Canon powershot A620 Näytön vaihto-operaatio

Started by pahasusi, Fri 08.06.2007 22:49:27 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pahasusi

Kun muokkailin kuvia pienemmäksi huomasin että olisi pitänyt hieman erilailla kuvata tämä operaatio mutta menkööt nyt, en jaksa enää purkaa ja kasata uudestaan...

Kaikki osat lähti helposti irti ilman väkivaltaa, itsellä onnistui purkaminen ja kasaaminen uskomattoman helposti 2mm ristipäätä ja talttapäistä ruuvaria käyttäen.

Osien purkamisjärjestys ihan omasta halusta kiinni, minä tein sen tämän jutun mukaisessa järjestyksessä.

Tuossa pari kuvaa ennen alkua



Uusi näyttö ja muuta kamaa pöydältä



Asiaan eli käännetään näyttö auki ja aukaistaan kaksi ruuvia, käännetään näyttö takaisin ja aukaistaan kameran vasemmalla puolella olevan sivukannen kolme ruuvia, kansi lähtee pois ihan nostamalla.



Seuraavaksi näytön "saranan" suoja, lähtee vetämällä pois.



Seuraavaksi näyttö auki ja kierretään 90 astetta ja irroitetaan näytön saranan puolelta kaksi ruuvia...
Näyttöä joutuu pyörittelemään hiukan että kummatkin saa irroitettua.



Näytön alumiini kansi lähtee irti ensin, lähtee myös helposti kunhan painaa varovasti näytön päässä olevia kahta napukkaa vaikka kynnellä, ruuvarilla tms. sitten nostaa saranan puolelta ja kansi on irti.



Kuvassa näkyvä liitin saattaisi olla helpoin aukaista tässä vaiheessa ja irroittaa näytöltä tuleva kaapeli, itse tein sen myöhemmin joten sitten selittelyä lisää



Seuraavaksi ruudun puoleinen muovi kehys joka on yhdellä ruuvilla kiinni, se pois ja näyttö tulee esiin kannattaa tämäkin ottaa varovasti, näyttö jää tämän jälkeen vapaaksi johtojen varaan.



Itse laitoin näytön takaisin ruuvilla sisäpuolelta kiinni niin ei pyöri turhaan käsissä



seuraavaksi pitää irroittaa näytöltä tuleva johto liittimestä sekin lähti irti erittäin helposti kun pienellä talttapäällä sen varovasti "kampesi" auki.
Johto irti ja sitten pitää irroittaa vielä itse lcd näyttö irti kehyksessä missä piirilevy yms. on kiinni.



Tämäkin oli helppo suht helppoa taas talttapää käyttöön ja raottaa hieman näytön päässä olevia klipsejä (2 kpl). Näyttö meni paikalleen myös yhtähelposti kuin irtosi eli varovasti painamalla.



Uusi näyttö paikallaan...

Kasaaminenhan luonnollisesti tapahtuu päinvastaisessa järjestyksessä sitä tuskin tarvitse enempää selitellä...



Tuossa vielä pari kuvaa vanhasta näytöstä 




...Ja todisteet että näyttö toimii

Kaikki tapahtui tosiaan uskomattoman helposti, varauduin jo purkamaan kuoret koko vehkeestä mutta kun canonilta ei purkukuvia löydy, mikään huoltoliike tuskin kuvia antaa ja google ei myöskään löytänyt tähän kameraan mitään järkevää niin hieman epäröin itse korjata tuota.

Tilasimpa kuitenkin näytön kun ei maksanut kuin 37,77€ lähetyskustannuksineen. Tulin siihen tulokseen että yritän itse vaihtaa ruudun kun kyseisen kamerahuollon tuntitaksa on 80€/tunti+näyttö+lähetyskulut.
Näyttö tuli nopeasti, eilen tilasin Helsingissä sijaitsevasta kamerahuoltoliikkeestä (Jas-Tekniikka Oy...kiitokset nopsasta toimituksesta ) ja tänään oli paketti kotona töistä palattuani. ei sitten muutakun ehjäämään kameraa :)

Ihan ite tein ja omasta mielestä säästin rutkasti rahaa. Nyt olen tietty todella ylpeä itsestäni seuravaan suureen urotekoon asti  :nykytaide:

Jokainen korjaa kameransa omalla vastuulla, minä en ota vastuuta kuin omista mokista!!!!!






Löylyttäjä


idieh


"We're all pathetic. It's what makes everything interesting." House MD

Nemesis

Pst, jollei siinä teidän kamerassa ole kaularemmiä, niin hankkikaa sellainen. Ei tarvii olla korjaamassa ihan heti uudestaan jos likatkin sillä kuvailee... Hyvä että operaatio onnistui noin kivuttomasti. :good:
What do you mean, "I ain't kind"? - I'm just not your kind.

pahasusi

Nyt on keskimmäisellä oma kamera löyty kaapin perältä hp photosmart 433 jonka ihmeen kaupalla sain toimimaan.
Mökkireisulla paukutti heti sen +80 kuvaa  :lach:

Muutama onnistunutkin otos oli, mutta pääsääntöisesti aika taiteellista kamaa  :nykytaide:


Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview