News:

Jätä aivosi narikkaan, ja astu peremmälle :moi:
Apachefoorumi ei vastaa narikkaan jätetyistä aatteista.

Main Menu

Acabion

Started by Faapio, Thu 13.09.2007 23:04:30 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Faapio

Quote from: Lex Arma on Thu 13.09.2007 23:20:05 (UTC+0300)
Quote from: Faapio on Thu 13.09.2007 23:18:49 (UTC+0300)
Quote from: Lex Arma on Thu 13.09.2007 23:13:14 (UTC+0300)
Quote from: MinDBeaT on Thu 13.09.2007 23:12:22 (UTC+0300)
Vai pyörä apurattailla? :think:
Ei tunne tietääkseni lakikirja sellasta ihmettä. Moottoripyörässä on 2 tai 3 rengasta. :blink:

Suomessa kolme pyöräiset luetaan ajoneuvoluokkaan L5e, kolmipyörä. Luokan vaatimuksina moottorin koko yli 50cc ja rakenteellinen nopeus yli 45km/h. Eli luokassa ei (vielä) ole maksimi moottorikokoa eikä rakenteellisia nopeusrajoituksia.
:blink: Blonk?

Tä?  :blink:
"Otan silmälasit pois päästäni ja katson ulos. En näe mitään."

Lexa

Quote from: Faapio on Thu 13.09.2007 23:22:31 (UTC+0300)
Quote from: Lex Arma on Thu 13.09.2007 23:20:05 (UTC+0300)
Quote from: Faapio on Thu 13.09.2007 23:18:49 (UTC+0300)
Quote from: Lex Arma on Thu 13.09.2007 23:13:14 (UTC+0300)
Quote from: MinDBeaT on Thu 13.09.2007 23:12:22 (UTC+0300)
Vai pyörä apurattailla? :think:
Ei tunne tietääkseni lakikirja sellasta ihmettä. Moottoripyörässä on 2 tai 3 rengasta. :blink:

Suomessa kolme pyöräiset luetaan ajoneuvoluokkaan L5e, kolmipyörä. Luokan vaatimuksina moottorin koko yli 50cc ja rakenteellinen nopeus yli 45km/h. Eli luokassa ei (vielä) ole maksimi moottorikokoa eikä rakenteellisia nopeusrajoituksia.
:blink: Blonk?

Tä?  :blink:
Katso tuota yllä olevaa lakitekstiä. Ajo-oikeuden näkökulmasta kolmipyöräiset on A tai A1 luokkiin kuuluvia. :kahvi:
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

Faapio

Quote from: Lex Arma on Thu 13.09.2007 23:23:31 (UTC+0300)
Quote from: Faapio on Thu 13.09.2007 23:22:31 (UTC+0300)
Quote from: Lex Arma on Thu 13.09.2007 23:20:05 (UTC+0300)
Quote from: Faapio on Thu 13.09.2007 23:18:49 (UTC+0300)
Quote from: Lex Arma on Thu 13.09.2007 23:13:14 (UTC+0300)
Quote from: MinDBeaT on Thu 13.09.2007 23:12:22 (UTC+0300)
Vai pyörä apurattailla? :think:
Ei tunne tietääkseni lakikirja sellasta ihmettä. Moottoripyörässä on 2 tai 3 rengasta. :blink:

Suomessa kolme pyöräiset luetaan ajoneuvoluokkaan L5e, kolmipyörä. Luokan vaatimuksina moottorin koko yli 50cc ja rakenteellinen nopeus yli 45km/h. Eli luokassa ei (vielä) ole maksimi moottorikokoa eikä rakenteellisia nopeusrajoituksia.
:blink: Blonk?

Tä?  :blink:
Katso tuota yllä olevaa lakitekstiä. Ajo-oikeuden näkökulmasta kolmipyöräiset on A tai A1 luokkiin kuuluvia. :kahvi:

Niin näkyi. Huomio kohtaan "saa Suomessa kuljettaa myös henkilö, jolla on A- tai A1-luokan ajo-oikeus.". B-kortilla saa myös ajaa L5e-luokan ajoneuvoa. Tuo tuli uutena tietona jotta sitä saa ajaa myös pelkällä A/A1-kortilla. Aina uutta.
"Otan silmälasit pois päästäni ja katson ulos. En näe mitään."

Lexa

"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

furioso



nyyyps

Hitto noita lakitekstejä. Eli siis jos minulla on vain B-kortti, niin mitä minä saan sitten ajaa? Ikää on sen verran, etten ainaskaan mopokorttia tartte :ras: .

E: Hitto muuten, parin kolmen sadan vauhissa nuo saattas kivasti lämmetä nuo apurattaat :lach: .
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Lexa

No nuo nyt on muutenkin aina mennyt vähän ristiin nuo AKE:n luokitukset, ja lakiteksti. Pääasia että jokainen tietää mihin on korttinsa hankkinut ja sen mukaisesti ajelee. :jepso:
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

Faapio

Quote from: omglolnoob on Mon 17.09.2007 17:58:02 (UTC+0300)
Hitto noita lakitekstejä. Eli siis jos minulla on vain B-kortti, niin mitä minä saan sitten ajaa? Ikää on sen verran, etten ainaskaan mopokorttia tartte :ras: .

E: Hitto muuten, parin kolmen sadan vauhissa nuo saattas kivasti lämmetä nuo apurattaat :lach: .

Eli L5e-luokan ajoneuvoa saat ajaa B-kortilla. Olen ittekkin ajanut ratsiaan kaverin vuokraamalla trikellä, eikä kytät mitään tuumannu. Mulla ei ole kun B-kortti.
"Otan silmälasit pois päästäni ja katson ulos. En näe mitään."

IsoPahaJolppi

 :think: On kyllä melko härveli. Miltähän näyttäis, kun minä änkeäisin tuohon kyytiin gasellin notkeudellani.  :lach:
Millähän laitteilla mun korttiluokalla sais ajaa, kun ei oo enää yhtään tähteä jäljellä?
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

Juggernauter

B:llä voi ajaa henkilöautoja, kevyitä 4 pyöräsiä ja mopoja. mopokelkoista ja traktoreista en oo varma  :nykytaide:

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview