Mopo keskustelua

Started by koppis, Thu 06.08.2009 07:55:48 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Örtzi

Onhan noita askarreltu. Mulla on suunnitelmissa laittaa vanhaan Tunturi Breakkiin 110 kuutioisen crossipyörän kone..  ::hihsmoke
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.


=Juku=

Quote from: Örtziksi takas on Wed 26.12.2012 15:51:32 (UTC+0200)
Onhan noita askarreltu. Mulla on suunnitelmissa laittaa vanhaan Tunturi Breakkiin 110 kuutioisen crossipyörän kone..  ::hihsmoke
Sitten pikkupöhnässä kylälle näyttämään kuinka kulkee  ::hihsmoke

Me first (rules of traffic)


PajakkiVasseli.com

Mulla on ollut kaksi mopoa jotka kulki tutkaan 89 km/h.Toinen oli pv jossa 60cc pytty,tehoputki ja kaasari.Toinen oli rx 50 aprilia. :psp:
Quote from: Hepskukkuu on Sat 12.04.2014 01:22:03 (UTC+0300)
Foorumi on kuin sima, kaikki käy osa on rusinoita ja passeli on vahingossa sekaan eksynyt luumu.... :think: :psp:

jta

Mökkimopona oli 80cc 4 heppanen puchin kone vakio kaasarilla (tuon koneen omalla kaasarilla), speedwaypyörän pöntöllä ja harvemmilla välityksillä auton mittarilla mitattuna 95km/h eli oisko todellinen aika lähellä tuota 89km/h. Ja tuo solifer exportin rungossa. Oli aika villi ajettava kun runko ei oikein oo suunniteltu noille vauhdeille. Jarrujakaan tuossa ollu kuin nimeksi minkä takia joskus mentiinkin pöpelikköön ja vauhdilla. Silloin oli paljon vauhtia ja vähän älyä. Nykyisellään ole kuin vähän vauhtia ja älyä edelleen yhtä vähän.


Örtzi

Mulla Breakki parhaimmillaan kulki kai joku 135, viilatulla 75 cc läppäventtiilipytyllä, 24 mikunin kaasarilla ja ccm:n tehoputkella, välitykset vaihdettu tappiin, olisko ollu 13 edessä ja 28 takaratas..  :think: Kaverilla oli 343 Volvo, 1.4 tuo kulki sen 135-140, ei saanu mua kiinni.  :psycho:
Nykyään uskaltais tuollaisella edes ajaa noin lujaa. Mulla oli tuohon laitettu supersportin etuputket, hiukan pidennettiin keulaa noin. 20 senttiä pidemmät kuin alkuperäiset. Ja ajo-ominaisuudet senkun paranee..  :psp:
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.


PajakkiVasseli.com

Joo en mie ymmärrä miten noilla on uskaltanut ajaa noin saatanan kovaa.Toissa syksyllä ajoin mummolassa rankasti modatulla pv:llä missä oli suzuki rm porattu 125cc kaksitahtikone.Ei jumalauta että oli pelottava laite. :psycho:
Quote from: Hepskukkuu on Sat 12.04.2014 01:22:03 (UTC+0300)
Foorumi on kuin sima, kaikki käy osa on rusinoita ja passeli on vahingossa sekaan eksynyt luumu.... :think: :psp:

Örtzi

-78 ilmajäähdytteisessä Rm Suzukissa oli jo vakiona 32 heppaa..  :psycho:
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.


PajakkiVasseli.com

Mie oon ajanu 80 luvun alun piikkisellä rm:llä.Ei tuossa tainnut olla edessäkään vielä levyjarruja.Aivan kauhea ajaa uraisessa kovassa maastossa.Melko mukavasti paukkua koneessa,mutta ajo-omituisuudet oli melko erikoiset. :psycho:
Quote from: Hepskukkuu on Sat 12.04.2014 01:22:03 (UTC+0300)
Foorumi on kuin sima, kaikki käy osa on rusinoita ja passeli on vahingossa sekaan eksynyt luumu.... :think: :psp:

Örtzi

Mä muuten muistin väärin, 26.5 heppaa tossa -78 mallissa oli vakiona, mulla oli omassa kantta laskettu yms. ja se noin 32 heppaa. Juu, rumpujarru, jousitus aivan kamala painopiste korkealla jne. Oli aika mielenkiintoinen peli ajella..  :psp:
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.


Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview