News:

Apachefoorumi.net
Admin tarjoaisi kävijöille kahvit, mutta huomasi ettei serveri tykkää nesteistä.

Main Menu

Turvavyö faktaa.(valistusta;-)

Started by heguli.tre, Fri 09.10.2009 06:52:17 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lexa

Quote from: LexA on Fri 09.10.2009 08:33:45 (UTC+0300)
Quote from: heguli.tre on Fri 09.10.2009 08:32:01 (UTC+0300)
-Jep, mulla on yksi tuttu taksikuski, jota olen joskus kuskannut. Heh, siinä vasta on jääräpäinen herra. No, niillähän ei ole itsellään turvavyö pakkoa, ja näin ollen ei millään meinannut laittaa vyötä kiinni...
On niillä ihan sama turvavyöpakko kun muillakin. Jokaisessa autossa jossa on turvavyö,sitä on käytettävä auton liikkuessa.
Tai siis - korjataas tätä vähän. Poka kyydissä taksikuski saa omaan henkilöturvallisuuteensa vedoten ajaa ilman vyötäkin.
Mutta muuten siis kuskeilla ei ole mitään erivapauksia. Vyötä on käytettävä aina kun autossa ei ole asiakasta tai ajaa koulukuljetusta.
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

heguli.tre

Quote from: LexA on Fri 09.10.2009 08:33:45 (UTC+0300)
Quote from: heguli.tre on Fri 09.10.2009 08:32:01 (UTC+0300)
-Jep, mulla on yksi tuttu taksikuski, jota olen joskus kuskannut. Heh, siinä vasta on jääräpäinen herra. No, niillähän ei ole itsellään turvavyö pakkoa, ja näin ollen ei millään meinannut laittaa vyötä kiinni...
On niillä ihan sama turvavyöpakko kun muillakin. Jokaisessa autossa jossa on turvavyö,sitä on käytettävä auton liikkuessa.
-Ei ole, tai sitten laki on muuttunut ihan hiljattain.. Matkustajilla on kyllä... Ootas katson jostain hieman tietoa.. No, niin, osittainen käyttöpakko on heillä. Oikein muistin.. :think:
http://www.rahtarit.fi/turvavyon_kaytto.html
-two beer, or not two beer..........

Atomisaattori

Ei liiku meilläkään auto ennenkuin on kaikilla vyöt kiinni. Muksuille takapenkillä se nyt on jo automaatio.

"Good judgment comes from experience. Experience comes from bad judgment." - Jim Horning
Älä koskaan väittele idiootin kanssa. Hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa sinut kokemuksellaan.
"Trying is the first step toward failure." - Homer Simpson

Memme

Mun tietääkseni nykyisin taxikuskinkin on pakko pitää turvavyö kiinni :think:

Meillä oli entisellä asuinpaikkakunnalla 2 taxikuskia naapureina.
Nykyisin ne ottaa kyytiin tuosta kylältä ja heittää meidät kotiin (tai kaupalle) ilmaiseksi (kun ovat tulossa samaan suuntaan kuin mekin). Kysyin kerran että "miten se nykyisin on, pitääkö kuskikin turvavyötä vai ei"? Sanoi että kyllä se on pakollista nykyisin..
En sitten tiedä miten nuo liittojen jutut eri paikkakunnilla on..

nahkaparturi

Mie olen aina vähän ihmetellyt tuota turvavyön käytön vaikeutta. Onko sitä immeiset muka niin herkkänahkaisia, että se vyö hiertää turhan ilkeästi vai mikä... Ihe sitä käyttää kun poistun autosta paljon mielummin oven kuin tuulilasin kautta.
So, you found out you're not a business man after all.
Just a man.
An ancient race.

All the love in all the world
Is not enough to save my soul tonight
-Lemmy


Kastori

itekkun ajelen tahi kyytissä istun niin vyö kyllä menee aina päälle mutta sitten on taksimatkat joissa tuntuu aina jäävän sidontaliina irti..  :blink:

Memme

Mulla se vyö menee ihan automaattisesti päälle. Muuten tulee sellainen tunne että "jotain puuttuu"  :jees:
Vyö on turvallinen vain pienissä nopeuksissa (esim. törmäysvauhti on 20-30km/h). Jos vyö ei olis päällä niin siinä iskee helposti päänsä esim. tuulilasiin tai rattiin  :jees:

Kastori

milläs tavalla vyö ei ole turvallinen kovemmissa vauhdeissa.. :think:

kenny

Kyl itse olen aina turvavyötä käyttänyt  :jepso:  Siihen on jo muksuna opetettu.
Nykyisessä autossa alkaa kojetaulussa vilkkuminen ja piipitys, jos on vyöt auki ja auto liikkuu   :jees:
Takapenkissä ei taida olla painekytkintä tuolle varoitukselle :think:  En ole testannut

PajakkiVasseli.com

Quote from: Kastori on Fri 09.10.2009 09:39:50 (UTC+0300)
milläs tavalla vyö ei ole turvallinen kovemmissa vauhdeissa.. :think:
Siksi kun siitä ei ole mitään hyötyä kovissa vauhdeissa,sama kuolla niin ei tarvitse kitua.  :psp:
Quote from: Hepskukkuu on Sat 12.04.2014 01:22:03 (UTC+0300)
Foorumi on kuin sima, kaikki käy osa on rusinoita ja passeli on vahingossa sekaan eksynyt luumu.... :think: :psp:

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview