ajava autoilijakin liikkuu ajassa eteenpäin mutta ero on niin pieni ettei sitä huomaa.

jep, ajettuaan 80 kilsaa se on tunnin päässä tulevaisuudessa.  :psp:

Señorita iCola

Quote from: Kastori on Fri 23.09.2011 13:09:35 (UTC+0300)
ei sillä mihinkään tulevaisuuteen päästä vaan sillä päästään samaan aikaan.. kun nopeus ylittää valonnopeuden niin aika pysähtyy eli kun lähet täältä niin olet alfa centaurissa hetken päästä lähtöpaikasta katsoen.. tosin suhteellisestihan lähtöpaikassa aika kuluu sinun poistuttua sieltä mutta sinulle se ei kulu joten takaisin tullessa tulet "tulevaisuuteen" joka ei kuitenkaan ole tulevaisuutta vaan nykyisyyttä esmes jos käyt autolla maitokaupassa niin palaatko kotiintullessa tulevaisuuteen..  :umn:


eikö hetkinen.. olen avaruusaluksessa jolle ympäröivä aika on pysähtynyt eli ulkoapäin katsoen olen hetkessä perillä mutta minulle matka voi kestää vuosiakin.. aivan niin... kyllä..
Tottakai se aika kuluu sielläkin mistä lähden harppaamaan yli valon nopeutta, mutta kun pysähdyn hetken päästä niin näen itseni vielä seisomassa paikallaan siellä mistä tulin  :umn:
Sitä en tiedä että olenko tuossa kohtaa sitten jakaantunut menneisyyden ja tulevaisuuden minäksi, järkeenkäypää olisi molemmat vaihtoehdot koska valohan tuo silmiimme aina menneen  :umn: Ja kukaan teistä ei voi todistaa että olen väärässä  :psp:
Menestykseen on kaksi sääntöä:
1. Älä koskaan paljasta kaikkea.


jem

loiki niin vauhdikkaasti ku haluat, silti et pysty sanomaan ittelles käsipäivää, aivan sama yritäkkö tulevaisuudessa vai menneisyydessä.  :psp:

Señorita iCola

Et voi tietää, nyky fysiikanlakien mukaan kun ei ole olemassa valoa nopeampaa nopeutta, jos kerta se on mahdollista niin sittenhän voi olla mahdollista juuri sille tulevaisuuden itselleen käsipäivän sanominen, menee niin moni oletettu asia vituiksi sen jälkeen jos valonnopeuskin menee  :psp:
Menestykseen on kaksi sääntöä:
1. Älä koskaan paljasta kaikkea.

jem


Señorita iCola

Menestykseen on kaksi sääntöä:
1. Älä koskaan paljasta kaikkea.

Handuusi

Quote from: Lady iCola on Fri 23.09.2011 17:18:51 (UTC+0300)
Et voi tietää, nyky fysiikanlakien mukaan kun ei ole olemassa valoa nopeampaa nopeutta, jos kerta se on mahdollista niin sittenhän voi olla mahdollista juuri sille tulevaisuuden itselleen käsipäivän sanominen, menee niin moni oletettu asia vituiksi sen jälkeen jos valonnopeuskin menee  :psp:

About kaikki.
Before you can see the light, you must die.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview