News:

Apachefoorumi.net
Sielussani on mursu...

Main Menu

Keskustelua Urheiluvarusteista ja laadusta

Started by Neponen, Thu 26.09.2013 17:10:39 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Neponen

Nykyään tuppaa olemaan Lajia vaikka millä mitalla ja eri lajit vaativat omanlaisensa varustuksen. Samalla kun lajien kirjo on kehittynyt niin myös varusteet ovat muuttuneet teknisimmäksi ja hintalappukin on sen mukainen. Aloittelevan harrastajan on usein hankalaa löytää oikeanlaisia varusteita ellei mene Asiantuntevaan kauppaan ja monesti käy niin etteivät kaikki kauppiaat pysy kehityksen mukana vaikka kuinka kouluttautuisivat ja opettelisivat tuote/lajituntemusta.

Ovatko nykypäivän varusteet teidän mielestä  vaan turhaa humpuukia ja niillä Intin Aircushioneilla ja runkkupuvlla pystyy harrastamaan lajia kuin lajia jos tahtoo vai onko fiksumpaa hiippailla kaupan suuntaan ja pyytää neuvoa.

Itellä on kokemusta mm. Skeittauksesta, sählystä sekä näistä perinteisistä lajeista esim. Pesäpallo, jalkapallo ja muut lajit joita Peruskoulussa on.

Oman kokemuksen mukaan esim. Sisäpallo peleihin riittää hyvät sisätossut, T-paita ja verrarit. Mailoja, verkkoja ja palloja ylensä löytyy sisähallien varastosta joilla voi harrastaa ens alkuun ihan hyvin. Samalla saa tuntumaa onko laji oma ja kannattaako siihen panostaa. Vaikka verkkareissa ja T-paidasta tinkisi niin kenkien tulee olla laadukkaat.


Skeittauksessa taas tinkiä ei voi mitä tulee suojaavin varusteisiin ja lautaan. Halpa lauta on vaarallinen, käytetyt suojat samoin.

Skeittauksessa suojautuminen on erittäin tärkeetä ettei tuu vammoja. Kypärä, polvi/kyynär suojat ja hyvät kengät auttaa eteenpäin. Laudan voi usein lainata frendiltä ennen kuin hankkii oman. Kun hankkii laudan osta se asiantuntevalta liikkeeltä mieluiten koottavana tai valmiiks koottuna.

Kun hommaat varusteita oli ne sitten Lenkkarit perus lenkkeilyyn tai kalastuvehkeet mökkireissua varten (kalastus on urheilua) niin mee asiantuntijan puoleen.


Urheilu on lajista riippuen kallista tai halpaa riipuen mitä tarttee ja mistä hommaa. Pointtina on se ettei osta paskaa. Eikä aina tartte olla sitä kalleintakaan. Monissa brändeissä nimi maksaa vaikka olisi samanlainen tuote joka ei ole niin tunnettu mutta silti yhtä hyvä ellei jopa parempi.


Mun mielestä nykypäivän varusteet on paljon paremmat mitä ne oli joskus muinoin ja niihin kannatta panostaa ihan oman terveyden ja hyvinvoinnin vuoksi.
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

Örtzi

#1
Että perkele mä olen väärin kalastanu, kun olen laituriun nokalla onkinu koivunoksaan sidotulla siima-koho-koukku-kastemato-yhdistelmällä ahvenia toistakymmentäkiloa aamupäivässä enon mökillä. Pitäis kai olla monen tonnin vapa, ennenkuin kalaa alkaa tuleen.  :psp:
Mitähän ne meinais tuossa paikallisessa urheiluhallissa, jos menisin sinne helvetin hyvät tossut jalassa mutta ilman housuja ja paitaa..  :serlokkismoke:
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.


Neponen

Quote from: Örtzi on Thu 26.09.2013 17:29:21 (UTC+0300)
Että perkele mä olen väärin kalastanu, kun olen laituriun nokalla onkinu koivunoksaan sidotulla siima-koho-koukku-kastemato-yhdistelmällä ahvenia toistakymmentäkiloa aamupäivässä enon mökillä. Pitäis kai olla monen tonnin vapa, ennenkuin kalaa alkaa tuleen.  :psp:
Mitähän ne meinais tuossa paikallisessa urheiluhallissa, jos menisin sinne helvetin hyvät tossut jalassa mutta ilman housuja ja paitaa..  :serlokkismoke:

Noh jos mökinrannassa tuolla viritelmällä oot kalastanu niin sen kun jatkat samaan malliin. Tarkoitin Tuolla "kalastuksella" lähinnä Uistelua, perhokalastusta tai vastaavaa en laiturin nokasta onkimista vaikka se kalastamista onkin. Ja eikös kalastuskin loppupeleissä ole välineurheilua. Vapa+kela+siimaa ja uistimia niin tuollahan jo pärjää mutta sitten kun harrastus muuttuu totisemmaksi niin riittääkö enää tuo Risu ja siima viritelmä enää sun harrastamiseen. Ja jos siirryt toiseen kalastumuotoon niin pysytkö enää kärryillä kaikista roippeista joita yriteään kaupitella.

Mä ainakin olisin ulalla Skede piireistä jos en lajia seuraisi sivusilmällä ja sitten iskisi taas kipinä hommata varusteita mutta ei enää tietämys lajia kohtaan välttämättä enää riitäisi. Urheiluväline myyjät joutuvat säännöllisesti uudistamaan tietotaitoaan kun kokoajan lappaa Monoja, sauvoja, housuja ja vaikka mitä. Kuluttajat harvemmin paikkaavat omaa tietämystään yhtä aktiivisesti. En usko että säkään enää pysyisit kärryillä kalastuksen uusista tuulista jos kalastustarvike liikkeeseen menisit norkoilemaan ja kyselemään myyjiltä eri välineistä. Voin olla väärässä mutta en usko.
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

Betonishamaani

Note to self: Älä avaa Tuomarin triidejä. Mielessä pyörii nyt vain ihmistuhatjalkaiset, paskan syöminen ja höpsähtäneet lääkärisedät.

Quote from: NaiNeN on Thu 25.07.2013 19:38:41 (UTC+0300)
Mie eilen mietin että mitäköhän tuommonen vankilapsykiatri sanois Tuomarista  :think:



Neponen

Quote from: Tekninen tauko on Thu 26.09.2013 18:46:25 (UTC+0300)
Sata kiloa on aina sata kiloa.

Tulkitsen tämän niin että se ja sama että millä harrastaa kunhan harrastaa eikä jää himaan dataa ja vetää pizzaa lärviin.  :think:
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."


Handuusi

Quote from: Örtzi on Thu 26.09.2013 17:29:21 (UTC+0300)

Mitähän ne meinais tuossa paikallisessa urheiluhallissa, jos menisin sinne helvetin hyvät tossut jalassa mutta ilman housuja ja paitaa..  :serlokkismoke:

En tiä, mä arvostaisin.
Eritoten videon kera.
Before you can see the light, you must die.

Neponen

Quote from: Handuusi on Thu 26.09.2013 19:14:31 (UTC+0300)
Quote from: Örtzi on Thu 26.09.2013 17:29:21 (UTC+0300)

Mitähän ne meinais tuossa paikallisessa urheiluhallissa, jos menisin sinne helvetin hyvät tossut jalassa mutta ilman housuja ja paitaa..  :serlokkismoke:

En tiä, mä arvostaisin.
Eritoten videon kera.

Video suosiolla XXX osioon kiitos  :jees:
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

Handuusi

#7
Quote from: Neponen on Thu 26.09.2013 19:27:06 (UTC+0300)
Quote from: Handuusi on Thu 26.09.2013 19:14:31 (UTC+0300)
Quote from: Örtzi on Thu 26.09.2013 17:29:21 (UTC+0300)

Mitähän ne meinais tuossa paikallisessa urheiluhallissa, jos menisin sinne helvetin hyvät tossut jalassa mutta ilman housuja ja paitaa..  :serlokkismoke:

En tiä, mä arvostaisin.
Eritoten videon kera.


Video suosiolla XXX osioon kiitos  :jees:

::hihsmoke
Before you can see the light, you must die.

Neponen

Jottei karkaa offtopiciks niin Välittääkö kukaan teistä laadusta ja varusteiden turvallisuudesta vai onko se teille yks paska hailee. :think:
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

Donkey

#9
Uus on aina uus ja käytetty on aina käytetty, riippumatta lajista. Tarpeeks monta kertaa ku sählyssä moken kypäräki ottaa osumaa, niin se ei enää tahdo oikein kasassa pysyä... Oon nähny toki semmosenki tilanteen, että kaverilla on ollu sarjapeleissä käytössä 2-3 vuotta käytetty kypärä, ja suojaristikko on pettäny pallon siihen osuessa. Menetti näön toisesta silmästään, kun ristikon palanen uppos siihen ja pallo anto vauhtia. Ei hommannu uutta ristikkoa kypärään vaikka välinehuoltaja siitä sano.
Somelainen sataprosenttinen vika :psp:

I'll never leave you lonely,
I'll be there tryin' to grab and hold, yeah,
I'm not the nicest guy you know
- Lordi - Not the nicest guy -

Setä ei vittuile, setä neuvoo :psp:

Hakuna matata, motherfucker! :pokeri:
With all due respect, intercourse yourself.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview