Selvinpäin kiekkokatsomossa??? NOT

Started by bone, Tue 01.04.2008 11:14:09 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bone

http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?sivu=uutiset&id=8184

Että näin, eli jos juot oluen enne kiekkopeliä ei asiaa halliin. ellet omista kalliita lippua... näin meillä, porvarit asialla... eipä tarvii enää kattoo kiekkookaan...
Onko amerikka taivas, onko jumala siellä. Onko persoonallisuus oman menestyksen tiellä. maaseutuvaipunut kyyneliin sillä jumala on muuttanut kaupunkiin.

Thrash

EI JUMALAUTA. Tuton finaalien jälkeen loppuu sitte jääkiekon kattominen :kerpele:

bone

Laitetaan ny viimesin blogi merkintä tännekkin....


31. maaliskuuta 2008
Rahalla saa ja hevosella pääsee, mikäli on varaa hevoseen.

Näin on nyt myös urheilupuolella. Jatkoaika uutisoi uudesta asetuksesta, jonka mukaan jäähalleihin asetetaan promille rajat, kuten porvarihallituksen linjaan kuuluu, rahalla saa. Tällä kertaa, varakkaat saavat olla enemmän humalassa kuin tavalliset kaduntallaajat.

"Kalleimpien lippujen haltijoilta sekä aitiovierailta sallitaan muita korkeampi veren alkoholipitoisuus." Eli sinä jolla on varaa ostaa nuo kalliimmat liput, jotka jokainen jääkiekkofani haluaa, saat olla humaltuneena. Ymmärrän täysin sosiaali ja terveysministeriön huolen mm. lasten turvallisuudesta kiekkokatsomossa mutta eikö tätä olisi voinu toteuttaa tasa-arvoisesti? Esim. muutama katsomon lohko varattuna non-alcoholic katsojille? Vaihtoehtoisesti olisi voitu luoda asetus, jonka mukaan hallissa pitää olla järjestetty tietty osa katsomokapasiteetista nollatoleranssille. Esim. 50% seisomapaikoista ja 50% istumapaikoista. Näin olisi saatu kaikki katsojat tasa-arvoiseen asemaan, lompakkoon katsomatta. "VIP-tiloissa ja aitioissa alkoholia saa tarjoilla jatkossakin, mutta peruskuluttaja joutuu tyytymään alkoholittomaan olueen sekä alkoholittomaan viiniin."


"Yleisesti tutkittu asia on, että rahvaan käytös on aggressiivisempaa kuin VIP-tiloissa jääkiekkoa seuraavien" -Henna-Minea Huttunen sosiaali- ja terveys ministeriö. Onkohan tässä nyt edes tutkittu ja jos, niin mitä? Eli kun jääkiekko katsomoon mahtuu esim. 10 000 katsojaa, joista 100 on saanut käsinsä vip-aitioon liput ja 1000 on ostanut nuo kaalliin kategorian liput. Onko siis ihme, 8900 ihmisen joukkoon mahtuu enemmän vahvasti humaltuneita kuin tuon 1100 joukkoon?

"Erityisen suuria ongelmia on viime aikoina aiheutunut seisomakatsomoista. Jatkossa seisomakatsomoissa on käytössä nollatoleranssi, eli päihtyneitä seisomakatsomolipun haltijoita ei päästetä lainkaan jäähalliin." Tohdin epäillä, että tässä ei ole otettu sitä tosiseikkaa huomioon, että seisomakatsomoon päätyy usein myös ne kalliiden paikkojen liput omaavat henkilöt, jotka ovat vahvasti päihtyneet ja haluavat "myrskyn silmään" eli tunnelman keskipisteeseen. Itse olen, useaan kertaan, lunastanut seisomakatsomosta vahvasti humaltuneelta fanilta lipun paremmille paikoille, muutamala eurolla, koska VIP-fani on halunnut tunnelmalliseen fanikatsomoon. Nyt kun puhallutus tapahtuu halliin saavuttaessa, ne humalaiset joilla on rahvaan lippu jäävät ulos kun porvarilipun omaavat pääsevät sisään. Onpahan humalaisille porvareille enemmän tilaa seisomakatsomossa.


Kaiken hyvän lisäksi, alkoholi on kiekkoseuroille suuri tulonlähde, kun se nyt säädöksillä rajoitetaan/poistetaan on kiekkoseurojen talous koetuksella. Parhaimmassa tapauksessa SM-liigan palkkataso laskee ja huippupelaajat siirtyvät ulkomaille. Jolloin Suomalainen huippu-urheilu on jälleen askeleen jäljessä.
Onko amerikka taivas, onko jumala siellä. Onko persoonallisuus oman menestyksen tiellä. maaseutuvaipunut kyyneliin sillä jumala on muuttanut kaupunkiin.

Thrash

Hyvä merkintä. Onko porvareilla mitään oikeata perustelua tälle menettelylle?

bone

Quote from: Thrash on Tue 01.04.2008 11:42:33 (UTC+0300)
Hyvä merkintä. Onko porvareilla mitään oikeata perustelua tälle menettelylle?

Ehä tuo käyttämäni porvari käsete on "hiukan" kärjistetty. mutta siis tuo on viellä niin tuore juttu että ei ole oikein mitään infoa missään. ajattelin tässä lähettää asiasta ministeriöön kyselyä niin sa anähdä mitä vastaavat. onhan se totta että seisomokatsomossa useimmiten on meteliä, se että johtuuko humalasta on eri juttu,, saataahaan sitä pukuherrat kuvitella että ei kukaan kehtaa paitaansa riisua ja huutaa selvinpäin, mutta kyllä proletariaatti kehtaa :psp:
Onko amerikka taivas, onko jumala siellä. Onko persoonallisuus oman menestyksen tiellä. maaseutuvaipunut kyyneliin sillä jumala on muuttanut kaupunkiin.


koppis

ei vaikuta minun elämään mitenkään, koskaan en ole käynyt yhtään pelä kattomassa, enkä mene :drag:
Positiivisuus ei ole perseestä, perse on positiivista.

Thrash

Mä meen tänäänkin kattoon TuTo - Hokki. Mahdollisesti selvinpäin koska mopolla liikenteessä :blink:

Hanzuu

Quote from: Thrash on Tue 01.04.2008 14:56:09 (UTC+0300)
Mä meen tänäänkin kattoon TuTo - Hokki. Mahdollisesti selvinpäin koska mopolla liikenteessä :blink:
Ei siinä taida paljon katsottavaa olla  :sorry: Meidän pojat tulee sinne häviämään....
Kun olen hyvä, olen tosi hyvä. Mutta kun olen paha, olen tosi mahtava!

Lexa

Kukahan noita puhalutuksia tekee. :think: Poliisiko?

Eihän oikeasti kenelläkään ole oikeutta puhalluttaa väkisin, tähän asti ei edes poliisilla... :kahvi:
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

Lexa

"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview