News:

Apachefoorumi.net
Kuin kupillinen tuoretta spermaa.. etova, lämmin ja täynnä elämää.. 

Main Menu

Nelikot

Started by cof, Mon 02.02.2009 12:42:46 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cof

Oi mahtava Apachen viisas ja kaikkitietävä väki,kuulkaa asiani.  :notworthy:

Auton vaihto olisi edessä ja olen kiinnostunut nyt Audi 100/A6 quattro mallista.
nyt kysyisinkin että onko ko. malli miten vikainen/hyvä ajaa/jnejne...
Kuulemani mukaan 2.6 V6 ei olisi kannattava laitos,vikaa kuulemma perhanasti.
Pienemmällä koneella jos on niin auto ei jaksa kulkea. (kuulemma)
Elikkäs jos on tietoa,kokemusta tai muuta autoon liittyvää asiaa niin olisin kiitollinen kuulla muiden mielipiteitä.


Atomisaattori

http://www.hs.fi/autot/vikasarja/

100/A6 (1990-1997)
Vuonna 1994 muutettiin ainoastaan Audi 100:n mallinimi A6:ksi. Uusi A6 malli tuli vuonna 1997.

Moottoriviat:
Moottorin öljyvuotoja.
Venttiilikopan tiiviste vuotaa.
Sylinterikannen tiivistevikoja.
Öljypumppuvikoja.
Käynnistysvaikeuksia ilmenee. Suuttimet voivat olla tukossa.
Käyntihäiriöitä. Syynä voi olla sytytysjohtimien hapettuminen tai tulpanhatuissa olevien häiriönpoistimien läpilyönti.
Jakohihnan vaihto on varmistettava, myös kiristinrulla on vaihdettava jakohihnan vaihdon yhteydessä. Jakohihnavauriot ovat olleet tielle jäämisen syynä.
Diesel-mallissa ruiskutuspumppuvikoja.
Vesipumppuvuotoja.
Laturivikoja. Kiinnityskohta on murtunut. Kytkentää on muutettu 1992 ja koko laturin rakenne on muutettu 1993.
Jäähdyttimen puhaltimen lämpökytkin voi olla rikki.

Vaihteiston ja voimansiirron viat:
Automaattivaihteisessa mallissa vetopyörästön laakereiden kuluma johtaa vaihteiston vaihtoon. Muutenkin automaattivaihteistossa on ongelmia, jos ajossa on käytetty vain E-asentoa. Automaattivaihteisto on tällöin ylikuormittunut.
Vaihteiston laakerivikoja. Vaihteistosta kuuluva kohina johtuu pääakselin laakereiden kulumisesta.
Quattro-malleissa esiintyy vetopyörästön tiivistevuotoja ja takavetonivelien suojuskumit ovat rikki.
Vetonivelien kumisuojukset rikkoutuvat. Tästä syystä vetonivelet voivat olla rikki.
Takapyöränlaakerivikoja.

Jarruviat:
Jarruletkut ovat murtuneet ja jarruputket ruostuneet.
Jarrulevyt ruostuvat ja säröilevät.
Takalevyjarrut juuttuvat ja toimivat epätasaisesti.
Jarrupääsylinterin vuotoja.
Käsijarru vanhemmissa malleissa iän myötä tehoton.

Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat:
Ohjaustehostin saattaa olla lopussa. Se pitää ääntä ennen kuin sen joutuu uusimaan. Tarkista, että ohjaustehostimessa on käytetty Audin omaa vihreää nestettä. Ohjaustehostimen rakennetta parannettu 1992.
Ohjausvaihteeseen voi olla vuotanut ohjaustehostimen nestettä. Tarkista puristelemalla ohjausvaihteen suojuskumeja, ettei niiden sisälle ole vuotanut nestettä.
Raidetangon päissä on väljää.
Etupään apurungon kumihelat kuluneet. Vika ilmenee ajossa huonona suuntavakavuutena.

Sähköviat ja valoviat:
Ajovaloihin kondensoituu kosteutta. Tästä syystä vanhemmissa autoissa voivat ajovalojen heijastimet olla huonossa kunnossa.
Lämmityslaitteen kennovuotoja.
Kojelaudan mittarivalaistusvikoja.

Pakoputkistoviat:
Happianturivikoja. Katalysaattori saattaa rämistä kylmänä.Pakoputkiston tiivistevuotoja.

Ruosteviat:
Kestää hyvin ruostumista vastaan. Täyssinkitty kori vuosimallista 1986 lähtien. Kynnyskoteloissa ja lokasuojien reunoissa ensimmäiseksi ruostetta.

Sekalaiset viat:
Jos polttoainesäiliössä oleva polttoainepumppu pitää ääntä, varaudu ennen pitkää pumpun vaihtoon.
Polttoaineputkistovuotoja.
Jäykät tai juuttuvat ovet.

Tuommoista listaa löytyi nopeasti. Henk.koht. kokemusta tuosta autosta ei ole  :jees:

"Good judgment comes from experience. Experience comes from bad judgment." - Jim Horning
Älä koskaan väittele idiootin kanssa. Hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa sinut kokemuksellaan.
"Trying is the first step toward failure." - Homer Simpson

D-ude

"Kassoha sie. Tää asja on näi. Jos sie lähet juoksemaa, nii sie saat juossa Pohjalahel saakka. Kyl hää tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt paikollais etkä lähe hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen kansaa sammaa monttuu. Se on tään puolustussovan ratekia."

nyyyps

Ja sitten tuosta vikalistasta melko moni on muutenkin maailmassa kuluvaa osaa, jonka melkein joka autossa joutuu jossain vaiheessa vaihtamaan/korjaamaan.

Esmes öljyvuotojahan harvemmin ikää myöten jättää autoon tulematta, ja liittimet hapettu samalla lailla, mutta missä ajassa ja missä määrin mihinkin autoon.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

paavo

Mulla oli suht tuore -83 mallinen, ei ollut mitenkään laadukas esitys :nope:
Se oli silloin 3-4 vuotta vanha, 136 heppanen CD


D-ude

"Kassoha sie. Tää asja on näi. Jos sie lähet juoksemaa, nii sie saat juossa Pohjalahel saakka. Kyl hää tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt paikollais etkä lähe hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen kansaa sammaa monttuu. Se on tään puolustussovan ratekia."

paavo


D-ude

"Kassoha sie. Tää asja on näi. Jos sie lähet juoksemaa, nii sie saat juossa Pohjalahel saakka. Kyl hää tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt paikollais etkä lähe hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen kansaa sammaa monttuu. Se on tään puolustussovan ratekia."

IsoPahaJolppi

#8
 :think: Jos minulle joku tarjoaisi audia, niin jättäisin väliin...
Samassa hirvijahtiporukassa on mies, joka ammatikseen pitää korjaamoa, ja se on käytännössä hylännyt vähänkin uudempien v.a.g:n tuotteiden huoltamisen, ( sekä volsut että audit) öljynvaihtoja lukuunottamatta.

- Osat on kalliita, ja monesti vaativat jotain erikoistyökaluja, että vaihtotyöt onnistuvat.

Yksi hyvä esimerkki on esim. vähän uudemmissa audeissa / volkkareissa on 4 kpl. ylä-/ alapalloniveliä / pyörä. Siis jokaisella tukivarrella omansa.
Jos yksi menee väljäksi, niin käytännössä kaikki on vaihdettava kerralla.
Tarvitsee erikoistyökalun onnistuakseen kohtuullisessa ajassa.
Ja tietenkin pyöräkulmat menee joka kerta uudelleen säädettäviksi...
Ja niitä saa olla vaihtamassa muutaman vuoden välein.

Että vaikka mun voortissanikaan ei ole kehumista, niin siltikin ajelen mieluummin sillä kun audilla....
Siihenkin vaihdettiin jo nyt alkuperäiset alatukivarret pois, tämänvuoden katsastukseen, (14 vuotta ja ~250 000 km)

Sama kaveri kehui japanialaisia riisikippoja helpoiksi huoltaa, ja kestäviksi käyttää.
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

paavo

Transportteria ei ottanut joka paja korjattavaksi :jees:
Itse tein kaiken muun, paitsi jakopään, siihenkin korjaamon setä käytti iltatöinään keikkaa heittävää VAG asentajaa ::hihsmoke

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview