Valot vilkkuu

Started by peter, Fri 20.10.2006 09:14:14 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

L D

#10

Edittiä: Tarkemmin miettien unohdetaan tämä postaus
"Nuorena kasvatuslaitokseen ja vanhana katkaisuhoitoon"

D-ude

Quote from: peter on Fri 20.10.2006 12:45:08 (UTC+0300)
Quote from: L D on Fri 20.10.2006 12:36:56 (UTC+0300)
Quote from: peter on Fri 20.10.2006 09:14:14 (UTC+0300)
Mulla ois ongelma tuon meidän vanhuksen kanssa. Siinä nimittäin vilkkuu valot koko ajan. Ajovalot, perävalot sekä sisävalot.
Kaikki valot vittuilee samaan aikaan kokoajan vai vasta kun ne laittaa päälle? Eli esim. syttyykö sisävalo itsestään vilkkumaan vaan tarviiko aukaista oven/kääntää kytkimestä?  :think:

Quote from: peter on Fri 20.10.2006 09:14:14 (UTC+0300)
Mittasin sitten yleismittarilla akunnavoista jännitteen, kun auto oli käynnissä. 14,2-15,2V
Ei kai sen noin paljon pidä heittää? Laturi paskana vai mistä johtuu?  :think:
Laturi ainakin toimii... Lähtisin etsimään vikaa valojen kytkimestä ( Eikun ei kai sisävalo kierrä sitä kautta?) tai mikä se jakaakaan valoihin virtaa ja niiden kosketus häriötä. Saattaa jossain räpsiä  :think:
Valot alkaa välkkymään, kun auton käynnistää. Maadoitukset tarkistin.
Siis valot välkkyy kun ne laittaa päälle. Eihän niitä muuten näe...  ::hihsmoke

Hmm.. jonninverran sähön kanssa leikkineenä voin kokoemuksesta senverran sanoa, että vaika jännite tuleekin tasaisesti niin huono maadoitus riittää aiheuttamaan nuo vaivat. siis lamppuun tulee n.14v mutta maadoitus on huono-> ei synny tarvittavaa jännite eroa lamppuun.. :serlokki:
"Kassoha sie. Tää asja on näi. Jos sie lähet juoksemaa, nii sie saat juossa Pohjalahel saakka. Kyl hää tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt paikollais etkä lähe hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen kansaa sammaa monttuu. Se on tään puolustussovan ratekia."

peter

Quote from: örtzi on Fri 20.10.2006 12:50:12 (UTC+0300)
mikäs auto on kyseessä? Itse veikkaisin valokytkimen kosketushäiriötä. Opelissa ainakin sisävalojen kytkin on valokytkimen yhteydessä.
Kyseessä BMW E34. Kaikki valot välkkyy, mittaristoa myöten.

L D

Quote from: peter on Fri 20.10.2006 12:45:08 (UTC+0300)
Valot alkaa välkkymään, kun auton käynnistää. Maadoitukset tarkistin.
Siis valot välkkyy kun ne laittaa päälle. Eihän niitä muuten näe...  ::hihsmoke
Näkyisi, jos ne saa jostain muualta virtaa esim. jonkin sortin eristevika.

Quote from: D-ude on Fri 20.10.2006 12:53:05 (UTC+0300)
siis lamppuun tulee n.14v mutta maadoitus on huono-> ei synny tarvittavaa jännite eroa lamppuun.. :serlokki:
Jos lamppuun tulee 14v niin eikös siinä silloin ole 14v jännite-ero? :psycho: Mutta jos Maadoitus on huono niin vastus eli resistanssi kasvaa ja virta pienenee. Eikö?  :think:
"Nuorena kasvatuslaitokseen ja vanhana katkaisuhoitoon"

jiidee

Tarkista se maadoituskaapeli ja jännitteen tasaaja...
Vääksyn ukkomiesyhdistys & Reilu kerho ry tarjoaa ilmaisen mammografian ( :oho: )


Örtzi

Eipä ole bemarista kamalasti kokemusta, mutta tarkista valojen kytkin nyt ainakin ensin. Kätevästi näet onko muualla vikaa kun yhdistät valot päälle tekemällä sillan kytkimen johtojen väliin. Jos ei vilku niin kytkimessä tod.näk. vikaa.
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.


L D

#16
Quote from: peter on Fri 20.10.2006 13:36:48 (UTC+0300)
Quote from: örtzi on Fri 20.10.2006 12:50:12 (UTC+0300)
mikäs auto on kyseessä? Itse veikkaisin valokytkimen kosketushäiriötä. Opelissa ainakin sisävalojen kytkin on valokytkimen yhteydessä.
Kyseessä BMW E34. Kaikki valot välkkyy, mittaristoa myöten.
Jotain jäänyt jumiin? --> yrittää käynnistää --> kuluttaa paljon virtaa --> kuitenkin suojattu liialliselta virran kulutukselta -->
esimerkki tapaus Tästä klikkaamalla
"Nuorena kasvatuslaitokseen ja vanhana katkaisuhoitoon"

D-ude



Quote from: D-ude on Fri 20.10.2006 12:53:05 (UTC+0300)
siis lamppuun tulee n.14v mutta maadoitus on huono-> ei synny tarvittavaa jännite eroa lamppuun.. :serlokki:
Jos lamppuun tulee 14v niin eikös siinä silloin ole 14v jännite-ero? :psycho: Mutta jos Maadoitus on huono niin vastus eli resistanssi kasvaa ja virta pienenee. Eikö?  :think:
Quote

Ei. Kun siihen johtoon tulee mittarin 0 potentiaalia vasten mitattuna 14. mutta se ei tarkoita sitä että lampussa sijaitsevan kapasitaavisen kuorman yli vaikuttaisi vastaava jännite. Jos lamppu ei saa maata...
"Kassoha sie. Tää asja on näi. Jos sie lähet juoksemaa, nii sie saat juossa Pohjalahel saakka. Kyl hää tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt paikollais etkä lähe hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen kansaa sammaa monttuu. Se on tään puolustussovan ratekia."

Örtzi

Peter kyllä aloitusviestissään mainitsi jo tarkistaneensa maadoitukset.
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.


jiidee

Joissakin 80-luvun ajopeleissähän oli päämaadoitus vaihdelaatikon kyljessä -> epäyhteensopivat metallit ja maadoituspaikka syöpyi -> huono maadoitus...

Toisissa taas hajosi se jännitteentasaaja...
Vääksyn ukkomiesyhdistys & Reilu kerho ry tarjoaa ilmaisen mammografian ( :oho: )

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview