News:

Apachefoorumi.net
Parasta Parsaa Jokaiseen Yöttömään Yöhön.

Main Menu

Halkomakone?

Started by Ressukka, Fri 16.12.2011 19:08:08 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nyyyps

Haiskahtaa sille, että ollaan porukalla ja tehään yhessä ku samaa paskaa tässä kimpassa kahlataan.
Elämää on kerrostalokaksioiden ulkopuolella ja muihin ihmisiin voi ottaa yhteyttä muutoinkin kuin ryypätäkseen. :jepso:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Jarre

ryyppäys kortti esitetty  :yoppilas:

toi nyt kusee, kyllä sitä voi joskus kaveria auttaa...noi vaan täällä on että aina pitäis olla auttamassa, mut toisin päin ni on aina jotain..  :jees:
Carpe Natem

paavo

Olen talkoillut ja mulle on talkoiltu :jees:

Slti on mukavampaa touhuta yksin, vapaa aikataulu eikä kukaan ole sössimässä.

nyyyps

Vapaa-ajan vietosta menee, ku nättinä päivänä lähetään kaheksan ihmistä tekemään kahen ihmisen hommia. Tulistella, tehä kuormaa, viettää aikaa yhessä. :jepso:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Dimmu Burger

Itse tykkään enemmän kaupungin työntekijöiden mentaliteetista, kolme kattoo kun yks ei tee mitään :jepso:
Kauniit naishenkilöt, ottakaa yhteyttä yksityisviestitse.

Hyvä suunnistaja ei eksy. Jos ei tiedä missä ollaan, mennään kotiin.

Njof njof :psp:


Kumimuna

YIT:llä 5 toimaria kattoo, kun 10 duunaria kattoo, kun 1 naapurifirman
ukko on tekevinään jotain :psp:
Horatsu MauMau ::lsmoke

Ressukka

Quote from: Ressukka on Fri 30.12.2011 14:19:00 (UTC+0200)
juu nyt näyttää siltä et ostanpa tommosen



Leikkaan tuon halkaisukiilan irti, jatkan runkoa ja hitsaan sopivalle etäisyydelle kiilan takas.
8 tonnia sanovat puristusvoimaksi, eiköhän se jo vähän halkoa vituta olla siinä välissä.
Jos voima loppuu niin ruuvataan pumppua tai vaihdamma sylinterin, toihan on periaatteessa täys hydraulikoneikko ohjausventtiilillä.
Palaamme asiaan ens vuonna :jepso:
Päivitys: ostin sitten ton ylläolevan laisen aparaatin, katkaisin rungon kiilan vierestä ja hitsasin puoli metriä jatkoa väliin.
Motin verran metrikkäitä pilkottu testimielessä:
-voimaa piisaa, tommonen 20-25 cm puu halkee vielä nätisti
-jotku oksasemmat ei haljennu kertatyönnöllä mut pakitti sylinteriä ja pisti männän ja puun  väliin ~30 cm välipulikan niin tokalla tuuppauksella tokeni
- ei tuo niin hätänen vehje ole mutta eipä tarvii pitää huilitaukoja niinkuin kirveen ja kiilojen kanssa riehuessa
Eli pidän viritystä onnistuneena, laite täyttää tarkoituksensa ja oli puolta halvempi kuin ne pitkille puille tarkoitetut koneet mitä kaupassa on tarjolla :good:

paavo

Mun hermo ei kestäisi normaalisti toimivaa klapikonetta, on niin verkkaisen näköistä mitä olen katsellut noita.
Vaivaton se kyllä on.

Jos kuvaan tahtiani niin tänään isäntä katsoi huuli pyöreänä kun hioin lattiatasotteita kahdella hiomakivellä :crazy:


=Juku=

Tapaturmavaara: teränsuojus ja työskentelyesteet puuttubat!

Me first (rules of traffic)

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview