Stereokuvia

Started by Sceme, Sat 24.01.2009 15:32:45 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sceme

Onkos kukaan ikinä kuullut tälläisistä "3D kuvista" Ideanahan on, että vierekkäin on kaksi melkein samanlaista kuvaa. Oikean ja vasemman silmän kuvat. Näitä kun katsoo ns. crosseye tekniikalla on mahdollista nähdä keskellä kolmi ulotteinen kuva.



Tossa on yksi mun ottamista stereokuvista. Kännykällä otettu kun dikikamera on rikki. Joten kuvanlaadussa ei ole hurraamista.

Jos joku ei nyt sitten osaa katsoa tollasta kuvaa, niin sehän menee niin, että katsotaan tota kuvaa silmät ristissä jolloin keskelle muodostuu kolmas sumea kuva. Tähän kuvaan kun keskittyy niin sen saa tarkennettua ja siinä keskellä on 3d kuva. Joitakin kikkoja mitkä voi helpottaa on esimerkiksi liikuttaa päätä kauemmas tai lähemmäs kuvaa. Joitakin auttaa kun laittaa sormen näytön ja silmien väliin ja tuijottaa sormen päähän. Kun sormea liikuttaa lähemmäs ja kauemmas voi nähdä sormen taakse muodostuvan kuvan. Harjoitus tekee mestarin. Aluksi käytin useita minuutteja, että sain kuvan tarkaksi. Nyt se onnistuu sellaisessa 5 sekunnissa.

YouTubesta voi myös löytää videoita jotka on tehty samalla tavalla, mutta niitä ei kannata yrittää jos nämä kuvatkaan ei onnistu.
Jos toi alkaa luonnistua, niin lisäilen tänne enemmänkin noita mun ottamia kuvia.

Voi olla, että jossain on jo tälläinen aihe, mutta ei voi mitään. Tuota kuvaa ei ole muualla.  :nopsu:

En vastaa mahdollisesta päänsärystä

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


takapakara


Sceme


jta

Nii että takapakaralla päähän koskee.

Mulla ei oo koskaan toiminu nämä steronäkö hommat. Joko en osaa kattoo tai sitten muuten vaan ei silmät pelaa yhteen.

Ja näistähän tais jo olla jossain täällä vastaava triidi mutta en vaan muista että missä.

Örtzi

Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.



Löylyttäjä

Minulla on rakenteellinen este näiden kuvien näkemiselle :psp:

Arathon

Tule hyvä kakku.

Sceme

#7
Quote from: Jäsen Ö on Sat 24.01.2009 22:07:25 (UTC+0200)
Toimii. Ihan hyvin kännyllä kuvatuksi.  :good:
Yleensä innostun kuvailemaan liian myöhään ni tulee epäselviä kuvia.   :psycho:

Pari uutta kuvaa lisätty.

Diver

Mulla oli kyllä armejassa komppanian paras steronäkö, mut en silti noita hoksaa :sorry:

Sceme

Quote from: Diver on Sun 25.01.2009 15:27:04 (UTC+0200)
Mulla oli kyllä armejassa komppanian paras steronäkö, mut en silti noita hoksaa :sorry:
Noissakin kuvissa on eroja. Toi aivan eka kuva on helpoin kattoa. Ei siin muuta ku sitte kun saat ne kaksi sumeaa kuvaa näkymään. Otat niistä jotkut kiintopisteet ja yrität saada ne päällekkäin. Sitkeää harjoittelua vaan. On se sen arvosta.  :jees:

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview