Wed 26.01.2022 16:25:24

News:

Apachefoorumi Twitterissä:
https://twitter.com/apachefoorumi


MM-Rallicross -22

Started by Baz, Thu 16.12.2021 13:42:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Baz

MM-rallicross kauden 2022 kalenteri:

Osakilpailu 1: 2.-3. heinäkuuta Ruotsi, Höljes
Osakilpailu 2: 30.-31. heinäkuuta Saksa, Nürburgring
Osakilpailut 3/4: 13.-14. elokuuta Norja, Hell
Osakilpailut 5/6: 3.-4. syyskuuta Latvia, Riika
Osakilpailut 7/8: 17.-18. syyskuuta Portugali, Montalegre
Osakilpailut 9/10: 8.-9. lokakuuta Belgia, Spa
Osakilpailut 11/12: TBC Etelä-Afrikka, Kapkaupunki

- Huomenta, kaunis ilma tänään.
- Antaa olla vaan! Kyllä se siitä pilvistyy!

Baz

Quote from: Rallit.fiLajilegenda palaa isänsä johtamaan tiimiin rallicrossin MM-sarjassa

Rallicrossin puolustava maailmanmestari Johan Kristoffersson palaa tulevalla kaudella takaisin Volkswagenin rattiin.

Yhteensä neljä MM-titteliä urallaan voittanut 33-vuotias Kristoffersson kilpaili viime vuonna Audilla, mutta palaa nyt isänsä johtaman Kristoffersson Motorsportin riveihin.

Rallicrossin MM-sarja sähköistyy ensi vuonna, kun pääluokassa viivalla ovat täysin sähköiset kilpurit, joihin RX1e-paketin toimittaa itävaltalainen Kreisel Electric. Tommy Kristofferssonin johtama KMS aikoo ajaa kaudella 2022 kolmen auton voimin, mutta vain oman pojan sopimus on toistaiseksi julkistettu.

KMS jatkaa siis Volkswageneilla, mutta automalli ei vielä ole tiedossa. Jokainen tiimi saa samanlaisen paketin Kreisel Electriciltä, johon sitten kunkin autonvalmistajan kori asetetaan.

– Tämä on tiimimme suurin projekti, kun meidän pieni perheyrityksemme valmistaa kolme täysin uuden konseptin autoa. Siinä on tietenkin iso vastuu, mutta luotamme meidän äärimmäisen taitavaan henkilökuntaan, Tommy Kristoffersson summaa.

Rallicrossin MM-sarjan kautta aikain menestynein kuljettaja Johan Kristoffersson odottaa lajin sähköistymistä innolla. Viime kaudella Kristoffersson nappasi Mattias Ekströmin EKS-tiimin Audilla mestaruuden komean loppukirin jälkeen. Ratkaisu nähtiin vasta kauden viimeisessä osakilpailussa Nürburgringillä, kun maanmies Timmy Hansen joutui nöyrtymään hopealle.

– On todella inspiroivaa olla mukana rallicrossin uudella sähköisellä aikakaudella. Viimeksi toteutimme tämän tason projektin vuonna 2014, kun rakensimme omat autot ensimmäiselle kaudellemme MM-sarjassa. Silloin olin tosin täysin kokematon lajin suhteen, kun nyt tilanne on sen suhteen vähän toinen, Johan Kristoffersson kommentoi tiedotteessa.

– Tietenkin edessä on paljon epävarmuustekijöitä, kun kaikki on uutta. Sähkö on kuitenkin sekä moottoriurheilun että autoteollisuuden tulevaisuutta, joten on hienoa olla mukana kehittämässä sitä. Odotan todella kovaa ja kilpailullista kautta.
- Huomenta, kaunis ilma tänään.
- Antaa olla vaan! Kyllä se siitä pilvistyy!

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:

Ruotsin lipussa on sama kuvio kuin Suomen lipussa, mikä?:
Paloauton väri on:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview