News:

Apachefoorumi.net
Admin tarjoaisi kävijöille kahvit, mutta huomasi ettei serveri tykkää nesteistä.

Main Menu

Post reply

The message has the following error or errors that must be corrected before continuing:
Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.
Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.
Other options
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview

Topic summary

Posted by Kumimuna
 - Mon 30.06.2008 21:10:02 (UTC+0300)
Höh, kuvahan on otettu meän talon ja paskahuussin väliseltä polulta    :psycho:
Ei koske jalankulkijoita, ainoastaan rollaattoreita  ::hihsmoke
Posted by GILlian
 - Sun 08.06.2008 11:11:20 (UTC+0300)
Quote from: unikeko on Tue 06.05.2008 21:03:06 (UTC+0300)
varmaan kirosivat mun karstojen poistoo / hauskanpitoo / ja vanhojen renkaitten tuhoomista...

2 minuuttii kierrettiin yhtä tolppaa erään kaupan parkkiksella. Ratti ei kääntyny enempää... ja nopeusmittari huiteli 200km/h tietämillä  :psycho:
Pojat on poikii.. ::hihsmoke
Posted by unikeko
 - Tue 06.05.2008 21:03:06 (UTC+0300)
varmaan kirosivat mun karstojen poistoo / hauskanpitoo / ja vanhojen renkaitten tuhoomista...

2 minuuttii kierrettiin yhtä tolppaa erään kaupan parkkiksella. Ratti ei kääntyny enempää... ja nopeusmittari huiteli 200km/h tietämillä  :psycho:
Posted by nyyyps
 - Tue 06.05.2008 12:27:20 (UTC+0300)
No eniten kilometrejä kyllä kertyny diiseleillä, ja ruiskupensaa olen ajanu vissiin vain kolmesti elämäni aikana.
Väyryslamppu-mersu, ukon mummon corolla ja 316i. Kaasarissa on sitä jotain.
Olis kieltämättä kiva päästä taas kiihäyttelemään, mutta kun ei ole mitään missä vetää korttelirallia, s.o. 90 % ajasta kiihytetään seuraavaan risteykseen ja 10 % ajasta jarrut sutissa tullaan niihin ristauksiin.
Tai no täällä vois saaressa hyvinki vetää, niin tuntuu muutki tekevän välillä, ja tuo Fiestalla ei pystyis edes ylinopeussakkoja saamaan tuossa hommassa.
Posted by paavo
 - Tue 06.05.2008 06:35:13 (UTC+0300)
Lienee lähinnä dieselien karstanpoistoon tuo polkeminen pienellä vaihteella.
Sekin lähinnä siksi että saadaan savumittauksesta läpi.

Toi volkkarinkin käyttämä pakokaasun kierrätys on perseestä, tukkii imusarjan mustalla öhlällä.
Matka-ajossa se ei ole kovin suuri ongelma mutta esm. taxit tukkii kierrätyksen.
Posted by nyyyps
 - Mon 05.05.2008 22:56:28 (UTC+0300)
Onhan tässä niitä vaihteita mutta tällä ykkösellä mää oon ruukannu ajaa. :sorry:

Fiestan syönti muuten laski saakelisti ku vaihto uuden etuputken, poltti ja kolisti karstat takaputkesta ja pakosarjasta irti ja sääti venttiilit ja syötön. Mummoajelu karstottanu, se on ratkastu lisäämällä syöttöä, ku mummo ihmettelee tehohävikkiä. Viimeksi Oulu-Manhattan välillä meni yli puoli tankkia, nyt meni vain varttitankki.
Posted by D-ude
 - Mon 05.05.2008 19:15:32 (UTC+0300)
Quote from: Icola on Mon 05.05.2008 16:22:06 (UTC+0300)
Quote from: omglolnoob on Mon 05.05.2008 12:05:36 (UTC+0300)

Yleensä karstoja voi polttaa kaheksankympin vauhtia kolmospykälällä ajaen. Se vauhtihan ei siinä merkkaa, ei se karsta pala nopiampaa jos auto kulkee kahta sataa. Sehän se ratkasee se paine, mikä putkistoon ja koneeseen tulee, ja pienemmillä pykälillä se paine on suurempi esmes 6500 kiekassa kuin isommilla johtuen siitä, että pienemmät hammasrattaat lootassa on suoremmat ja tehohävikki sen hammasrattaan vinouden puuttumisen takia pienempi. Ja kaasua voi jalalla säädellä, ei se karsta pala sen lujempaa, mitä isommalla voimalla sitä pedaalia talloo lattiaa vasten. :toktok:
Näkisin asian toisella tavalla, suurella vaihteella kovaa vauhtia ajettaessa kone joutuu vääntämään enempi ja rasitus lisääntyy jota kautta myös imuilmaa joutuu ottamaan enempi sisään ja tätä kautta painetta työntämään putkesta ulos isompia määriä, myös bensaa palaa täysillä isolla vaihteella ajaessa enempi kuin pienellä vinguttaessa ja tämä palaminen vaatii suurempaa ilman imua  :yoppilas:
icolan kanssa samalla linjalla :yoppilas:
Posted by furioso
 - Mon 05.05.2008 19:13:22 (UTC+0300)
minulla ei kottero edes pääse karstoittumaan.. ::hihsmoke
Posted by Örtzi
 - Mon 05.05.2008 16:52:50 (UTC+0300)
Quote from: Icola on Mon 05.05.2008 16:22:06 (UTC+0300)
Quote from: omglolnoob on Mon 05.05.2008 12:05:36 (UTC+0300)

Yleensä karstoja voi polttaa kaheksankympin vauhtia kolmospykälällä ajaen. Se vauhtihan ei siinä merkkaa, ei se karsta pala nopiampaa jos auto kulkee kahta sataa. Sehän se ratkasee se paine, mikä putkistoon ja koneeseen tulee, ja pienemmillä pykälillä se paine on suurempi esmes 6500 kiekassa kuin isommilla johtuen siitä, että pienemmät hammasrattaat lootassa on suoremmat ja tehohävikki sen hammasrattaan vinouden puuttumisen takia pienempi. Ja kaasua voi jalalla säädellä, ei se karsta pala sen lujempaa, mitä isommalla voimalla sitä pedaalia talloo lattiaa vasten. :toktok:
Näkisin asian toisella tavalla, suurella vaihteella kovaa vauhtia ajettaessa kone joutuu vääntämään enempi ja rasitus lisääntyy jota kautta myös imuilmaa joutuu ottamaan enempi sisään ja tätä kautta painetta työntämään putkesta ulos isompia määriä, myös bensaa palaa täysillä isolla vaihteella ajaessa enempi kuin pienellä vinguttaessa ja tämä palaminen vaatii suurempaa ilman imua  :yoppilas:
Kone kuumaksi ,kierroksia ja suihkupullolla vettä ruiskun/kaasarin ilmanottoaukosta sisään. kyllä lähtee karstat.  ::smoke
Posted by Señorita iCola
 - Mon 05.05.2008 16:22:06 (UTC+0300)
Quote from: omglolnoob on Mon 05.05.2008 12:05:36 (UTC+0300)

Yleensä karstoja voi polttaa kaheksankympin vauhtia kolmospykälällä ajaen. Se vauhtihan ei siinä merkkaa, ei se karsta pala nopiampaa jos auto kulkee kahta sataa. Sehän se ratkasee se paine, mikä putkistoon ja koneeseen tulee, ja pienemmillä pykälillä se paine on suurempi esmes 6500 kiekassa kuin isommilla johtuen siitä, että pienemmät hammasrattaat lootassa on suoremmat ja tehohävikki sen hammasrattaan vinouden puuttumisen takia pienempi. Ja kaasua voi jalalla säädellä, ei se karsta pala sen lujempaa, mitä isommalla voimalla sitä pedaalia talloo lattiaa vasten. :toktok:
Näkisin asian toisella tavalla, suurella vaihteella kovaa vauhtia ajettaessa kone joutuu vääntämään enempi ja rasitus lisääntyy jota kautta myös imuilmaa joutuu ottamaan enempi sisään ja tätä kautta painetta työntämään putkesta ulos isompia määriä, myös bensaa palaa täysillä isolla vaihteella ajaessa enempi kuin pienellä vinguttaessa ja tämä palaminen vaatii suurempaa ilman imua  :yoppilas:
Posted by nyyyps
 - Mon 05.05.2008 12:05:36 (UTC+0300)
Quote from: jiidee on Mon 05.05.2008 10:44:13 (UTC+0300)
Quote from: omglolnoob on Mon 05.05.2008 00:05:53 (UTC+0300)
Onhan sitä autossa muitaki vaihteita ku se vitonen, jos karstoja polttelee.

Olen ihan samaa mieltä...kolmonen motarilla toimii kans  :lach:
Tollo :doh:
Yleensä karstoja voi polttaa kaheksankympin vauhtia kolmospykälällä ajaen. Se vauhtihan ei siinä merkkaa, ei se karsta pala nopiampaa jos auto kulkee kahta sataa. Sehän se ratkasee se paine, mikä putkistoon ja koneeseen tulee, ja pienemmillä pykälillä se paine on suurempi esmes 6500 kiekassa kuin isommilla johtuen siitä, että pienemmät hammasrattaat lootassa on suoremmat ja tehohävikki sen hammasrattaan vinouden puuttumisen takia pienempi. Ja kaasua voi jalalla säädellä, ei se karsta pala sen lujempaa, mitä isommalla voimalla sitä pedaalia talloo lattiaa vasten. :toktok:
Posted by D-ude
 - Mon 05.05.2008 10:47:40 (UTC+0300)
Quote from: jiidee on Mon 05.05.2008 10:44:13 (UTC+0300)
Quote from: omglolnoob on Mon 05.05.2008 00:05:53 (UTC+0300)
Onhan sitä autossa muitaki vaihteita ku se vitonen, jos karstoja polttelee.

Olen ihan samaa mieltä...kolmonen motarilla toimii kans  :lach:
ei toimi.. tulee ylinopeus ja sakkoa :parku:
Posted by jiidee
 - Mon 05.05.2008 10:44:13 (UTC+0300)
Quote from: omglolnoob on Mon 05.05.2008 00:05:53 (UTC+0300)
Onhan sitä autossa muitaki vaihteita ku se vitonen, jos karstoja polttelee.

Olen ihan samaa mieltä...kolmonen motarilla toimii kans  :lach:
Posted by nyyyps
 - Mon 05.05.2008 00:05:53 (UTC+0300)
Onhan sitä autossa muitaki vaihteita ku se vitonen, jos karstoja polttelee.
Posted by jta
 - Sat 26.04.2008 00:26:47 (UTC+0300)
Quote from: Icola on Fri 25.04.2008 21:13:11 (UTC+0300)
"Viiskyt yli nypyn, jatkuu vasen eri miinus..."  :psp: Jossain ois ihan kiva olla semmoinen laillinen suora, missä saa käydä vaikkapa yksi kerrallaan ajamassa talla pohjassa sen 10km, tekisi hyvää moottorille aina karstat poltella siellä talven jäljiltä ja muutenkin.
Kesän jäljiltähän se on kone karstainen eikä talven.

Mutta saanko mä tuolla tiellä sakot liikenteen hidastamisesta kun ei auto kule noin lujaa?  :psp: (tosin ei sillä uskaltais noin lujaa ajaakkaan)