News:

Apachefoorumi.net
Sielussani on mursu...

Main Menu

jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

jta

Tuohon ikuisuus projektiin kävin laitteleen kuskin penkin ja etuoven paikoilleen ja otin tuon 2107 mallin kojelaudan pois. Nakata takas se alkuperänen tuohon ja laitella vielä vänkärin puolelle penkki ja ovet paikoilleen ja samalla takapenkki laittaa takas.

Samalla tuli vähän raivattua ja katottua että mitä ryönää tässä vuosien varrella oli kertyny tuohon auton vierelle kun kaivoi nuo penkit esille.

jta

Laitetaas nyt välillä kuviakin esille. Tuossa parisen viikkoa sitten tuli tehtyä viimeistelyt tuolle megaruutan boksille eli yks konkka ja muutama hyppyjohto paikoilleen ja sitten tuohon koteloon jyrsin päätylevyyn paikan tuolle lisälevylle.



Ruiskusuuttimetkin saatiin viimeviikolla huollettua niiltä osin kuin pystyi eli suodattimet ja o-renkaat sai uudet eli ne tärkeimmät. Lienee boschilaiselle tehty tuo manse motorsin huoltosarja kun ei näissä siemensin suuttimissa noita kaikkia osia ollut.



jta

Joskus tulee aika myöntää tosiasiat ja todeta että tämä ikuisuus 2105 projekti on viisaampi kuopata. Into loppui loputtomilta tuntuviin hitsauksiin ja hitsattavaa riittäisi vielä reilusti. Tämä kun ei ole edennyt käytännössä yhtään tässä 3,5 vuoden aikana niin tämä saa lähteä tallista. Vaihdoin 2105 kojelaudan paikoilleen heittoasennuksena. Samoiten penkit ja ovet on nyt paikoillaan. Taka-akselin kun vielä saisi paikoilleen ja kateltua että mitkä renkaat laitan tähän alle niin saa pukata auton tallista pihalle.


jta

#1393
Jotain pientä on tullut taas värkättyä. Vapaavirtausuodattimelle adapterin muokkasin että saa suoraan MAF-anturiin kiinni. Joutui tuosta ilmamassamittarista tuota kuvassa näkyvää kaulusta hieman jyrsiin pois samoiten kuin joutui vähän myöskin tuota adapteria avartaan että sopivat toisiinsa kunnolla.



Samalla jotain kannattimen suunnittelua. Kunhan tulee silikooniletku maffin ja kaasuläpän väliin niin vois hahmotella tuota telinettä loppuun.

jta

Kävin tallissa tutkailemassa niin jonkin verran joutuu imusarjasta ja kannesta jyrsiin että saa imukanavat kohdistettua. Pakopuolellakin joutuu jonkin verran töitä tekeen.



jta

Kylläpä teetättää töitä tuo kaverin auto. Jarruja meinaa löytyä millään. Pääsylinteri on nyt vaihdettu ja jarrut saatu ainakin jo osittain pelaan. Huomenna kokeilla vielä säätää takajarrut ja kattoa että joutuuko ilmaan perinteisellä tyylillä kun ei tuolla alipainevaihtajalla meinaa tulla nestettä läpi juurikaan. Toivottavasti ei ole menny putki tukkoon mikä menee noille takajarruille kun on siitä säiliön letkusta irronnu mujua.

paavo


jta

Ei etujarruissa ole mitään vikaa.  :psp: Vaan juu jos ei ala tokeneen niin otan takaa letkun ja putken irti ja tuhautan paineilmalla. Voihan se olla että tuossa on paineensäädinkin juminu kiinni niin ei päästä kunnolla nestettä läpi. No se selviää piakkoin.

Pokerface

Perinteistä poljentaa vaan... ei alipainevaihtajalla niin hyvin saa

jta

Polkemaan joutui joo. Vähän parani kun ensin sääti takajarrut ihan iholle vaan joutui vielä ilmaan. Toiselta puolen tulikin vielä ilmakupla. Vieläkin on kyllä kumman tuntoset nuo jarrut mutta paremmaksikaan en kyllä noita saa. Alkaa keinot loppuun.

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview