Yleistä keskustelua tietokoneista ja niiden komponenteista

Started by ukko, Thu 07.04.2011 09:15:37 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Susey

Koetin juu opetella tuollaisella pyörittelyä, kuitenkin minun käytössä ihan perinteinen hiiri oli parempi. Naviksen kanssa kyllä hyvä työkalu.

IsoP

Quote from: Susey on Tue 17.10.2017 16:18:41 (UTC+0300)
Koetin juu opetella tuollaisella pyörittelyä, kuitenkin minun käytössä ihan perinteinen hiiri oli parempi. Naviksen kanssa kyllä hyvä työkalu.

Minä tilasin tuon eilen itelle. En siis sitä oikeaa isompaa vaan tuon pikkunupin. Ja erillisen numeronäppiksen että voi vasemmalla kädellä lukuja mättää kätevämmin. Saas nähdä onko niistä mihinkään  :jepso:

Quote from: Lexa on Mon 16.10.2017 21:48:01 (UTC+0300)
Minähän käytin tänään puolikkaan työpäivän, vähän reilut, siihen että ihmettelin kun mun käyttämä Cardexchange (suurasiakkaiden henkilökorttitulostukseen suunniteltu softa) yhtäkkiä lakkasi keskustelemasta XLS ja XLSX -tiedostojen kanssa kokonaan, ja kuoli omituiseen virheilmoitukseen aina kun yritti.....

No lopulta kun olin poistanut jokaikisen office-palikan ja asentanut ne uudelleen, ja kyseisen korttisoftan kohdalla tehnyt saman, rupesin sitten kahlaamaan Windowsin päivityksiä yksitellen...

Lopulta syyllinenkin löytyi, KB4041681. Mikkisoftan "security" paketti.... :psp:

Hyvitti tämä otsikko: "Windowsin jättipäivitys tulee tällä viikolla: Näin suojaudut"
https://www.is.fi/digitoday/art-2000005410797.html

Microsoft on siinä vaiheessa että Windowsin toimintaa uhkaa osaamattomien käyttäjien ja virusten lisäksi jopa firman omat päivitykset  :psylach:

Ok. Kerran ainakin on Linuxissakin päivitys sotkenu jotain vuosien varrella  :jees:
Make tea not love

jta

Surkea käyttis kun ainakin kerran on tuollanen tapahtunu...  :psp: Niistä tuhannesta kerrasta mitä windowsin kanssa noin on tapahtunu niin ei kannata sitten puhuakkaan....

Lexa

Quote from: IsoP on Tue 17.10.2017 16:34:38 (UTC+0300)
Quote from: Susey on Tue 17.10.2017 16:18:41 (UTC+0300)
Koetin juu opetella tuollaisella pyörittelyä, kuitenkin minun käytössä ihan perinteinen hiiri oli parempi. Naviksen kanssa kyllä hyvä työkalu.

Minä tilasin tuon eilen itelle. En siis sitä oikeaa isompaa vaan tuon pikkunupin. Ja erillisen numeronäppiksen että voi vasemmalla kädellä lukuja mättää kätevämmin. Saas nähdä onko niistä mihinkään  :jepso:

Quote from: Lexa on Mon 16.10.2017 21:48:01 (UTC+0300)
Minähän käytin tänään puolikkaan työpäivän, vähän reilut, siihen että ihmettelin kun mun käyttämä Cardexchange (suurasiakkaiden henkilökorttitulostukseen suunniteltu softa) yhtäkkiä lakkasi keskustelemasta XLS ja XLSX -tiedostojen kanssa kokonaan, ja kuoli omituiseen virheilmoitukseen aina kun yritti.....

No lopulta kun olin poistanut jokaikisen office-palikan ja asentanut ne uudelleen, ja kyseisen korttisoftan kohdalla tehnyt saman, rupesin sitten kahlaamaan Windowsin päivityksiä yksitellen...

Lopulta syyllinenkin löytyi, KB4041681. Mikkisoftan "security" paketti.... :psp:

Hyvitti tämä otsikko: "Windowsin jättipäivitys tulee tällä viikolla: Näin suojaudut"
https://www.is.fi/digitoday/art-2000005410797.html

Microsoft on siinä vaiheessa että Windowsin toimintaa uhkaa osaamattomien käyttäjien ja virusten lisäksi jopa firman omat päivitykset  :psylach:

Ok. Kerran ainakin on Linuxissakin päivitys sotkenu jotain vuosien varrella  :jees:
Parastahan tossa on että se saatanan päivitys on jakelussa, ja kyseinen ongelma on vain mainittu "known issues" kohdassa tietokannassa.
Perkele, melko moni yrityssofta käyttää JET Engineä :psycho:

https://support.microsoft.com/en-us/help/4041681/windows-7-update-kb4041681
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

IsoP

Ja yrityspuolella Windows on kuitenkin lähes standardi niin luulis että ei niiden hermoja kannattais suotta kiristää kun vika on kerran tiedossa. Ehkä ne ajattelee että kilpailevis käyttiksiä ei tartte ollenkaan pelätä niin ihan sama  :psycho:

Linuxeja ei varmaan yrityspuolella hirveästi ole. Yksityiskäytössä ehkä enemmänkin. Macit lienee enemmän yrityskäytössä. Ja nuo edustaa varmaan yhteensä 1,8% yrityskoneista  ellei jopa 1,9% :psycho:
Make tea not love


Baz

- Huomenta, kaunis ilma tänään.
- Antaa olla vaan! Kyllä se siitä pilvistyy!

KH

Quote from: paavo on Mon 10.11.2014 15:54:29 (UTC+0200)
Maailma tuhoutuu omaan mahdottomuuteensa näiden idioottien ansiosta.

=Lutris=

Ennemmin huonoa huumoria kuin ei huumoria ollenkaan
Huonoa makua ja riman alituksia jo vuodesta 1964 lähtien
Paskan myivät
Paskaa huumoria jo vuodesta 1964

Ledskukkuu

Quote from: KH on Thu 19.10.2017 07:37:49 (UTC+0300)
Mulla lähti vähän lapasesta vesijäähytyksen kanssa :psp:
Tuuletusikkunasta letkut ulos ja ulkona auton syyläri?  :psp:
Parempi myöhään jos ei silloinkaan.

IsoP

Quote from: Ledskukkuu on Thu 19.10.2017 09:12:15 (UTC+0300)
Quote from: KH on Thu 19.10.2017 07:37:49 (UTC+0300)
Mulla lähti vähän lapasesta vesijäähytyksen kanssa :psp:
Tuuletusikkunasta letkut ulos ja ulkona auton syyläri?  :psp:

Seuraavaksi ilmalämpöpumpun kylmäpää prossulle ja lämmin ulos  :psp:


Quote from: Baz on Wed 18.10.2017 15:07:54 (UTC+0300)
Quote from: IsoP on Mon 16.10.2017 12:51:28 (UTC+0300)Harrastaako @Susey  näitä? Tai joku muu?
SpaceMouse® Wireless löytyy :jees:

Minä sen langallisen tilasin, kun langattomat hiiretkin lentelee lattialle kun ei ole narua pitämässä  :psp:

Millaseen hommaan käytät? Onko kätevä siihen?  :bounce:
Make tea not love

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview