News:

Apachefoorumi.net
Admin tarjoaisi kävijöille kahvit, mutta huomasi ettei serveri tykkää nesteistä.

Main Menu

IsoP:n yleinenminkälierakentelutriidi.

Started by IsoP, Wed 23.03.2016 16:54:10 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

IsoP

Quote from: NaiNeN on Fri 07.04.2017 01:19:15 (UTC+0300)
Quote from: IsoP on Wed 05.04.2017 17:09:57 (UTC+0300)
Kyllä se kohta pitää ottaa liikenteeseen taas  :bounce:

Tai sitte on pakko kun omppuun ei oo kesätossuja  :psp:

Ei se ole olennaista  :psp: Ei siihen kyllä taida erityisen hyvää sarjaa olla olemassa, ellei jonkin sekasarjan laittais alle. Tai osta niitä yksiä vanteita jotka kai edelleen tuolla on ja niissä taisi olla hyvät gummitkin. Sitä mikä velipojan vaimon jostain autosta jäi. Ja talvirenkaista saa loput nastat pois vähän raskaammalla kaasujalalla  :psp: Jos ihan uudet talvitossut ensitalveksi hankkis, kun nastat vähenee ja ikää reilusti enemmän kuin talvirenkaalle suositellaan :psycho:

Ja pitää Omppukin ottaa työnalle kesällä sikäli kun ehtii. Alumiiniset Vectran venakopat on varattu. Itseasiassa koko moottori apulaitteineen, mutta pitää käydä itse irrottamassa. Venttiiliohjurin kumit pitää uusia ja muutenkin kattoa samalla että kannet on on OK ja jakopään hilut uusia. Öljyt vois lootaan ja perään vaihtaa ja ulkokuorta ehostaa ja pari pikku sähkövikaa ja parantaa äänentoistoa ja ja ja ja... Syksyllä todetaan että kukaan ei ehtiny mitään tekemään  :psp:
Make tea not love

IsoP

Leima tuli huomautuksitta vaikka en tehny muuta kun pesin lasit ennen katsastusta   :psycho: Toki mainitsi se että ajovalojen umpiot alkaa olla himmeät ja ilmeisesti paineensäädin tihkuu aavistuksen bensaa. Pitää loppuviikosta tutkia se bensavuoto ja tehdä muutama muu juttu niin eiköhän se kesän mene  :jepso:

Huvitti kun katsastusmies totes että näitä ei kyllä käy heillä kuin korkeintaan pari kappaletta vuoteen. Piti todeta että se toinen on velipojan, mutta se ei vielä ole tälle kesää leimannu omaansa  :psp:
Make tea not love

paavo



IsoP

Voivoivoivoivoi. Käyntihäiriö iski Senuun. Itseasiassa varmaan kaksikin. Eka sammu liiemmin varottelematta eikä käynnistynyt. Sain sen käymään sitten, mutta jäi hämäränpeittoon mikä se vika oli  ::osmoke Voi olla että oli muinainen varashälytin jonka saneerasin kokonaan pois ja korjailin johdotukset. En tiedä. Outo vika jokatapauksessa. Enen sitä ehtin kokeilla mm. toista virranjakajaa, puolaa, ECUa, yms ja mitata bensanpaineet. Missään niissä ei vika ollu.

Nyt sitten kun se on selätetty niin tiputtaa 1 ja välillä 2 sylinteriä pois. Sytkäpuolella vika ei luultavasti ole, mutta olisko joku ruiskun johtojen liitos tai ECU. Tutkimuksen on kesken. Jännä vika sikäli että käy nätisti 3000rpm paremmalla puolella ja vetää hyvin. Sen alle köhii. Työt vain haittaa harrastuksia niin ei ole ehtinut tutkia vielä kaikki vaihtoehtoja.

Pitää varmaan suihkuille menevät johdotkin mitata jos ei muuten löydy syyllistä. Tuli ostettua vähän parempi yleismittari halpisten lisäksi niin siinä on mm. min/max arvojen tallennus niin jos pistäis johtoon vastusta mittaamaan ja heiluttelis niin näkis onko siellä ongelmia. Samalla tuli tilattua pitkät mittajohdot, erilaisia mittauskärkiä yms niin on kiva mittailla autojuttuja ja muutakin  :jepso:

Tällänen mittari:
https://www.reichelt.de/Multimeter-digital/AMP-AM-530/3/index.html?ACTION=3&GROUPID=4058&ARTICLE=148803&OFFSET=16&SID=11Vpiuc6wQATMAAGIwDAM22f0ae8fc79fd72cc85b460b7989c5d2&LANGUAGE=EN
Make tea not love


paavo


IsoP

Make tea not love

IsoP

Senatorin diagnoosikin etenee  :jepso: Hall-anturi oli toisessa jakajassa sökö ja toisessa oli anturin johto hangannut itsensä rikki siihen peltikiiekkoon jota halli lukee. Sen korjas niin johan alko toimimaan paremmin. Tosin pätki edelleen sen jälkeen jonkin verran pienillä kierroksilla. CIHhi on joskus nirso tulpille ja vaihdoin uudet Boschit NGK:hon niin loppu viimeinenkin köhiminen. Tai no ei se paljon ajettu maamoottori nyt ikinä ihan tasaisesti käy etteikö edes joskus jähän jotain olis, mutta kuulostaa taas siltä miltä pitääkin  :jepso:




HALL-anturiahan ei uutena tuohon jakajaan saa edes piraattiosana varaosakaupoista. No sain yhdeltä harrastajalta sopurahalla tuliterän Boschin kokonaisen jakajan kansineen, pyörijöineen ja alipainesäätimineen sun muineen  ::lsmoke Jos sillä sen 35 vuotta taas pääsis eteenpäin  :psycho:



Pakoputki on ollut vähän kehitysversio niin jos sitäkin tänään laittelis. Joku vaimentaja putkessä tekis terää, kun tuossa 2500-2800rpm välillä kun iskee renesanssi niin meteli sitä luokkaa että kävelijät hyppii metsään karkuun  :psp:
Make tea not love

paavo


IsoP

Kerrankin tyylikäs koru, mikähän tuossa muotoilussa tekee sen ::lsmoke

No toisaalta NNN osti itse viimekesänä koristeeksi Kipparin (Opel Kapitän siis) radion peitelevyn  :psycho: En ihan varma ole minkä mallin tai ikäluokan Kipparista se on, mutta sitä aikaa kuin tuollasetkin tehtiin tyylikkäiksi. Hiton jämäkkää sinkkipainevalua tms ja kromaus pinnassa  :jepso:
Make tea not love

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview