Vastaa

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Varmistus:
Kirjoita tähän "Olen ihminen" ilman lainausmerkkejä.:
Tämän tekstin väri on?:

Huomaathan, että viestisi tulee JULKISELLE alueelle.

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Yhteenveto

Kirjoittanut: jta
« : Pe 12.07.2019 21:31:07 »

Taas on käyty tallissa perää rassailemassa. Eilen sai taka-akselin puretuksi ja tänään pyyhkäsin painepesurilla enimmät liat pois niin pääsee seuraavaksi sitten hiekkapuhalteleen nuo pienemmät osat ja pyyhkästä rälläkällä enimmät pois tuosta akselista.

Kirjoittanut: jta
« : Ti 09.07.2019 20:56:11 »

Vaihdelaatikkokin olisi taka-kannaketta vaille valmis. Jostain syystä tähän laatikkoon ei käy 5-vaihteisen kannatin vaan pitää olla 4-vaihteisen ja sitäpä ei tietenkään hyllyssä ollut niin piti laittaa taas manselle tilausta sisään. Ainakaan nyt pöydällä pyöritellessä ei enää isompia kahinoita kuulunut ja tuntui vaihteetkin menevän päälle.

 

Eihän se ole remontti eikä mikään jos ei jäisi muutamia osia yli...
Kirjoittanut: jta
« : La 06.07.2019 13:06:27 »

Melko varmaa että muista varaosaliikkeistä noita ei saa ellei sitten weberiä laita.
Kirjoittanut: Pokerface
« : Pe 05.07.2019 20:33:46 »

 :good:

Löytyykö ladan kaasareita uutena muualta ko mansemotorsilta?   :serlokkismoke:  yks asiakas kyseli..
Kirjoittanut: jta
« : Ti 02.07.2019 20:39:59 »

Pyöri varastossa tuo ylimääränen 5-vaihteinen laatikko niin aattelin että jos laakerois tuon uusiksi ja samalla vaihtelis synkrot kun kerta on auki tuo. Ei noiden synkrojen vaihdolle varsinaista tarvetta ole mutta eipähän tarvi noistakaan ihan heti huolehtia. Hyvällä tuurilla jos mansen paketti tulis huomenna niin vois päästä kasaan jo tuon. Kytkinakselin jousiprikka oli menny kolmeen osaan niin joutui tuon uuden hommaan ja vaihdetaan nyt samalla sitten siirtohaarukatkin 1-4 vaihteille kun ei nuokaan paljoa maksa.

Muutama kuvatus.



Vaihtaa tämä laatikko sitten paikoilleen samalla kun saisi aikaseksi tuon moottorin vaihdon.
Kirjoittanut: jta
« : Ti 02.07.2019 20:31:05 »

Pari kuvatusta tuosta hondurasista.

Kirjoittanut: jta
« : Ma 17.06.2019 20:02:56 »

Pitäisköhän tätäkin päivitellä välillä. Startin tosiaan käytin auki ja putsasin ja rasvasin laakerit niin vähän paremmin lähti pyörittään. Sähköjä rakennettu uusiksi omien viritysten osalta ja vielä pitäis yrittää saada nuo huomiovalot jotenkin asennettua.

Etu umpiohan tuohon piti myöskin vaihtaa kun vanha oli halki. Ollu pitkään jo vaihtolistalla tuokin kun vaati koko etumaskin pois ottamista että pystyi vaihtaan ja tuo taas käytännössä tarkottaa että pitää kaikki katteet purkaa pois. Volttimittarikin tuli laitettua niin näkee nyt että miten tuo lataus pelaa kun on tuon suhteen ollu vähän ongelmia.

Kaasareiden synkkauksessa saikin mukavasti meneen pari tuntia kun oli aika pahasti pielessä kun joutui nuo kaasarit tuossa aiemmin erottaan toisistaan. Käy nyt paljon tasaisemmin ja lähtee uudella akulla käyntiin hyvin kun laittoi vielä tuoretta bensaa tankkiin ja muutenkin perushuollot tehty. Kattoa että toimiiko nuo iridium tulpat mitenkä hyvin tässä vehkeessä. Jotain säätöjä pitäis varmaan kaasareille vielä tehdä kun näyttäis että melkosen rikkaalla käypi. No se on myöhemmin tehtäviä hommia. En kyllä ala nyt ihan heti noita aukoon.

Tänään sitten pesin enimmät pölyt pois. Huomenna jos laittelis loput katteet paikoilleen ja pesis kunnolla niin voiskin ottaa jo ajoon tuon.

Kuvia laitella sitten kunhan tuo nopeampi nettiyhteys taas aukeaa.
Kirjoittanut: jta
« : Ke 24.04.2019 21:29:37 »

Bensat on kyllä muuttunu melkosesti tässä reilun 30 vuoden aikana. Taisi vielä tuolloin olla lyijyllinen käytössä.  :psycho: Tää nykyinen etanolisotku on melkosta myrkkyä kumiosille. Jos mene kivikovaksi niin sitten pehmenee purukumiksi tai murenee. Gatesin letku on kyllä osoittautunu ihan hyväksi. Sitä ostin nytkin.

Tänään sai käytyä hakeen uudet o-renkaat. Olivat aavistuksen paksumpia mutta sen parempi. Melko napakasti istuivat nyt paikoilleen kun vaseliinin kanssa laittoi.



Ainakaan toistaseksi ei vuotanu mistään ja sai jopa koekäytettyä pyörää. Sitkeässä vaan oli käynnistyminen kun vanha bensa tekee kiusaa. Piti laittaa huono auton akku tuohon oman akun rinnalle että yleensä jaksoi lähtiä pyörittään mutta jotenkin tuntuu että jotain vikaa tuossa starttipuolella on. Tuntuu kuin startti vetäis liikaa sähköä kun nytkin käynnistyi siinä vaiheessa kun päästi napista irti. Pitänee varmaan vielä käyttää tuokin pois ja aukasta. Vähän tuota vikaa ollu siitä lähtien kun konerempan tein ja kunnostin tuon startin.

Kirjoittanut: IsoP
« : Ke 24.04.2019 20:21:05 »

Mistä helkutista ne ennen teku bensaletkut että ne kesti loputtomiin? Toki nuo nykybensat taitaa olla hankalampia, mutta tuntuu että bensaletkuista uskalla käyttää muuta kuin Gates Barricadea  ::osmoke
Kirjoittanut: jta
« : Ti 23.04.2019 21:19:21 »

Innostuin ottaan nyt tuon hondurasin työnalle josko jo tälle kesää ottais taas ajoon. Ei se tuo pitkä seisonta ikinä tee millekkään vehkeelle hyvää. Oli etujarrut menny pehmiäksi vaan kun vaihto nesteet ja samalla ilmasi nuo niin tuli taas hyvät. Samalla sitten taaksekin vaihdoin nesteet. Tuli tutkittua tuokin että miksi ei kahvalämppäri pelannu toisella puolen niin oli ilmeisesti käyny vähän turhankin kuumana vastus kun näytti vähän palaneelta niin vaihtelin sitten molempiin uudet vastukset ja alkuperäiset kahvakumit paikoilleen.



Vaihtelin myös uudet bensaletkut kun jo pari vuotta sitten laski alleen vaan ei ihan noin helpolla päässykkään. Olihan nuo vanhat letkut jo melko kovaksi menny mutta bensa tulikin siitä jakotukin o-renkaan välistä eli ei muutakuin kaasarit irti ja erottaa ne toisistaan. Nyt kun nuo on pöydällä niin sama vaihtaa kaikki o-renkaat uusiin niin ei tarvi kohta purkaa uudelleen. Pieni vika mutta työläät vaihdettavat. Johan nuo onkin jo 32 vuotta vanhat että ihan hyvinhän nuo on kestäneet. Bensaletkukin oli kaasareiden päässä vielä alkuperänen. Uusi akku tähän pitää hommata kun ei ilman apuvirtaa jaksa muuta tehdä kuin startin solenoidia vain naputtaa.

Kirjoittanut: jta
« : Pe 08.03.2019 20:37:06 »

Toissapäivänä takapyöränlaakerin vaihtelin vänkärin puolelle kun meinasi ulinaa pitää. Sitä kun ei ole ulosvetäjää tuolle laakerille niin menee aina rälläkällä pilkkomiseksi...



Tänään sitten innostuin sen verran että sain kattoverhoilua raotettua niin kävin sääteleen kattovalon paremmin kohdilleen. Samalla kun tallissa touhusin niin vaihtelin rekkarinvalot ledeiksi. S40 Volvon valot kävi lähes suoraan paikoilleen. Tarvinut kuin yksi kiinnitysreikä porata. Näkee nyt paremmin peräkontistakin kaivaa tavaraa kun ovat aavistuksen kirkkaammat kuin alkuperäiset...

Kirjoittanut: nyyyps
« : Ti 19.02.2019 17:55:01 »

Juu, niskatukimallin tilasin itelleni. Ei ole tunnuksia nuihiin kiinanpalveluihin, kun kotimaasta yritän hommata sen mitä tarttee. Mitä ei saa ni ollaan ilman tai tehään ite.
Mutta tuon nyt tartten. Kaverilla tilluutin, lupasin hänelle samanlaisen. :psycho:

Voi tojotan superergonomisessa penkissä se niskatukimalli olla vain hyvä. ::coolsmoke:
Kirjoittanut: jta
« : Ti 19.02.2019 17:53:05 »

Aliexpressistä noita ainakin saa. Oli sellanenkin malli mikä tulee renksuilla niskatukeen kiinni.
Kirjoittanut: nyyyps
« : Ti 19.02.2019 17:35:12 »

Mieki haluan tuommosen nössön. :lach: ::lsmoke
Kirjoittanut: jta
« : Ti 19.02.2019 16:59:46 »

Muutakin pientä saatu tehtyä eli huohottimelle värkänny adapteria että saa tehtyä oikein. Tuo putken pätkä on putkisokalla naputeltu paikoilleen ja pitää vielä tiivistää kemiallisella metallilla. Imusarjaan laitettu yksi ylimääräinen alipainelähtö hiilisäiliötä varten kun tuo vanhemman mallinen pönttö on alipaineella toimiva kun uudempaa ohjattaisiin sähköllä. Vaihdekepin nuppia vähän muokattu ja mittaristoon tehty koeversio lisä merkkivaloista. Myöskin jonkinlainen läjä osia haalittu.



Ja nyt saakin sitten varoa ettei karkaa auto kynsistä kun nösselitkin asennettuna. :psp: