News:

Jätä aivosi narikkaan, ja astu peremmälle :moi:
Apachefoorumi ei vastaa narikkaan jätetyistä aatteista.

Main Menu

jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nyyyps

Mietin että sekoaiskohan jta, jos viikon verran kaikki menisi putkeen, mikään ei olis rikki, mikään ei hajoais ja kaikki juoksevat hommat olis jo hoidettu. Osaisko se vain olla. :think:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

jta

Onhan tässä oikeastaan oltu koko talvi tekemättä juuri mitään vaikka lista olisi kilometrin mittanen... Into niin lopussa kaikkeen ettei kiinnosta mikään.

Vaihtelun vuoksi käyty vain välillä vaunussa haisemassa. Nytkin ke-pe välin tuolla majailin ja varmaan olisin ollu vielä viime yönkin vaan kaasu pirulainen loppui eilen iltapäivästä enkä jaksanu lähtiä pulloa vaihtaan. Sähkönhinta sellainen etten ala sillä lämmittään kun ei pakko ole.
Toki siellä nyt on jotain pientä nikkarointia tullut tehtyä kun kerta on lämpöihin laitettu mutta nekin ollu enemmän sellasia 15min juttuja. Nyt kun saisi vielä aikaiseksi ottaa edes ne kuvat kamerasta ulos...

jta

Taas on kerennyt aikaa mennä sitten viimesimmän kirjoituksen. Kun tässä ei ole tuon sputnikin kanssa nyt joutunu mitään isompia tekeen niin piti kesällä hommata terapia autoksi tuollainen pikkuinen 2007 vuosimallin 207 pösö 1.4 koneella.



Luonnollisesti tuon sai suht halvalla kun oli pikkuvikainen eli ohjauksessa "pientä" takertelua ja muuta pientä vikaa. Heti ekana sai korjata oikean puolen takavalon maadoituksen kun oli pinni poikki liittimestä ja samassa rytäkässä huomasin ettei jarruvalotkaan pelaa eli katkasija vaihtoon niin pääsi vähän koeajaankin kunnolla tuota.

Ohjaus tosiaan hieman takerteli eli välillä löi täysin jumiin. Hieman säikäytti yksi aamu kun töihin lähtiessä meinasin t-risteyksen ajaa suoraksi kun ei ratti kääntynytkään. Välillä esim. liikenneympyröissä löi jumiin ja muuta tuollaista mukavaa. Syyksi paljastui todella väljä hammastanko kun oli suojakumi menny rikki ja sinnehhän oli luonnollisesti päässy kaikki oravaa pienemmät sisälle.

Hollanista sain hyvän käytetyn hammastangon tuohon vaan ei ollutkaan ihan niin yksikertainen vaihdettava kuin luulin. Piti purkaa käytännössä puoli etupäätä eli apurunko tukivarsineen jne. Tunkin varassa aika vittumainen tehtävä.



Tuon kun sai vaihdettua niin tuli työkaverilta ostettua nuo kuvassa näkyvät aluvanteetkin tuohon ja laiteltua vakionopeudensäädintä jne. Perushuollot luonnollisesti ja tässä talven aikana kiillottelin nuo umpiot ja jakopää rempat sun muut tehty eli vesipumput kiristimet jne. Termostaattikin vaihtui smalla kun tiputteli nesteitä ja tuon vaihdon myötä alkoi auto lämpiäänkin. Luulin että on muuten vain hidas lämpeneen mutta olikin näemmä vikaa. Myöskin sisusta oli pakko pestä kun haju oli sellainen että piti ensin vetää keuhkot täyteen kun meni autoon ja päästää sitten kun oli perillä määränpäässä.

Ehkä noissa jotain pientä eroa on.


Kuskin penkki oli sellainen etten edes halua tietää mitä tuossa on. Neljä kertaa pesty tuo penkki pesu aineella ja vielä joutui pari kertaa pesemään sen jälkeen kun laitoin takaisin sisälle tuon. Myöskin otsonoinnin joutui kaiken pesun päälle vielä tekemään niin alkaa oleen hajut siedettävät. Vieläkin tuntuu että tuo kuskin penkki tuoksahtaa välillä.


Pakko sanoa että olen positiivisesti yllättyny miten hyvä tuo on ollu ajaa talvella huonossakin kelissä ja pirun pieni ruokanen tuo on ollu. Kesällä parhaimmillaan päässy taajamassa 3,9l/100km lukemiin. Moottoritie ajossakaan satkun vauhdissa vie kuin vähän päälle viiden litran. 80 vauhdeissa alle tuon. Nyt talvella ollu siinä 6,5 litran luokkaa moottoritiellä. Harmi kun tuo ei muuten sovi omaan käyttöön kun aivan liian ahtaat sisätilat. Samara on sisätiloiltaan suurempi. Pösöön hyvä että justiinsa mahtuu renkaat taakse takapenkit kaadettuna niin samarassa näyttää vielä lähes tyhjältä kun samaiset renkaat on kyydissä takapenkit kaadettuna.

jta

Ja kun tuolla tsätti triidissäkin tuli jo mainittua niin tosiaan lokakuun alusta sain parvellisen talliosakkeen vuokralle niin siellähän on ollu hyvä touhuilla nyt talvis aikana. Ei hirveä ikävä ole ollut tuota lumihangessa otsavalon ja tunkin kanssa tuhraamista.  ::hihsmoke



Samana päivänä kun sain avaimet niin meni nosturi tilaukseen. Elekmalta tilasin ja aattelin että voin sen käydä työn ohessa firman pakulla hakeen vaan olikin tuo tolppa sen verran tuhti että ei sitä olis pois saanut kyydistä kun 400 kiloa painoi. Olisivat kärrynkin lainaan antaneet vaan siinä olisi ollut sama ongelma niin piti ottaa kuljetuksella. Olivat kuitenkin tuolla sen verran fiksuja että antoivat toimituksen samaan rahaan niin ei harmittanut niin paljoa. Työkaveri kävi sitten traktorilla trukkipiikeillä nostamassa tolpan paikoilleen kun saatiin muuten kasattua alkuun tuo. Jotain hyötyä siitä että talossa on isompia vehkeitä eivätkä ole turhan nipoja noiden käytön suhteen.  ::hihsmoke



Ei ole nyt uudempia kuvia tullut otettuakaan kun ollu sen verran riittävästi puuhaa ettei ole oikein ollut tilaa ottaa kuvia.

paavo

 :okahvi: no nyt on kunnon meininki

Melkosen savotan olet taas tehnyt, itseä nakertanut kun talli meni ja ulkona ollaan taas.


jta

Sen mitä tuossa vanhoja viestejä läpi luin niin ilmeisesti ei ole kuin väliaikainen tilanne sulla tuo. Tai ainakaan toivottavasti ei ole kuin väliaikaista. Työtilanteet kuitenkaan ei kovin hyvältä vaikuta kun täällä Lehtokin on saneerauksessa ja moni muukin vaikeuksissa. Rakennuspuoli sakkaa niin vaikuttaa moneen asiaan. Kohta tosin autokuskeille on töitä kun alkavat sitä hailuodon siltaa tekemään yötäpäivää.

Onhan tuossa hommaa ollu ihan riittävästi. Jos tuolla vielä suihku olis niin voisin vaikka jäädä tuonne asumaan.  :psycho: Pitäis miettiä saisko tuota parvea eristettyä jotenkin järkevästi kun luonnollisesti kaikki pöly sun muut leijailee tuonne ylöskin. Nytkin joka paikka ruostepölyssä.
 
Nyt mitsu työn alla. Vähemmän yllättäin tuollasessa kohta täysi ikäisessä japsissa alkaa oleen hitsihommaa. Toinen helma jo hitsattu ja nyt takapyöränkotelo/kaari menossa. Käydä tuon jälkeen hakemassa  vikalista ja alkaa hitsaan toinen puoli. Tiedossa on jo että kirjaimellisesti menee läpi tuolta puolelta kun olen jo meisselin helmasta painanut läpi.

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview