News:

Apache IRC:
 #Apachefoorumi
@ irc.irchighway.net

Main Menu

Puukkoloi ja miekkaloi

Started by Josse, Sat 01.03.2014 12:29:49 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Donkey

Ja millon damastiterästä on alettu käyttää nimitystä hiiliteräs :goofy:
Somelainen sataprosenttinen vika :psp:

I'll never leave you lonely,
I'll be there tryin' to grab and hold, yeah,
I'm not the nicest guy you know
- Lordi - Not the nicest guy -

Setä ei vittuile, setä neuvoo :psp:

Hakuna matata, motherfucker! :pokeri:
With all due respect, intercourse yourself.

=Juku=

Quote from: Günther on Fri 07.03.2014 17:58:49 (UTC+0200)
Ja millon damastiterästä on alettu käyttää nimitystä hiiliteräs :goofy:
Silloin kun se on tasaista ja hyvin terottuvaa hiiliterästä   ::hihsmoke

Me first (rules of traffic)


Josse

WARNING:

This post may contain absolute bullshit. Viewer discretion necessary !

nyyyps

Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.


IsoP

Hienojahan nuo on kun sen itse tekee ja on viimeisen päälle huolella tehty. Ostin tai oikeastaan otin osamaksuna visakoivusta puukon yhdeltä puukontekijältä joka teki terät itse terästä myöten järvimalmista. Kuulemma kutakuinkin parasta tavaraa mitä puukonterään löytyy. Se toimii koriste-esineenä joten en tiedä sen kestävyydestä käytössä, mutta ehdottomasti terävin puukko mitä olen koskaan hypistellyt. Tuppi on tehty visakoivusta ja vielä yhdestä palasta jyrsimällä sisältä purut pois.

Itsellä oli tilat kyllä tosin ahjo pitäisi hommata, mutta se olis kiva muutenkin olla olemassa. Puuta saattaisi löytyä omasta takaa :psp: Aikaa ei kyllä ole ja muutenkin on vähän hohto mennyt koko touhusta kun tuntuu että joka ukko täällä kylillä tekee puukkoja ja puhuu niistä jatkuvasti tohkeissaan  :psycho:
Make tea not love

Kiljutron

Itsekin olen unelmoinut siitä että sukeltamalla keräisin järvimalmia. Edes niin että joku toinen sitten pelkistäisi ja valaisi siitä jotain hyödyllistä.  :jees:

Donkey

#17
Quote from: IsoP on Mon 10.03.2014 12:41:27 (UTC+0200)
Hienojahan nuo on kun sen itse tekee ja on viimeisen päälle huolella tehty. Ostin tai oikeastaan otin osamaksuna visakoivusta puukon yhdeltä puukontekijältä joka teki terät itse terästä myöten järvimalmista. Kuulemma kutakuinkin parasta tavaraa mitä puukonterään löytyy. Se toimii koriste-esineenä joten en tiedä sen kestävyydestä käytössä, mutta ehdottomasti terävin puukko mitä olen koskaan hypistellyt. Tuppi on tehty visakoivusta ja vielä yhdestä palasta jyrsimällä sisältä purut pois.

Itsellä oli tilat kyllä tosin ahjo pitäisi hommata, mutta se olis kiva muutenkin olla olemassa. Puuta saattaisi löytyä omasta takaa :psp: Aikaa ei kyllä ole ja muutenkin on vähän hohto mennyt koko touhusta kun tuntuu että joka ukko täällä kylillä tekee puukkoja ja puhuu niistä jatkuvasti tohkeissaan  :psycho:
Anna kun arvaan; Tekijä on Ilomantsista ja terämateriaali nostettu Möhköstä?
E: Alkuperänen valmistaja Lauri Huurre (RIP), nykyään Parviaisen Urpo tekee näitä "Pogostan puukkoja". Sisäpiirin tietoa  ::smoke
Somelainen sataprosenttinen vika :psp:

I'll never leave you lonely,
I'll be there tryin' to grab and hold, yeah,
I'm not the nicest guy you know
- Lordi - Not the nicest guy -

Setä ei vittuile, setä neuvoo :psp:

Hakuna matata, motherfucker! :pokeri:
With all due respect, intercourse yourself.

Josse

http://www.taistokuortti.com/artikkeli1.htm

Palion mielenkiintosta juttua suomalaisten puukkoloiden historiasta. Saattaa jopa selvitä mikä on tuppi  :jees:
WARNING:

This post may contain absolute bullshit. Viewer discretion necessary !

IsoP

Quote from: Günther on Tue 11.03.2014 17:40:37 (UTC+0200)
Quote from: IsoP on Mon 10.03.2014 12:41:27 (UTC+0200)
Hienojahan nuo on kun sen itse tekee ja on viimeisen päälle huolella tehty. Ostin tai oikeastaan otin osamaksuna visakoivusta puukon yhdeltä puukontekijältä joka teki terät itse terästä myöten järvimalmista. Kuulemma kutakuinkin parasta tavaraa mitä puukonterään löytyy. Se toimii koriste-esineenä joten en tiedä sen kestävyydestä käytössä, mutta ehdottomasti terävin puukko mitä olen koskaan hypistellyt. Tuppi on tehty visakoivusta ja vielä yhdestä palasta jyrsimällä sisältä purut pois.

Itsellä oli tilat kyllä tosin ahjo pitäisi hommata, mutta se olis kiva muutenkin olla olemassa. Puuta saattaisi löytyä omasta takaa :psp: Aikaa ei kyllä ole ja muutenkin on vähän hohto mennyt koko touhusta kun tuntuu että joka ukko täällä kylillä tekee puukkoja ja puhuu niistä jatkuvasti tohkeissaan  :psycho:
Anna kun arvaan; Tekijä on Ilomantsista ja terämateriaali nostettu Möhköstä?
E: Alkuperänen valmistaja Lauri Huurre (RIP), nykyään Parviaisen Urpo tekee näitä "Pogostan puukkoja". Sisäpiirin tietoa  ::smoke

Tuo jälkimmäisen tekemä puukko se oli  :jepso:
Make tea not love

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview