Vastaa

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Varmistus:
Suomen lipussa on kaksi väriä, sininen ja mikä?:
Kirjoita viereen korostettu sana tästä lauseesta.:

Huomaathan, että viestisi tulee JULKISELLE alueelle.

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Yhteenveto

Kirjoittanut: jta
« : Ke 24.04.2019 21:29:37 »

Bensat on kyllä muuttunu melkosesti tässä reilun 30 vuoden aikana. Taisi vielä tuolloin olla lyijyllinen käytössä.  :psycho: Tää nykyinen etanolisotku on melkosta myrkkyä kumiosille. Jos mene kivikovaksi niin sitten pehmenee purukumiksi tai murenee. Gatesin letku on kyllä osoittautunu ihan hyväksi. Sitä ostin nytkin.

Tänään sai käytyä hakeen uudet o-renkaat. Olivat aavistuksen paksumpia mutta sen parempi. Melko napakasti istuivat nyt paikoilleen kun vaseliinin kanssa laittoi.



Ainakaan toistaseksi ei vuotanu mistään ja sai jopa koekäytettyä pyörää. Sitkeässä vaan oli käynnistyminen kun vanha bensa tekee kiusaa. Piti laittaa huono auton akku tuohon oman akun rinnalle että yleensä jaksoi lähtiä pyörittään mutta jotenkin tuntuu että jotain vikaa tuossa starttipuolella on. Tuntuu kuin startti vetäis liikaa sähköä kun nytkin käynnistyi siinä vaiheessa kun päästi napista irti. Pitänee varmaan vielä käyttää tuokin pois ja aukasta. Vähän tuota vikaa ollu siitä lähtien kun konerempan tein ja kunnostin tuon startin.

Kirjoittanut: IsoP
« : Ke 24.04.2019 20:21:05 »

Mistä helkutista ne ennen teku bensaletkut että ne kesti loputtomiin? Toki nuo nykybensat taitaa olla hankalampia, mutta tuntuu että bensaletkuista uskalla käyttää muuta kuin Gates Barricadea  ::osmoke
Kirjoittanut: jta
« : Ti 23.04.2019 21:19:21 »

Innostuin ottaan nyt tuon hondurasin työnalle josko jo tälle kesää ottais taas ajoon. Ei se tuo pitkä seisonta ikinä tee millekkään vehkeelle hyvää. Oli etujarrut menny pehmiäksi vaan kun vaihto nesteet ja samalla ilmasi nuo niin tuli taas hyvät. Samalla sitten taaksekin vaihdoin nesteet. Tuli tutkittua tuokin että miksi ei kahvalämppäri pelannu toisella puolen niin oli ilmeisesti käyny vähän turhankin kuumana vastus kun näytti vähän palaneelta niin vaihtelin sitten molempiin uudet vastukset ja alkuperäiset kahvakumit paikoilleen.



Vaihtelin myös uudet bensaletkut kun jo pari vuotta sitten laski alleen vaan ei ihan noin helpolla päässykkään. Olihan nuo vanhat letkut jo melko kovaksi menny mutta bensa tulikin siitä jakotukin o-renkaan välistä eli ei muutakuin kaasarit irti ja erottaa ne toisistaan. Nyt kun nuo on pöydällä niin sama vaihtaa kaikki o-renkaat uusiin niin ei tarvi kohta purkaa uudelleen. Pieni vika mutta työläät vaihdettavat. Johan nuo onkin jo 32 vuotta vanhat että ihan hyvinhän nuo on kestäneet. Bensaletkukin oli kaasareiden päässä vielä alkuperänen. Uusi akku tähän pitää hommata kun ei ilman apuvirtaa jaksa muuta tehdä kuin startin solenoidia vain naputtaa.

Kirjoittanut: jta
« : Pe 08.03.2019 20:37:06 »

Toissapäivänä takapyöränlaakerin vaihtelin vänkärin puolelle kun meinasi ulinaa pitää. Sitä kun ei ole ulosvetäjää tuolle laakerille niin menee aina rälläkällä pilkkomiseksi...



Tänään sitten innostuin sen verran että sain kattoverhoilua raotettua niin kävin sääteleen kattovalon paremmin kohdilleen. Samalla kun tallissa touhusin niin vaihtelin rekkarinvalot ledeiksi. S40 Volvon valot kävi lähes suoraan paikoilleen. Tarvinut kuin yksi kiinnitysreikä porata. Näkee nyt paremmin peräkontistakin kaivaa tavaraa kun ovat aavistuksen kirkkaammat kuin alkuperäiset...

Kirjoittanut: nyyyps
« : Ti 19.02.2019 17:55:01 »

Juu, niskatukimallin tilasin itelleni. Ei ole tunnuksia nuihiin kiinanpalveluihin, kun kotimaasta yritän hommata sen mitä tarttee. Mitä ei saa ni ollaan ilman tai tehään ite.
Mutta tuon nyt tartten. Kaverilla tilluutin, lupasin hänelle samanlaisen. :psycho:

Voi tojotan superergonomisessa penkissä se niskatukimalli olla vain hyvä. ::coolsmoke:
Kirjoittanut: jta
« : Ti 19.02.2019 17:53:05 »

Aliexpressistä noita ainakin saa. Oli sellanenkin malli mikä tulee renksuilla niskatukeen kiinni.
Kirjoittanut: nyyyps
« : Ti 19.02.2019 17:35:12 »

Mieki haluan tuommosen nössön. :lach: ::lsmoke
Kirjoittanut: jta
« : Ti 19.02.2019 16:59:46 »

Muutakin pientä saatu tehtyä eli huohottimelle värkänny adapteria että saa tehtyä oikein. Tuo putken pätkä on putkisokalla naputeltu paikoilleen ja pitää vielä tiivistää kemiallisella metallilla. Imusarjaan laitettu yksi ylimääräinen alipainelähtö hiilisäiliötä varten kun tuo vanhemman mallinen pönttö on alipaineella toimiva kun uudempaa ohjattaisiin sähköllä. Vaihdekepin nuppia vähän muokattu ja mittaristoon tehty koeversio lisä merkkivaloista. Myöskin jonkinlainen läjä osia haalittu.



Ja nyt saakin sitten varoa ettei karkaa auto kynsistä kun nösselitkin asennettuna. :psp:
Kirjoittanut: jta
« : Ti 19.02.2019 16:48:45 »

Päivitellääs nyt tätäkin välillä. Paljoa ei talven aikana ole tapahtunu mutta jotain pientä kuitenkin.

Hommasin uudemman Nivan pyyhkijänvarret kun niissä on jo tuo uudemman mallin koukkukiinnitys siinä toivossa että menisivät suorilta paikoilleen mutta mitäpä sitä hulluja. Ei tuo kartio mahtunu pyyhkijänvarteen ja ilman kartiota taas kiinnitysreikä oli liian iso eli sovittamaan joutuu. Piti ensin porata tuo reikä 12mm terällä kartion pienemmälle päälle sopivaksi ja sitten kartioterällä kairata sopivaksi. Sopivasti jäi naftiksi tuo niin tuli melko tiukka sovite kun viilapenkissä painasi kartion pakoilleen. Samalla tuli värkättyä nuo uudet suojat ilmanotto aukoille paikoilleen. Noissakin piti sisäpuolelle laittaa verkot josko vähän estäisivät ettei ole kaukalo täynnä lunta ja kesällä lehtikuusen havuja.



Kirjoittanut: jta
« : La 22.12.2018 18:36:01 »

 :psycho:
Kirjoittanut: =Juku=
« : La 22.12.2018 14:38:07 »


;-)
Kirjoittanut: jta
« : Ma 03.12.2018 20:00:10 »

Jotain pientä saatu taas aikaseksi. Puola on omalla paikallaan ja vaihdettu iridium tulpat vakioiden tilalle. Ruisku samaran tulpanjohdot melkein kävi suoraan paikoilleen. Neloselle tuleva johto on vain aavistuksen liian lyhyt. Pitänee käydä metästään irtojohtona vähän pitempi.

Kirjoittanut: jta
« : Pe 30.11.2018 22:45:22 »

Joutui tuota telinettä vielä vähän muokkaan kun eihän sitä hoksannut ajatella että tuo moottorin tukikumi saattaa olla edessä... Ei onneksi tarvinut kuin nävertää pultin reikää vähän sivuun ja tehdä senttiä pitemmät puslat moottorin ja tuon telineen väliin. Pitää vähän tuhauttaa maalia noihin pusliin niin saa laittaa tuonkin kunnolla paikoilleen.

Kirjoittanut: jta
« : To 29.11.2018 20:49:34 »

Nyt kun taas pääsi talliin touhuileen niin väkersin puolalle tuon telineen. Nyt vain odotella että maalit kuivuu niin saa tehdä holkit tuon telineen ja moottorin väliin.



On tässä välissä muutakin tullu touhuiltua. Talvirenkaat vaihdettu ja etujarruja herkistelty kun oli vänkärin puolelta toinen mäntä jumissa ja samalla oli palakin vähän jumittunu satulaan. Ei kovinkaan huonosti kun nyt ekaa kertaa tarvi etujarruihin koskea mun omistuksen aikana. Samalla kennon päältä putsailin melkein kaksi rikkakihvelillistä havuja ja lehtiä. Ilmankos ei oikein ole puhallusta ollut... Kohtuudella pääsee tuon raitinilmakanavan kautta käsiksi tuonne.
Kirjoittanut: Ledskukkuu
« : Ma 19.11.2018 15:30:20 »

No tuota akkulaturia en kokis itselle tarpeelliseksi.

Se virtalähde vaan pitää oikealle puolen relettä kytkeä ettei akkua syö tyhjäksi.